Vebinaro „Galiu pats“ žinia – techninės pagalbos priemonių pasirinkimas labai platus

Skaityk lengvai

Internetinis seminaras „Galiu pats“ šiemet pakeitė tradicinį Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (TPNC) visų metų veiklą apibendrinantį renginį. Kelerius metus jis vyko centre „Litexpo“, kur įvairias priemones buvo galima pamatyti, išbandyti. Pandemija paskatino ieškoti naujų formų. Virtualus seminaras turi savo privalumų: prie jo gali prisijungti daugiau žmonių, nereikia gaišti laiko kelionei. Be to, renginio organizatoriai ne tik pateikė daug naudingos informacijos, bet ir surengė interaktyvų seminaro dalyvių žinių patikrinimą. 

Pasaulyje kasdien kuriamos naujos techninės pagalbos priemonės, galinčios palengvinti neįgaliųjų ir jais besirūpinančių žmonių gyvenimą. Vis dėlto realiai gyvenime įsitvirtina tik apie 40 proc. tokių gaminių. „Vartotojai jas išbando, atsirenka ir daugiau nei pusę jų įvertina kaip nelabai sėkmingas ar naudingas, – seminare „Galiu pats“ teigė TPNC direktorė Ilona Ogurcova. – Mes taip pat dirbame, kad kiekvienas žmogus galėtų pasirinkti jam tinkamiausią priemonę, jos ieškotų ne tik tarp tų, kurias centras turi sandėlyje, bet ir domėtųsi, kas yra pasaulio rinkoje, o mūsų specialistai jam kvalifikuotai patartų, padėtų.“ 

REKLAMA

Kas vyksta pasaulyje? 

TPNC direktorės I. Ogurcovos teigimu, praėjo tie laikai, kai neįgalieji turėjo tenkintis gana siauru techninių priemonių asortimentu ir reikiamą priemonę rinktis tik iš TPNC sandėlio. Jau kuris laikas patys neįgalieji gali ją rinktis iš įvairiose pasaulio šalyse veikiančių gamintojų ar Lietuvoje veikiančių jų atstovų. Vis dėlto išsirinkti labiausiai konkretaus žmogaus poreikius atitinkantį neįgaliojo vežimėlį nėra paprasta. Techninės pagalbos priemonių kokybė, jų funkcionalumas – ir pasaulio specialistų akiratyje. Su seminaro dalyviais I. Ogurcova pasidalijo keliomis nuorodomis, kur pateikiama informacija galėtų suteikti daugiau žinių ir palengvintų neįgaliųjų, juos prižiūrinčių žmonių apsisprendimą, kokia priemonė geriausiai tiktų. Viena jų – eastin.eu

EASTIN yra pasaulinis tinklas, kuriame galima rasti viso pasaulio tiekėjų siūlomas pagalbines technologijas. Šioje interneto svetainėje naudingos informacijos, reikalingos kasdieniame gyvenime ar darbe, gali rasti visi suinteresuoti asmenys: neįgalieji ir jų šeimos nariai; sveikatos ir socialinių tarnybų specialistai; pagalbinių prietaisų gamintojai ir tiekėjai; tyrėjai ir technikos specialistai. Išsami informacija čia pateikiama įvairiomis kalbomis, taip pat ir lietuvių. Svetainėje galima rasti informacijos apie daugiau nei 50 tūkst. pasaulio rinkoje esančių pagalbinių technologijų produktų ir daugiau nei 5 tūkst. gamintojų ir tiekėjų. 

Pasak I. Ogurcovos, EASTIN tinklas sukurtas panaudojus organizacijų patirtį ir žinias, kurių jos įgijo dirbdamos pagalbinių technologijų srityje Danijoje, Jungtinėje Karalystėje, Nyderlanduose, Vokietijoje, Ispanijoje ir Italijoje. Vėliau prie tinklo prisijungė kitos šalys, pvz., Prancūzija ir Belgija. Visi partneriai, taip pat ir Lietuva, naudoja šią duomenų bazę. Informacijos apie EASTIN tinklą galima rasti ir TPNC svetainėje tpnc.lt

Alternatyva – e. katalogas 

Daug naudingos informacijos galima rasti ir TPNC svetainėje esančiame elektroniniame kataloge, kuris darosi vis populiaresnis. Jame pateiktos ne tik techninės pagalbos priemonės, kuriomis aprūpina TPNC, bet ir tokios, kurias įsigijus mokamos kompensacijos, ar apskritai esančios rinkoje. 

REKLAMA

„Centro darbuotojai turi informuoti klientus apie egzistuojančias priemones, kad žmogus gautų labiausiai jo individualius poreikius atitinkančią priemonę, – sako TPNC direktorė. – Kataloge 

atsirado informacinio pobūdžio nuorodos, kur tas priemones būtų galima rasti, galimybė susipažinti su jų įsigijimo taisyklėmis. Tai skatina peržengti stereotipinio mąstymo barjerą – pasirinkimas platesnis, nei gali pasiūlyti TPNC. Antra vertus, tai ir vienas iš būdų formuoti poreikį, kad tokios techninės pagalbos priemonės atkeliautų ir į mūsų sandėlius. TPNC sandėlis ir katalogas nėra riba, už kurios nebūtų galima išeiti.“ 

TPNC vadovė pasidžiaugė, jog pagaliau su centro specialistais galima konsultuotis nemokamu telefonu 8 800 800 89. Pasak jos, dabar pasikonsultuoti norintiems neįgaliesiems ne tik nereikės skaičiuoti minučių, bet jeigu linija bus užimta ir nepavyks prisiskambinti, skambinusiojo numeris bus užfiksuotas ir centro specialistai patys perskambins. „Išsikėlėme tikslą, kad nebūtų nė vieno praleisto, neatsakyto skambučio“, – seminaro dalyvius patikino I. Ogurcova. 

Atvirame internetiniame seminare akcentuotos ir kitos TPNC veiklos, kuriomis siekiama stiprinti aptarnavimo kokybę: pristatytas klienų aptarnavimo standartas, asmenų naudojimosi techninės pagalbos priemonėmis tvarka – ką privalo žinoti kiekvienas specialistas ir techninės pagalbos priemonės naudotojas, aptarta, kodėl verta rinktis kompleksinę paslaugą. 

Kam skiriamas universalus dizainas?
Prašome pasirinkti atsakymą!
Turintiems judėjimo negalią
Turintiems bet kokią negalią
Visiems
BALSUOTI
REZULTATAI
Kam skiriamas universalus dizainas?
Turintiems judėjimo negalią
13.9%
Turintiems bet kokią negalią
20.5%
Visiems
65.6%

REKLAMA

Mokomoji medžiaga – žinių stokai kompensuoti 

„TPNC ne tik aprūpina techninės pagalbos priemonėmis, bet ir atlieka šviečiamąją misiją – padeda išvengti kai kurių sveikatos sutrikimų, galinčių dar labiau sustiprinti negalią“, – sako Viešųjų paslaugų teikimo skyriaus Vilniaus apskrities klientų aptarnavimo specialistė Vaida Gudeliūnaitė. Viena pirmųjų problemų, kurią išanalizavo TPNC, – pragulų atsiradimo rizika. Ji pasirinkta todėl, kad tai gana dažna problema, ir centro klientai kreipiasi norėdami gauti priemonių šiai rizikai sumažinti. 

Įgyvendinant šį šviečiamąjį projektą pirmiausia atlikta neįgaliųjų vežimėliais besinaudojančių žmonių apklausa – norėta išsiaiškinti, ką jie žino apie pragulų prevenciją, kokios informacijos labiausiai trūksta. 32 asmenų klausta, kiek laiko jie praleidžia neįgaliojo vežimėlyje, ar keičia kūno padėtį, kaip vertina pragulų riziką ir jos prevenciją. „Dauguma apklaustųjų sakė norintys gauti daugiau informacijos ir apie pačias pragulas, ir kaip jų išvengti, – sako V. Gudeliūnaitė. – Taip buvo sukurta mobilioji programa, kurią galima rasti TPNC interneto svetainėje, pasinaudoti joje pateikiama informacija.“ 

Šioje programėlėje detaliai aptarta, kas yra pragulos, kokie gali būti jų atsiradimo veiksniai, patariama, kaip išvengti pragulų. Joje pristatyta ir pragulų riziką vertinanti XSENSOR, arba spaudimo taškų nustatymo, įranga, nurodyta, kokią informaciją apie pragulų prevencijos priemones ir kompensacijos tvarką gali suteikti TPNC specialistai. 

TPNC rengiasi pateikti ir dar vieną inovatyvią šviečiamąją priemonę – specialų kitų metų kalendorių, kuriame šalia tokiems leidiniams būdingos informacijos bus pateikta daug svarbių žinių, rekomendacijų ir negalią turintiems žmonėms, ir juos aptarnaujantiems specialistams. Kalendorių pristačiusi vadovybės atstovė kokybei Daumantė Verseckaitė pabrėžė, kad visa ši informacija pateikta lengvai suprantama kalba, o regėjimo negalios asmenys ras nuorodas į garso įrašus, kuriuos galės bet kada perklausyti.

Straipsnio autorė: Aldona Milieškienė.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų