REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reorganizavimas, atskiriant krovinių ir keleivių vežimo bei infrastruktūros valdymo veiklas, užtikrins bendrovės veiklos efektyvumą, skaidrumą ir nepriklausomumą, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reorganizavimas, atskiriant krovinių ir keleivių vežimo bei infrastruktūros valdymo veiklas, užtikrins bendrovės veiklos efektyvumą, skaidrumą ir nepriklausomumą, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Siūloma „Lietuvos geležinkelių“ pertvarka nėra drastiškai liberali. Ji ne tik išlaiko įmonės finansinį ir funkcinį stabilumą, bet ir sustiprina strateginę Lietuvos įmonę, leidžia išgryninti ir efektyvinti jos veiklas, padaro ją skaidresnę ir lengviau valdomą kaštų prasme“, – pranešime spaudai tvirtino R. Masiulis.

REKLAMA

Pasak jo, „Lietuvos geležinkeliai“ ilgus dešimtmečius buvo virtę „valstybe valstybėje“ – bendrovėje trūko skaidrumo, buvo manipuliuojama rezultatais, o slepiantis už socialinių funkcijų buvo įprasta pateisinti blogus rezultatus bei neveiklumą.

„Turime užtikrinti, kad tokia situacija nepasikartos, kad vadovai nebus politiškai susiję ir nekompetentingi, o įmonė niekada nebepriklausys nuo politinių vėjų“, – pabrėžė ministras.

REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė pirmadienį svarstys Susisiekimo ministerijos pasiūlymą dėl geležinkelių transporto sektoriaus veiklos valdymo efektyvinimo – siūloma reorganizuoti „Lietuvos geležinkelius“ atskiriant krovinių vežimo geležinkelių transportu, keleivių vežimo geležinkelių transportu ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo, naudojimo ir disponavimo ja veiklas į atskiras įmones. „Lietuvos geležinkeliai“ būtų naujų įmonių akcininkė.

Išskaidyti veiklas reikalauja 4-tasis Europos Sąjungos (ES) geležinkelių paketas – pagal jį valstybės gali pasirinkti sektoriaus valdymo modelį, o direktyvos nuostatos dėl infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumo ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki šių metų pabaigos. Anot Susisiekimo ministerijos, Lietuva pavyzdžiu pasirinko komerciškai sėkmingą Vokietijos geležinkelių reformą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak R. Masiulio, „Lietuvos geležinkeliai“ yra atsakingi už Kaliningrado tranzitą, tad radikalūs siūlymai dėl geležinkelių liberalizacijos yra nepriimtini ir pokyčius būtina vykdyti nuosekliais ir pamatuotais žingsniais, pokytis turi būti subalansuotas ne tik rinkos, bet ir valstybės interesų apsaugos požiūriu.

Ministerija pabrėžia, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ir jos antrinės įmonės nebus privatizuojamos jokia apimtimi. Esant poreikiui gali būti svarstomi papildomi saugikliai strateginių įmonių įstatyme užtikrinant šimtaprocentinį valstybės valdymą.

Valstybei priklauso 100 proc. „Lietuvos geležinkelių“ akcijų, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų