REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
5
Vidutinio greičio matuoklis (nuotr. Policijos departamento)

Nuo 2015 m. liepos mėnesio 16 d. magistraliniame kelyje A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai, nuo 29,131 iki 34,004 km (4873 metrų atkarpoje) policijos pareigūnai pradės naudoti naują transporto priemonių greičio kontrolės sistemą.

5

Nuo 2015 m. liepos mėnesio 16 d. magistraliniame kelyje A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai, nuo 29,131 iki 34,004 km (4873 metrų atkarpoje) policijos pareigūnai pradės naudoti naują transporto priemonių greičio kontrolės sistemą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šioje atkarpoje pradiniame ir galiniame taškuose vaizdo kameros fiksuos transporto priemonės valstybinius numerius ir sistemos pagalba suskaičiavus laiką, per kurį transporto priemonė įveikė šį atstumą, bus nustatytas vidutinis greitis, per kurį buvo įveikta ši atkarpa. Tai nėra stacionarus greičio matuoklis, veikiantis šiuo metu, ir fiksuojantis greitį konkrečioje vietoje, tai sektoriniu principu veikianti sistema.

REKLAMA

Pasak policijos generalinio komisaro Lino Pernavo, diegdami naują greičio matavimo būdą sekame išsivysčiusių šalių pavyzdžiu ir perimame teisingą bei ypač naudingą patirtį, o pasirinkdami eksperimentine kelio „Via Baltica“ atkarpą tai darome neatsitiktinai. Šis kelias paženklintas vienomis tragiškiausių, gausiausių ir skaudžiausių eismo nelaimių visoje šalyje. Analogiškos sistemos yra įdiegtos ir sėkmingai veikia kitose išsivysčiusiose Europos Sąjungos šalyse.

REKLAMA
REKLAMA

Pabrėždamas naujų matavimo prietaisų naudą, policijos vadovas akcentavo: „Šių greičio matuoklių indėlį įžvelgiame ne tik saugaus keliavimo, bet ir korupcijos mažinimo srityje. Apribodami Kelių eismo taisyklių pažeidėjų ir policijos pareigūnų fizinį kontaktą bendraujant, rašant pažeidimo protokolus, ketiname kovoti su korupcijos apraiškomis, vis dar neapleidžiančiomis šios policijos veiklos srities. Pilnai įdiegus šią sistemą, ateityje galėtumėme atsisakyti rankinio greičio matavimo, kurį vykdo kelių policijos pareigūnai“, - kalbėjo L. Pernavas. Jis išreiškė viltį, kad Vyriausybė palaikys šią idėją ir skirs tam lėšų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šis kelias pasirinktas dėl to, kad tai vienas iš svarbiausių Europos tranzitinių kelių, einančių per Lietuvą, ir yra vienas iš avaringiausių. Šiuo metu jau padaryti paskaičiavimai, koks šios atkarpos įveikimo vidutinis greitis (88 km/h) nepažeidžiant Kelių eismo taisyklėse nustatytų reikalavimų. Transporto priemonių, kurių vairuotojai viršys vidutinį greitį, laukia baudos ar net ir teisės vairuoti atėmimas. Mėnesį testuojant šią sistemą, jau buvo užfiksuota ne viena transporto priemonė, kuri vidutinį greitį viršijo daugiau kaip 50 km/val., o už tokį pažeidimą numatyta bauda nuo 289 iki 434 euro ir teisės vairuti atėmimas nuo 1 iki 6 mėnesių.

„Mūsų ketinimai neparemti slėpti matavimo prietaisų išdėstymo vietų. Pagrindinis policijos tikslas informuoti, kad vairuotojai būtų perspėti informacinių lentelių, reaguotų į jas ir transporto priemone vyktų saugiai“, - teigė policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų