REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausia dalis – maždaug kas trečias (36 proc.) – specializuoto vartojimo paskolų banko „Bigbank“ klientų Lietuvoje praėjusiais metais skolinosi, kad įsigytų įvairių prekių ir paslaugų. Antra pagal populiarumą vartojimo paskolos ėmimo priežastis ir nauja skolinimosi tendencija – siekis įsigyti nekilnojamo turto. Tam vartojimo paskolą pernai ėmė 11 proc. banko klientų. Tokius duomenis atskleidė kasmetinė banko „Bigbank“ klientų apklausa.

Didžiausia dalis – maždaug kas trečias (36 proc.) – specializuoto vartojimo paskolų banko „Bigbank“ klientų Lietuvoje praėjusiais metais skolinosi, kad įsigytų įvairių prekių ir paslaugų. Antra pagal populiarumą vartojimo paskolos ėmimo priežastis ir nauja skolinimosi tendencija – siekis įsigyti nekilnojamo turto. Tam vartojimo paskolą pernai ėmė 11 proc. banko klientų. Tokius duomenis atskleidė kasmetinė banko „Bigbank“ klientų apklausa.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Gerėjančios vartotojų nuotaikos, itin mažos arba nulinės indėlių palūkanos bankuose skatina gyventojus ieškoti būdų, kur investuoti pinigus. Vienas iš tokių būdų – investicija į nekilnojamąjį turtą. Vis dažniau pasigirstančios kalbos apie tai, kad, įsivedus eurą, nekilnojamasis turtas galimai brangs, skatina vis daugiau gyventojų į jį investuoti. Pastebime, kad pritrūkę santaupų jį įsigyti, gyventojai dalį sumos padengia vartojimo paskola“, – sako „Bigbank“ AS Lietuvos filialo vadovas Rolandas Norvilas.

REKLAMA

Apklausos duomenys taip pat parodė, kad praėjusiais metais būsto įsigijimas arba atnaujinimas išliko tarp dažniausiai įvardijamų skolinimosi priežasčių. Visgi, šiam poreikiui banke besiskolinančių gyventojų skaičius, lyginant su 2012 metais, mažėjo ir siekė 8 proc. Prieš dvejus metus tos pačios apklausos metu kas penktas (20 proc.) respondentas teigė besiskolinantis šioms reikmėms.

Banko apklausa atskleidė, kad pernai mažėjo ir studijoms besiskolinančių gyventojų. 2013 m. šiam tikslui banke „Bigbank“ skolinosi apie 1 proc. klientų, kai užpernai atitinkamas rodiklis siekė 8 proc..

REKLAMA
REKLAMA

2013 metais banke dažniausiai skolinosi susituokę žmonės – 42 proc., kai gyvenantys vieni sudarė 32 proc. banko klientų. Aktyviausiai skolinosi 25-34 metų gyventojai, kurių dalis tarp „Bigbank“ klientų praėjusiais metais sudarė 34 proc. 35–44 amžiaus grupės klientų skaičius sudarė 24 proc.

Praėjusiais metais tarp „Bigbank“ klientų vyrai ir moterys skolinosi vienodai aktyviai – atitinkamai po 49 ir 51 proc. Pernai aktyviausi tarp besiskolinančių gyventojų buvo klaipėdiečiai, menkai atsiliko Vilniaus rajono gyventojai, trečioje vietoje – kauniečiai.

Minėta apklausa atlikta 2013 m. sausio-gruodžio mėnesiais. Jos metu apklausta daugiau nei 20 tūkst. banko „Bigbank“ klientų Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų