• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Balandį saugaus eismo bendrovės „Biseris“ darbuotojai Lietuvoje pradėjo kelių ir gatvių ženklinimo darbus. Anksčiau to padaryti paprastai neleidžia orai. Ieškodama būdų, kaip diversifikuoti veiklą ir šaltuoju metu nenutraukti darbų, bendrovė išmėgino Saudo Arabijos kelių ženklinimo rinką, kuri ir nustebino, ir pradžiugino.
Padeda efektyvinti veiklą
Horizontalusis kelių ženklinimas Lietuvoje – sezoninė veikla. Darbai intensyviausiai vykdomi balandžio–spalio mėnesiais, o šaltuoju laikotarpiu kelininkai stengiasi užsiimti kitomis – kelio ženklų priežiūros, šviesoforų ar saugaus eismo technologijų įrengimo veiklomis. Visgi tuo laikotarpiu technika yra nenaudojama, o dalis darbuotojų samdomi tik ženklinimo sezonui.
„Siekdami sumažinti sezoniškumo įtaką verslui siekėme diversifikuoti veiklas ir ieškoti rinkų, kur sezoniškumas būtų atvirkščias nei Lietuvoje. Kasmet dalyvaujame didžiausioje eismo ir transporto infrastruktūros parodoje „Intertraffic“. Joje ne tik patys ieškome inovatyvių eismo saugumo sprendimų, kuriuos galėtume pritaikyti pas mus, bet ir patys stengiamės pristatyti savo veiklą ir megzti ryšius.
Būtent šioje parodoje susipažinome su didžiausios Saudo Arabijos kelių ženklinimo įmonės atstovais, kurie sužinoję, kaip suefektyvinome įmonės veiklas, mus pakvietė į jų šalį tartis dėl galimo bendradarbiavimo“, – pasakoja UAB „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius.
Anot T. Ignatavičiaus, tam, kad pradėtų darbus Saudo Arabijoje, visų pirma įmonė turėjo įrodyti partneriams, kad joje dirba kompetentingi specialistai, o organizacija yra įdiegusi verslo valdymo ir kokybės kontrolės procesus, kadangi toje šalyje ypač svarbu išlaikyti gerą vardą.
„Saudo Arabijoje labai svarbu užmegzti pasitikėjimą su vadovų komanda. Lietuvoje pradžioje susitinka ir tariasi vadybininkai, o toje šalyje į pirmą susitikimą važiuoja akcininkai ar įmonių vadovai, nes arabai pirmiausia nori susipažinti su sprendimų priėmėjais. Iš karto neskubama kalbėti apie verslą – pradinis susitikimas skirtas ryšiams užmegzti. Tik tuomet, jei įgyjamas pasitikėjimas, pradedama tartis dėl galimų darbų. Todėl derybos vyksta šiek tiek lėčiau, bet suprantame, kad jų kultūroje dirbama su tais, kuriuos vadovai pažįsta ir kuriais pasitiki.
Per pirmą kelionę pas partnerius pristatėme, kaip per penkerius metus pavyko suefektyvinti įmonės veiklą – tai klientams padarė įspūdį ir sukirtome rankomis dėl pradinio projekto. Saudo Arabijoje ne tik ženklinome kelius, bet ir atlikome produktyvumo bei įmonės procesų auditą, dalijomės gerąja procesų efektyvinimo bei automatizavimo diegimo praktika ir pristatėme audituotos įmonės produktyvumo gerinimo gaires“, – pasakoja T. Ignatavičius.

Balandį saugaus eismo bendrovės „Biseris“ darbuotojai Lietuvoje pradėjo kelių ir gatvių ženklinimo darbus. Anksčiau to padaryti paprastai neleidžia orai. Ieškodama būdų, kaip diversifikuoti veiklą ir šaltuoju metu nenutraukti darbų, bendrovė išmėgino Saudo Arabijos kelių ženklinimo rinką, kuri ir nustebino, ir pradžiugino.
Padeda efektyvinti veiklą
Horizontalusis kelių ženklinimas Lietuvoje – sezoninė veikla. Darbai intensyviausiai vykdomi balandžio–spalio mėnesiais, o šaltuoju laikotarpiu kelininkai stengiasi užsiimti kitomis – kelio ženklų priežiūros, šviesoforų ar saugaus eismo technologijų įrengimo veiklomis. Visgi tuo laikotarpiu technika yra nenaudojama, o dalis darbuotojų samdomi tik ženklinimo sezonui.
„Siekdami sumažinti sezoniškumo įtaką verslui siekėme diversifikuoti veiklas ir ieškoti rinkų, kur sezoniškumas būtų atvirkščias nei Lietuvoje. Kasmet dalyvaujame didžiausioje eismo ir transporto infrastruktūros parodoje „Intertraffic“. Joje ne tik patys ieškome inovatyvių eismo saugumo sprendimų, kuriuos galėtume pritaikyti pas mus, bet ir patys stengiamės pristatyti savo veiklą ir megzti ryšius.
Būtent šioje parodoje susipažinome su didžiausios Saudo Arabijos kelių ženklinimo įmonės atstovais, kurie sužinoję, kaip suefektyvinome įmonės veiklas, mus pakvietė į jų šalį tartis dėl galimo bendradarbiavimo“, – pasakoja UAB „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius.
Anot T. Ignatavičiaus, tam, kad pradėtų darbus Saudo Arabijoje, visų pirma įmonė turėjo įrodyti partneriams, kad joje dirba kompetentingi specialistai, o organizacija yra įdiegusi verslo valdymo ir kokybės kontrolės procesus, kadangi toje šalyje ypač svarbu išlaikyti gerą vardą.
„Saudo Arabijoje labai svarbu užmegzti pasitikėjimą su vadovų komanda. Lietuvoje pradžioje susitinka ir tariasi vadybininkai, o toje šalyje į pirmą susitikimą važiuoja akcininkai ar įmonių vadovai, nes arabai pirmiausia nori susipažinti su sprendimų priėmėjais. Iš karto neskubama kalbėti apie verslą – pradinis susitikimas skirtas ryšiams užmegzti. Tik tuomet, jei įgyjamas pasitikėjimas, pradedama tartis dėl galimų darbų. Todėl derybos vyksta šiek tiek lėčiau, bet suprantame, kad jų kultūroje dirbama su tais, kuriuos vadovai pažįsta ir kuriais pasitiki.
Per pirmą kelionę pas partnerius pristatėme, kaip per penkerius metus pavyko suefektyvinti įmonės veiklą – tai klientams padarė įspūdį ir sukirtome rankomis dėl pradinio projekto. Saudo Arabijoje ne tik ženklinome kelius, bet ir atlikome produktyvumo bei įmonės procesų auditą, dalijomės gerąja procesų efektyvinimo bei automatizavimo diegimo praktika ir pristatėme audituotos įmonės produktyvumo gerinimo gaires“, – pasakoja T. Ignatavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos kelininkai pluša Saudo Arabijoje


Šalių skirtumai
„Biserio“ eksporto vadovas Elvis Januškevičius pasakoja, kad yra keletas skirtumų tarp Saudo Arabijos ir Lietuvos ženklintojų darbo.
„Saudo Arabijoje įmonės daug investuoja į našią techniką, tačiau patiria kvalifikuotų darbuotojų stygių. Didžioji dalis samdomų darbuotojų atkeliauja iš Indijos ar Pakistano. Paprastai jie nėra kvalifikuoti ir nesistengia dirbti efektyviai. Mūsiškiai turi tikslius pusmečio, mėnesio, savaitės planus, o tenykščiai darbuotojai vadovaujasi posakiu „In šala“ („Kaip Dievas duos“). Tad mūsų meistrai ne tik ženklino kelius, bet ir mokė darbuotojus efektyviausių praktikų.
Produktyvumui ir efektyvumui tenykštė įmonė neteikė tiek svarbos, kiek teikiame mes Lietuvoje. Manau, jog tai buvo viena iš priežasčių, kodėl mes sugebėjome parduoti savo paslaugą ir net pradėti derybas dėl jungtinės veiklos – partneris mato jog gali daug ko iš mūsų išmokti“, – teigia E. Januškevičius.
Specialistas taip pat pabrėžia, kad darbų pradžia Saudo Arabijoje užtrunka, nes itin daug dėmesio skiriama kokybei: „Prieš darbų pradžią vietinės laboratorijos matuoja linijos storį, baltumą bei atspindį. Kol to nepatikrina – nesuteikia leidimo dirbti. Tačiau rangovai ne visada laiku atvyksta patikrinti kokybės, tad darbai dėl to negali prasidėti laiku ir nukenčia produktyvumas.“
Tarp kitų skirtumų jis įvardijo geltonai ženklinamas šonines linijas. Vietoj jų anksčiau būdavo montuojamos keraminės plokštelės, bet jos galėjo suplėšyti padangas, be to, neatspindėjo šviesos naktį.

REKLAMA

Lietuvos kelininkai pluša Saudo Arabijoje


Smėlio audros ir asmeninis vairuotojas
Darbus kelininkai Saudo Arabijoje pradėjo sausio pabaigoje. Nors tai žiemos laikotarpis, kelininkams dirbti klimato sąlygos yra labai palankios.
„Kelius ženklinome tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose, kurie dažnai tęsiasi per dykumas. Temperatūra dienomis pakildavo iki 22–28 °C, naktimis laikėsi 11–15 °C. Nors dienomis temperatūra yra aukšta, pučia itin stiprūs vėjai, tad nėra karšta. Ženklinimo darbai ne miestuose pradedami 7 val., o baigiami apie 15 val., nes anksti temsta. Atstumai ten dideli, tad iki darbų vietos tekdavo ilgokai pavažiuoti, bet partneriai labai rūpinosi mūsų komfortu – gyvenome viešbučiuose, o į darbą mus vežiojo asmeninis vairuotojas“, – savo patirtį Saudo Arabijoje apibūdino „Biserio“ meistras Tomas Dumčius.
Jis taip pat džiaugėsi galimybe išbandyti savo darbinius įgūdžius svetimoje šalyje: „Aklimatizacija truko apie dvi savaites. Klimatas ženklinti Saudo Arabijoje yra palankesnis nei Lietuvoje – per du ten praleistus mėnesius lijo tik tris dienas. Visgi susidūrėme su kitu trukdžiu – smėlio audromis, kurios gali tęstis kelias valandas“, – teigia meistras.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų