Aplinkos ministro patvirtintos Pavojingų atliekų tvarkymo licencijavimo taisyklės - neteisėtos, o ministras, jas tvirtindamas, viršijo savo įgaliojimus, nustatė Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) išplėstinė teisėjų kolegija.
LVAT pranešė išaiškinęs, kad atliekų tvarkymo licencija gali būti panaikinama tik įstatymu.
Tuo metu aplinkos ministro patvirtintos taisyklės nurodė, kad licencijos galiojimas panaikinamas, kai įmonė, kurios licencijos galiojimas buvo sustabdytas, per nustatytą laikotarpį nepašalina nurodytų pažeidimų.
Teismas, nagrinėjęs individualią administracinę bylą, suabejojo, ar aplinkos ministras, įgaliotas nustatyti pavojingas atliekas tvarkančių įmonių licencijavimo tvarką, turėjo teisę nustatyti atsakomybę, konkrečiu atveju - licencijos panaikinimą už Atliekų tvarkymo įstatymo pažeidimus.
LVAT nustatė, jog pagal Konstituciją ir Atliekų tvarkymo įstatymą nustatyti esmines ūkinės veiklos sąlygas, draudimus ir ribojimus, darančius esminį poveikį ūkinei veiklai, taip pat įvairias sankcijas už atitinkamus teisės pažeidimus galima tik įstatymu.
Bylą nagrinėjusi LVAT teisėjų kolegija pripažino, kad aplinkos ministro įsakymu patvirtintų Pavojingų atliekų tvarkymo licencijavimo taisyklių normos prieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui ir Atliekų tvarkymo įstatymui.