Draudimo  ekspertai pastebi, kad po Vėlinių registruojama apie 15 proc. daugiau pranešimų apie lapkričio 1–2 dienomis nutikusius draudžiamuosius įvykius. 80 proc. visų užregistruotų įvykių sudaro nelaimės kelyje. Vidutinė transporto žala per Vėlines siekia 1500 litų.

Pasak „PZU Lietuva“ Vilniaus žalų centro vadovo Modesto Žilionio, Vėlinių ir Visų Šventųjų dienomis eismo įvykiai fiksuojami ten, kur yra intensyviausi transporto srautai – keliuose ir stovėjimo aikštelėse prie kapinių. Dalis eismo įvykių nutinka dėl vairuotojų neapdairumo, kai ne iš karto pamatoma kliūtis kelyje, nesilaikoma saugaus atstumo, statant automobilį aikštelėje užkliudomos ir apgadinamos kitos transporto priemonės“, – sako M. Žilionis.

Vidutinė išmoka už draudžiamąjį įvykį svyruoja nuo 800 iki 3000 litų. Daugiausia užregistruojama smulkių eismo įvykių, kurių metu apgadinamos išorinės automobilio kėbulo detalės – buferiai, sparnai, sudaužomi žibintai.

Pasak M. Žilionio, dalies eismo įvykių priežastis – laiku nepakeistos vasarinės padangos. „Lietuvoje vis dar vyrauja nuostata, kad žieminės padangos reikalingos tik tada, kai keliuose yra sniego arba ledo, tačiau padangų gamintojai teigia, kad vasaros sezonui pritaikytos padangos geriausiai tinka eksploatuoti iki +5 – +3 temperatūros. Šaltesniu oru padangos praranda dalį svarbių savybių, sukietėja ir todėl sumažėja automobilio sukibimas su kelio danga, o tai ypač aktualu stabdant ar keliaujant vietovėse, kur dideli transporto strautai“, – sako M.Žilionis.

REKLAMA

Vėlinių eismą apsunkina ir tai, kad dėl didelių transporto srautų automobiliai migruoja iš vienos eismo juostos į kitą, policija, mažindama spūstis, keičia važiavimo kryptis – vienas gatves uždaro, kitose palieka tik vienos krypties eismą. Tokios naujovės daliai vairuotojų tampa rimtu išbandymu. Situaciją apsunkina ir nepažįstami keliai.

Draudikų patirtis rodo, kad dažnai per Vėlines iškrenta pirmasis sniegas, prasideda šlapdriba ar net plikledis, todėl ne visi vairuotojai spėja persiorientuoti į žiemos vairavimo ypatumus.

Padangų ir ratlankių prekybos bendrovės „Melga“ prekybos direktorius Andrius Čabanas pastebi, kad šiemet vairuotojai padangų keitimo sezoną pradėjo jau nuo pirmųjų spalio dienų. Įmonės duomenimis, šiuo metu apie 50 proc. vairuotojų jau yra pasikeitę padangas iš vasarinių į žiemines.

„Didžiausi vairuotojų, norinčių pasikeisti automobilių padangas į žiemines, srautai kyla likus kelioms dienoms iki lapkričio 1-osios. Ši tendencija paankstėja, jei spalio mėnesį iškrinta pirmasis sniegas. Dėl šlapios ar apledijusios kelio dangos padidėja eismo įvykių rizika. Teisingai elgiasi tie vairuotojai, kurie vengia eksploatuoti automobilius su vasarinėmis padangomis, nelaukdami sniego ar šalnų. Ruošiant automobilį žiemai, labai svarbu parinkti tokias padangas, kurios atitiktų vairavimo įpročius, eismo sąlygas, dėvėjimo intensyvumą,“ – pasakojo A. Čabanas.

Pagal Kelių eismo taisykles iki lapkričio 10 d. vairuotojams būtina pasirūpinti tinkamomis žieminėmis padangomis, tačiau draudikai ragina nedelsti ir pasirūpinti savo saugumu dabar: tyrimais įrodyta, kad temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių Celsijaus, vasarinių padangų guma sukietėja ir stabdymo kelias pailgėja mažiausiai dvigubai.

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas teigia, kad nors vasarines padangas į žiemines pagal Kelių eismo taisykles būtina pasikeisti iki lapkričio 10 d., laukti numatytos datos verta ne visuomet.

REKLAMA

„Jau dabar temperatūra būna žemesnė nei 7 laipsniai Celsijaus, praėjusią savaitę sulaukėme sniego ir plikledžio. Tyrimais įrodyta, kad, esant žemesnei nei 7 laipsnių Celsijaus temperatūrai, vasarinių padangų gumos mišinys sukietėja ir nebeužtikrina pakankamo sukibimo su kelio danga. Tuomet tampa sunkiau pajudėti iš vietos, stabiliai įveikti posūkius, o stabdymo kelias pailgėja mažiausiai dvigubai“, – teigia A. Pilčicas.

Savo saugumu susirūpinti turėtų ne tik tie, kurie vis dar važinėja vasarinėmis padangomis. Ar padangų protektoriaus gylis atitinka keliamus reikalavimus turėtų patikrinti universaliomis padangomis ne pirmą sezoną važinėjantys vairuotojai.

„Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad vasarinių padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm, tuo tarpu žieminių – 3 mm. Vairuotojai patys gali patikrinti, ar protektorius nėra pernelyg nudilęs – gamintojai keliose padangos vietose protektoriaus grioveliuose įtaiso protektoriaus nusidėvėjimo indikatorius – juosteles. Jeigu protektoriaus briauna susilygina su juostele, vadinasi padangą laikas keisti“, – pasakoja A. Pilčicas.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų