Kauno valdžia ruošia staigmeną gyventojams. Parengtame darnaus judumo plane iškelta idėja – apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Taip esą sumažės itin didelė tarša šioje zonoje. Gyventojai stoja į skirtingas puses – vieni idėjai pritaria, kiti pyksta – esą tai planas, kaip atgaivintą Senamiestį vėl numarinti.

Parengtame Kauno darnaus judumo plane iškelta idėja – apmokestinti įvažiavimą į Kauno senamiestį. Ir jei tam miesto valdantieji pritars, mokestis bus pora eurų.

„Skaičiavimai, atlikus koreliacijas su žmonių pajamom, su automobilių kaštais. Tai yra konsultantų mokslininkų teikiami siūlymai, kad ta kaina galėtų būti 2 eurai kažkada ateityje“, – sako administracijos direktoriaus pavaduotojas Tadas Metelionis.

Išgirdę tokius valdžios užmojus gyventojai dalijasi į dvi stovyklas. Štai vieni – šiaušiasi. Tokią idėją vadina Senamiesčio numarinimu, stebisi kaip reiks saugiai vaikus į mokyklą vežti, ar savaitgalį į pamaldas vykti, ir net ironizuoja:

„Tai ir už sėdėjimą tada, jeigu išlipi iš mašinos tai tada dar mokėt už išlipimą.“

„Manau, kad nereikia, tam kad senamiestis nenumirtų ir mes galėtumėm juo džiaugtis.“

„Teigiamai, sumažėtų to pačio transporto centre, ir ta tarša oro viskas.“

„Man atrodo, kad savivaldybė per daug persistengė su lupikavimu ir naudojasi žmonėmis.“

„Gali nevažiuoti į miestą, gali šalia pasistatyti, nebūtinai čia su mašina visiems atvažiuoti. Jeigu padarys – nemanau kad čia visi labai nukentės.“

REKLAMA

„Kai negali vaiko paleist, nes visur kamščiai – tai tada problema.“

„Ir taip žmonės pakankamai sumoka už parkavimą, ypač Rotušėj kadangi yra pati brangiausia zona, tai manau tikrai nebūtų į naudą ir niekam nepatiktų.“

„Tai nėra kurortinis miestas, tai gal pakanka parkavimo mokesčio.“

„Vaikus iš mokyklos paimt – būtų problema, jėzuitų gimnazijoj mokosi tai būtų problema.“

Valdininkai nepritariančiuosius skuba raminti, esą mokesčio nebus nei šiemet, nei kitąmet. Darnaus judumo planas yra dešimtmečio strategija. Pirmiausia stebės situaciją, tada spręs. Tik patikina  – mažinti automobilių srautus į senamiestį būtina, mat tarša didelė, per parą čia atvyksta apie 12 tūkstančių mašinų, po apmokestinimo skaičiuojama, kad jų sumažėtų trečdaliu.

„Didžiausia mūsų problema – transporto tranzitas. Pagal mūsų skaičiavimus daugybė transporto priemonių būtent automobilių tiesiog pravažiuoja pro centrą pro Rotušės aikštę pro Senamiestį – taip keldami taršą, saugumo ir kitas problemas“, – teigia T. Metelionis.

Savivaldybės statistika skelbia, jog net 57 proc. kauniečių kasdienėms kelionėms renkasi automobilius, o vos 29 proc. naudojasi viešuoju transportu, 10 proc. vaikšto pėsčiomis ir tik 4 proc. rieda dviračiais. Kauno miesto valdžia, kaip ir Vilniaus, viliasi pakeisti žmonių įpročius ir kad daugiau miesto gyventojų rinksis kitą keliavimo būdą.

„Tai nepamirštamas ir Kėdainių tiltas. Reikia sukurti patogias sąlygas žmonėms apvažiuoti. Jau yra paskelbta apie atnaujinimą troleibusų… Kiti skatinimo būdai keliauti pėsčiomis, viešuoju transportu, dviračiais ir žinoma analogiškai turėtų būti ribojamas automobilių eismas, sukuriant alternatyvas patogesnes, pigesnes, greitesnes“, – sako T. Metelionis.

REKLAMA

Beje, įvedus įvažiavimo rinkliavą, gyvenantieji senamiestyje sulauktų tam tikros malonės – nemokamai įvažiuoti galėtų vienas vienam butui priklausantis automobilis, antram būtų taikoma nuolaida. Kaip tokia rinkliava būtų imama – ar per stovinčius aparatus, ar per išmaniąją programėlę telefone, dar sprendžiama.

Tiesa, tame pačiame darnaus judumo plane siekiant mažinti taršą Kaune Senamiesčiu neapsiribojama – vėliau siūloma apmokestinti ir daugiau erdvių – nusitaikyta dar ir į Naujamiestį.

Kaunietis
2019-10-05 13:13:53
Pirmiausia reikia normalaus ( europietiško)miesto transporto. Valdininkai pasikomandiravę po Europos šalis, turėjo matyti kaip važiuoja, o ne šliaužia troleibusai, kaip dažnai jie važiuoja. Kai visuomeninis transportas bus tikrai patogus, žmonės patys persės į ji iš automobilių. O dabar tai paprasčiausias pasipinigavimas
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Kaunietei 2019-10-13 13:18:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaunietė-pliurpalė. "Vargšeliai vaikai-reikia savarankiškumo". Įdomu ar ji turi vaikų, ar jie savarankiški, net būdami priešmokyklinukai, pradinukai ? Tokie pypliukai patys vieni turi keliauti į m-klas ???
Tegu "kaunietė" pati ropinėja pėstute po senamiestį, rotušę, santaką. O vaikučiams privalu saugiai pasiekti mokyklas.
Pagaliau, tas" kitais metas bus nauji troleibusai..." Kai bus, tada ir svarstykit.
Rūpinkitės ne savimi, savo gėriu, bet visų žmonių gerove ir iš tikro, o nedirbtinai.
.
   ATSAKYTI
Arųnas 2019-10-06 14:43:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Šimašiui Vilniuje ti padaryti smegenų neužtenka, jis tik griauti moka, niokoti, šypsotis...   ATSAKYTI
Kaunietė 2019-10-06 08:16:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai ir gerai - puiki idėja . Tikrai manau į tą senamiestį puikiai galima pakliūti su viešuoju transportu , dviračiu ar pasivaikščioti . Dėl troleibusų tai jie jau nuo kitų metų bus visi atnaujinti . O dėl vaikų tų vargšelių - tai jie ir patys gali namo grįžti , gal jau laikas būti savarankesniems ?   ATSAKYTI
visu pirma 2019-10-06 07:12:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
sprestu pozeminiu parkingu problema,nes kur jas deti,privaziavus prie senamuescio???   ATSAKYTI
Aleksotiske 2019-10-05 23:17:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Buvo patogus mikroautobusu susisiekimas .Ju nebeliko.I Silainiu poliklinika nuvykti nera is Aleksoto nei autobuso nei mikroautobuso.Is Aleksoto nuvykti i klinikas taip pat nera transporto.Tegul postringautojai islipa is savo visurwigiu ir pavazineja visuomeniniu transportu   ATSAKYTI
Kaunietis 2019-10-05 13:13:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pirmiausia reikia normalaus ( europietiško)miesto transporto. Valdininkai pasikomandiravę po Europos šalis, turėjo matyti kaip važiuoja, o ne šliaužia troleibusai, kaip dažnai jie važiuoja. Kai visuomeninis transportas bus tikrai patogus, žmonės patys persės į ji iš automobilių. O dabar tai paprasčiausias pasipinigavimas   ATSAKYTI

Top Video

100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
Užfiksuotas šokiruojantis tėvų poelgis su kūdikiu: istorija kelia pyktį
DABAR RODOMA
Berniukas įsiuto dėl mamos poelgio – jo moralas nepaliks abejingų
DABAR RODOMA
Pikantiškas moters elgesys ant automobilio: netrukus buvo sulaikyta
DABAR RODOMA
Užfiksavo šlykšų pabėgioti išėjusios moters poelgį: paviešino, kad sugėdintų
DABAR RODOMA
Po paviešinto įrašo iš darbo mergina buvo atleista – klientai pašėlo
DABAR RODOMA
Laidotuves pertraukė netikėtumas: vyrui teko šokti į iškastą duobę
DABAR RODOMA
Išgyveno nemaloniausią incidentą lėktuve: keleivei prireikė palydovų pagalbos
DABAR RODOMA
Paviešintas įrašas, kaip siuntų darbuotojais apsimetę vyrai surišo šeimą ir ją apvogė
DABAR RODOMA
Moteris patyrė gyvenimo sukrėtimą: su taksi nevažiuos dar ilgai
REKLAMA
Eismas Andrius Ufartas/Fotobankas
Vilnius tampa vis patogesnis elektromobiliams. Mieste įjungtos 50 naujų greito įkrovimo stotelių. Tiesa, jos mokamos: elektra du-tris kart brangesnė nei namuose. Naujos ...
Eismas (Fotobankas)
„Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir yra pasirengę bet kurią akimirką siųsti kelių ...
Automobilio rakteliai (nuotr. 123rf.com)
Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį, užvedate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl ...
Jaroslav Narkevič (nuotr. Fotodiena/Justinas Auškelis)
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žada, kad iki šios Vyriausybės kadencijos pabaigos 2020 metų rudenį bus įvykdytas pažadas per 4 metus išasfaltuoti 1654 kilometrus ...
(nuotr. „Regitra“)
„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių savininkai galės rinktis net iš 45 tūkst. galimų skaičių ir raidžių kombinacijų. ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų