• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Reikia geros idėjos, bet jaučiatės nekūrybingas? Jokių problemų, jums tai padės išspręsti “Brainstore” (www.brainstore.com), Šveicarijos kompanija, gyvuojanti jau 13 metų. Ši unikali kompanija - geriausias XXI a. verslo pavyzdys, - taip teigia “Neue Zurcher Zeitung”. “Brainstore” nieko negamina - tik kuria idėjas (tiesa, jie tai vadina ne kūryba, o būtent - gamyba).

REKLAMA
REKLAMA

Idėjos gali būti pačios įvairiausios: nuo vardo jūsų mylimai katei iki naujos paslaugos jūsų klientui sukūrimo.

REKLAMA

Kompanija įsikūrusi Bylyje (Biel) - mažame miestelyje, esančiame nuo Šveicarijos sostinės Berno apie 30 kilometrų.

“Brainstore” - gamykla iš didžiosios raidės, nors jų produkcija labai neapčiuopiama. Idėjų gamybos procesas iš pirmo žvilgsnio yra visiškai paprastas - jį sudaro šie žingsniai:

REKLAMA
REKLAMA

1. Idėjų surinkimas. “Brainstore” turi tūkstančius bendradarbių visame pasaulyje, kurių dauguma - paaugliai. Kompanija suformuluoja paprasčiausius klausimus, kurie būtų aiškūs net 7 metų vaikui. Ir tiesiog prašo, kad sakytumėte, kas “užeina ant seilės”. Tas “ant seilės” moderniai vadinama “smegenų audra” (brainstorming).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2. Antrasis žingsnis - surinktų idėjų sisteminimas ir antroji “smegenų audra”, kurioje dalyvauja apie 15 žmonių. Generuojama pagrindinė idėja.

3. Vartotojų apklausa. Potencialūs vartotojai išdėsto, ko jie norėtų ir ko tikisi - tai tarsi kelrodis idėjoms generuoti.

REKLAMA

4. Idėjos vizualizavimas, kad klientas matytų, kaip tai atrodo.

Proceso trukmė įvairi - nuo valandos iki šešių mėnesių, priklausomai nuo idėjos sudėtingumo ir kliento finansinių galimybių.

Taip “Brainstore” kuria idėjas pasaulinio garso kompanijoms: “General Motors”, “Nestle”, “Novartis” ir t.t.

REKLAMA

Žinote, kas yra “TetraPak”? “Brainstore” jiems kuria pakuočių idėjas. Siekdami sukurti patogiai atidaromą pakuotę, “Brainstore” darbuotojai visiems bandytojams pririšdavo vieną ranką už nugaros, įleisdavo į tamsų kambarį ir klausdavo, ar įmanoma patogiai atidaryti “TetraPak” pakuotę viena ranka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visa “Brainstore” darbo metodika pagrįsta geru “smegenų audros” principo išmanymu ir sugebėjimu jį pritaikyti. Idėjų gamyba turi tris “ramsčius”: paaugliai ir jų įtraukimas į idėjų gamybos procesą; kompanijos, kuriai reikia idėjos, darbuotojai (insiders) ir specialistai iš šalies (outsiders).

REKLAMA

Paaugliai, remiantis “Brainstore” metodika, dar nėra susaistyti visuomenės normų, kas yra įmanoma, o kas - neįmanoma, dėl to fantazuodami jie savęs neriboja, o kartais net ir pati kvailiausia idėja puikiai pritaikoma versle.

2002 metais “Brainstore” žengė dar vieną žingsnį idėjų gamybos komercializavimo link. Jie atidarė... idėjų parduotuvę, prieinamą kiekvienam iš mūsų. Patikėkite, man irgi iš nuostabos atvypo lūpa.

REKLAMA

O parduotuvės koncepcija paprasta kaip dukart du. Ateini, pasakai, kokios idėjos tau reikia, susimoki 9,99 šveicariškus frankus (apie 22 litus) ir po penkiolikos minučių gausi idėją, o greičiausiai ne vieną, bet kelias.

Markus Mettleris, “Brainstore” įkūrėjas, bendrasavininkis ir direktorius, man sakė, kad žmonės ateina su pačiais paprasčiausiais buitiniais klausimais: kaip pavadinti katę arba kaip atpratinti savo dukras nuo ilgų pokalbių telefonu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Industrinis idėjų gamybos procesas čia gerokai sutrumpėjęs - trunka apie 15 minučių. Visi pagrindiniai idėjų gamybos žingsniai išlaikomi, tačiau proporcingai trumpinami - po poros minučių “smegenų audros” surenkamos galimos idėjos, paskui - kelias minutes jos sisteminamos ir atliekama antroji “smegenų audra”, tada vyksta idėjos gryninimas ir idėja pateikiama klientui.

REKLAMA

Negalėjau patikėti, kad žmonės už tai gali mokėti pinigus, tačiau Markus Mettleris teigė, kad parduotuvė veikia ypač sėkmingai ir kad jie rengiasi atidaryti antrąją, nes žmonėms visada reikia idėjų (http://www.brainstore.com/contents.cfm?pin=1&pip=2347).

Markus Mettleris teigia, kad idėjų yra aplink mus ir tik reikia mokėti jas pasiimti - “Brainstore” tą ir daro. Kompanijos filosofija - kiekvienas žmogus turi bent vieną gerą idėją.

REKLAMA

Kai klausaisi, tai atrodo beprotiškai paprasta. Tačiau ir pačiam teko išbandyti idėjos kūrimo procesą pagal “Brainstore” - nuo “smegenų audros”, idėjų sisteminimo ir pačios idėjos “pagimdymo”. Tai daug sudėtingesnis ir intelektualesnis procesas, nei atrodo iš pradžių. O gebėjimas iš žmogaus “ištraukti” idėjas - beprotiškai užkrečiantis užsiėmimas, todėl nenuostabu, kad visam “Brainstore” kolektyvui darbas yra tapęs gyvenimo stiliumi.

Grįžęs į Lietuvą bandžiau ieškoti tokių kompanijų kitur pasaulyje, tačiau nieko panašaus rasti nepavyko...

Hm, turiu idėją... Gal jums reikia sugalvoti katei vardą arba išspręsti, kaip pagerinti klientų aptarnavimą jūsų firmoje?!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų