• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Lietuvos gyventojų, perkančių ar užsakančių prekių ar paslaugų internetu, skaičius kasmet ženkliai auga – nuo 2009 metų prekės ir paslaugas internetu įsigijo daugiau tris kartus daugiau Lietuvos vartotojų. 2014 metais daugiausiai internetu pirko aprangos, avalynės, sporto prekių (15 % Lietuvos vartotojų), renginių bilietų (11 % Lietuvos vartotojų).

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Lietuvos gyventojų, perkančių ar užsakančių prekių ar paslaugų internetu, skaičius kasmet ženkliai auga – nuo 2009 metų prekės ir paslaugas internetu įsigijo daugiau tris kartus daugiau Lietuvos vartotojų. 2014 metais daugiausiai internetu pirko aprangos, avalynės, sporto prekių (15 % Lietuvos vartotojų), renginių bilietų (11 % Lietuvos vartotojų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija pastebi, kad vartotojai, perkantys nuotolinių būdu, vis dažniau kreipiasi su skundais dėl internetu bei telefonu įsigytų prekių ar paslaugų. Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė vartotojams pataria: „Nenuleiskite rankų, jeigu gavote lūkesčių neatitinkančią prekę ar paslaugą. 2014 m. birželio mėnesį Lietuvoje įsigaliojo Vartotojų teisių direktyva, įtvirtinanti aukštesnį vartotojų apsaugos lygį. Nauji reikalavimai taikomi perkant nuotolinės prekybos būdu: t.y. internetu, telefonu, paštu, ir ne prekybai skirtose patalpose, pavyzdžiui, namuose, darbo vietose, pardavėjo organizuotoje ekskursijoje ar pristatyme kavinėje. Įsigaliojus naujam teisiniams reglamentavimui vartotojai turės daugiau laiko pasitikrinti ir apsispręsti dėl gautos prekės ar paslaugos“.

REKLAMA

Vartotojų teisių direktyva siekiama skatinti verslo subjektų konkurencingumą suteikiant didesnį apsaugos lygį vartotojams. Keletu šių naujų apsaugų vartotojai jau galėjo naudotis pirkdami parduotuvėse, nuo šiol tokiomis teisėmis, kaip prekės ar paslaugos atsisakymas per 14 dienų, išsamus vartotojo informavimas, galės naudotis ir vartotojai perkantys nuotoliniu būdu. Nutarta aiškiai reglamentuoti pažymėtų langelių naudojimą internetinės prekybos svetainėse – nuo šiol papildomų paslaugų pageidaujantys vartotojai šiuos langelius turės pažymėti patys. Vartotojai, nuotoliniu būdu perkantys skaitmeninio turinio produktus, taip pat galės džiaugtis didesnėmis apsaugomis.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija kviečia susipažinti su naujomis vartotojų teisių nuostatomis. Išsamiai ir vaizdžiai trumpame animaciniame filme.

Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija vykdydama vartotojų švietimo projektą „Bendradarbiavimas su verslu, stiprinant vartotojų teises elektroninėje erdvėje“, kreipėsi į daugiau nei 1000 Lietuvos elektroninių parduotuvių, ragindama išplatinti informacinį video filmuką. Prie vartotojų informavimo prisidėjusių ir video filmuką išplatinusių elektroninės prekybos svetainių adresai bus skelbiami Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos svetainėje www.vartotojuteises.lt

Projekto rėmėjas LR Teisingumo ministerija. Projekto veiklos yra remiamos iš LR valstybės biudžeto lėšų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų