• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas rimčiausių šiandienos miestų planavimo iššūkių yra transporto judėjimo paspartinimas. Tradicinis visuomeninis transportas taip pat turi visiems automobiliams būdingų apribojimų – kuo jų daugiau, tuo didesni eismo kamščiai. Tačiau Kinijos projektuotojai siūlo išeitį – autobusus, po kuriais gali pravažiuoti lengvosios mašinos.

REKLAMA
REKLAMA

Kai kas gali teigti, jog metro taip pat vienas geriausių šios problemos sprendimų, tačiau požeminių geležinkelio linijų įrengimas yra itin brangus ir ilgai trunka. Tačiau ši naujos kartos „gigantiškų“ autobusų koncepcija „3D express bus“ būtų ir pigesnė, ir ekologiškumu bei judėjimo greičiu ne prastesnė alternatyva. Projektas pirmą kartą pristatytas 13-oje Tarptautinėje Pekino aukštųjų technologijų parodoje (13th Beijing International High-tech Expo) šių metų gegužės mėnesį. Artimiausioje ateityje planuojama atidaryti pirmąjį 186 km ilgio šios transporto priemonės bandomąjį maršrutą Pekino Mentougou rajone.

REKLAMA

Kompanijos „Shenzhen Hashi Future Parking Equipment Co., Ltd“ pristatytas autobuso modelis primena įprastiniais keliais riedantį lengvos konstrukcijos keleivinio traukinio vagoną. Autobusas yra dviaukštis, aukštis siekia 4 – 4,5 m, plotis – 6 m. Antrasis aukštas skirtas keleiviams susėsti, o pirmuoju aukštu (t.y. po autobuso apačia) gali pravažiuoti kitos transporto priemonės, kurių aukštis neviršija 2 metrų.

REKLAMA
REKLAMA

Naujovės ekologiškumą užtikrins tai, kad transporto priemonė judėjimui naudos iš elektros tinklo ir fotogalvaninių Saulės elementų surenkamą energiją. Autobusas gali išvystyti 60 km/h greitį, juo vienu metu gali keliauti apie 300 keleivių.  Sujungus kelis tokius „vagonus“ į vieną junginį, vienu metu pervežamų keleivių skaičius gali pasiekti 1200 – 1400, beveik nestabdant likusio eismo, teigia koncepcijos autoriai.

Autobusui skirtai 40 km ilgio atkarpai įrengti prireiks apie 500 milijonų juanių (apie 74 milijonų dolerių), t.y. maždaug 90% pigiau už tokio pat ilgio metro trasą. Be to, linijos įrengimo darbai truktų 3 kartus trumpiau, o autobusams pradėjus veikti eismo kamščiai turėtų sumažėti 20-30%.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų