• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per pirmąsias dvi Europos Parlamento rinkimų agitacijos savaites žiniasklaidos pranešimuose išryškėjo du partijų viešojo bendravimo būdai - optimistinė retorika ir politinių oponentų peikimas. Optimizmu tryško valdančiosios koalicijos pasisakymai, o kitus daugiausia kritikavo konservatoriai.

REKLAMA
REKLAMA

Šį reiškinį nustatė nacionalinės ir regioninės spaudos tyrimą atlikusi ryšių su visuomene agentūra "Pro Group".

REKLAMA

Pasak tyrėjų, optimistinės retorikos strategija būdinga aktyviu viešuoju bendravimu išsiskiriančiai valdančiajai socialdemokratų ir socialliberalų partijų koalicijai. Savo ruožtu į oponentų kritiką labiau linkusios opozicijoje esančios dešiniosios partijos.

Socialdemokratų partija (LSDP) daugiausia eksploatuoja ekonomikos augimo bei sėkmingo valstybės valdymo argumentus. Panašia taktika, anot "Pro Group", naudojasi ir valdančiosios koalicijos partneriai - Naujoji sąjunga (socialliberalai, NS), kartu siūlantys ir opių socialinių problemų sprendimo "receptus".

REKLAMA
REKLAMA

LSDP ir NS viešojo bendravimo aktyvumas daugiausia pasiektas partijų lyderių -Premjero Algirdo Brazausko ir laikinojo Prezidento Artūro Paulausko einamų pareigų dėka, tvirtina "Pro Group" ekspertai.

Jų duomenimis, politinių oponentų kritika per Europos Parlamento rinkimų kampaniją išsiskiria Tėvynės sąjunga (TS) ir Krikščionių konservatorių socialinė sąjunga (KKSS).

TS politinis puolimas nukreiptas prieš valdančiuosius socialdemokratus bei rinkimų debiutantę Darbo partiją (DP) ir jos pirmininką Viktorą Uspaskichą. V. Uspaskicho kritika taip pat tapo pagrindiniu KKSS rinkimų kampanijos elementu - ši tema vyrauja daugiau nei pusėje KKSS viešų pareiškimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LSDP naudojama politinių oponentų kritika savo ruožtu yra daugiau atsakomojo pobūdžio. NS apskritai vengia naudoti kritišką toną kitų politinių partijų atžvilgiu.

Liberalų ir centro sąjungos rinkimų kampanija nukreipta į gausių, specifinius interesus turinčių visuomenės grupių - smulkiųjų ir vidutinių verslininkų, ūkininkų - įtikinėjimą.

DP Europos Parlamento rinkimų kampaniją pradėjo viešai skelbtu teiginiu, esą šios partijos sąraše - ne politikai, o profesionalai. Kandidatų profesionalumo argumentas tapo pagrindine būsimiems rinkėjams siunčiama šios partijos žinia.

REKLAMA

Pasak "Pro Group", dėl vyraujančios socialinės tematikos DP ir NS rinkimų kampanijų strategijos yra panašios.

Valstiečių ir Naujosios demokratijos partijų sąjunga vykdo bendrą Prezidento ir Europos Parlamento rinkimams skirtą kampaniją, kurios pagrindinė tema - Ignalinos atominės elektrinės išsaugojimas.

Liberalų demokratų partija, anot tyrimo, per Europos Parlamento rinkimų kampaniją elgiasi pasyviai, daugiausia dėmesio skirdama Prezidento rinkimams.

Europos Parlamento rinkimai vyks šių metų birželio 13 dieną kartu su pirmalaikiais Prezidento rinkimais. Europos Parlamente Lietuvos politinėms partijoms atstovaus 13 būsimųjų parlamentarų.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų