REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Penktadienį pradės galioti naujos taisyklės, reguliujančios skysčių gabenimą rankiniame bagaže Europos Sąjungos oro uostuose. Dėl to keleiviai iš įvairių pasaulio šalių skrendantys į ES gali susidurti su sumaištimi, rašo "Wall Street Journal''.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl naujų reikalavimų oro uostams teks naudoti specialią įrangą skanuojant keleivių bagažą.

REKLAMA

Pakeitimai daugiausia aktualūs keleiviams, apsipirkusiems už ES ribų ir persėdantiems Europos oro uostose. 2013 m. ES vadovybė planuoja iš viso atsisakyti apribojimų skysčių įsinešimui į lėktuvo saloną Europos oro uostose.

Vis dėlto Prancūzija, Italija, Belgija, Didžioji Britanija ir kelios kitos Europos valstybės pareiškė nesiruošiančios įgyvendinti reikalavimų pakeitimų saugumo sumetimais. Britanijos transporto ministras neseniai išsiuntė šalies oro uostams laišką, kur nurodė atsisakyti reikalavimų pakeitimų įgyvendinimo iki rudens.

REKLAMA
REKLAMA

Vokietija ir kitos ES šalys patikino, kad vykdys naujus reikalavimus. Dėl to su persėdimais skrendantys keleiviai gali susidurti su skirtingais apribojimais skysčių, aerozolių ir gelių gabenimui skirtingose oro uostose. Naujos ES taisyklės taip pat įvedamos Islandijoje, Norvegijoje ir Šveicarijoje, kurios nėra ES narės.

ES atstovas pareiškė, kad transporto vadovybė "atidžiai stebės situaciją, kad jau kitą savaitę galėtų sureaguoti į pirmus naujųjų taisyklių įvedimo rezultatus.''

Taip pat kol kas neaišku, ar JAV nacionalinio saugumo ministerija leis į Amerikos reisus įsinešti didesnės, nei dabar leista apimties skysčių talpas, ką leidžia naujos taisyklės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu daugumoje pasaulio šalių yra leista įsinešti ne didesnes nei 100 mililitrų skysčių talpas. Tokie apribojimai buvo įvesti 2006 m,. po to, kai teroristai planavo įgyvendinti teroro aktą iš Didžiosios Britanijos skrendančiose lėktuvuose, ir tam planavę panaudoti skystus sprogmenis.

Nuo to laiko skanavimo įrangą gaminančios kompanijos sukūrė priemones, galinčias atpažinti sprogdinimo medžiagos buvimą skystyje. Šie skaneriai šiuo metu įrenginėjami Vokietijoje ir kitose ES šalyse, tačiau jų efektyvumas kelia abejonių.

Tarptautinė oro uostų taryba pareiškė, kad dabartiniai skaneriai šiam tikslui nėra tinkami. Organizacija išsiuntė laišką ES transporto vadovybei su įspėjimu, kad taisyklių pakeitimas gali sukurti naujų grėsmių komercinei aviacijai ir sukelti nepatogumų ir neaiškumų keleiviams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų