REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gerokai anksčiau nei įprasta baltu patalu laukus ir kelius užklojęs sniegas paankstino motociklininkų sezono pabaigą. Nors dar neatėjo tikroji žiema, metas pradėti rengti motociklą poilsiui, kad pavasarį netektų gaišti laiko šalinant šaltojo sezono padarinius.

Gerokai anksčiau nei įprasta baltu patalu laukus ir kelius užklojęs sniegas paankstino motociklininkų sezono pabaigą. Nors dar neatėjo tikroji žiema, metas pradėti rengti motociklą poilsiui, kad pavasarį netektų gaišti laiko šalinant šaltojo sezono padarinius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuomonių įvairovė

Motociklų specialistai neturi vieningos nuomonės dėl technikos laikymo žiemą. Vieni linkę manyti, kad šią transporto priemonę reikia kaskart „pramankštinti“ ir žiemą. Jų teigimu, reguliariai užvedant motociklą ir netgi juo pravažiuojant sutepami variklio ir pakabos elementai, neišdžiūsta ir nepraranda elastingumo gumos tarpinės. Kiti specialistai laikosi nuomonės, kad techniką reikia kruopščiai paruošti žiemai ir nejudinti jos iki pavasario. Tad šie patarimai labiau tinka pritariantiesiems pastarųjų nuomonei.

REKLAMA

Sausoje pastogėje

Motociklą žiemą patartina laikyti sausoje patalpoje, užklotą uždangalu, apsaugančiu nuo dulkių. Techniką laikant po atviru dangumi reikėtų pasirūpinti jos apsauga nuo drėgmės – tirpstančio sniego ir lietaus.

„Netinkamai žiemą laikant motociklą, vėliau gali brangiai kainuoti jo remontas, ką jau kalbėti apie laiko sąnaudas, sugaištas remontuojant, užuot išriedėjus į pavasario kelius“, – teigė motociklų specialistas Mintautas Samėnas.

REKLAMA
REKLAMA

Prieš pastatant motociklą į garažą reikėtų jį kruopščiai nuplauti ir gerai išdžiovinti. Patartina uždengti duslintuvų galus, kad drėgmė per juos nepatektų į cilindrus. Tam tinka plastiko buteliai – jų galus reikia nupjauti ir užmauti ant duslintuvų galų.

„Dabar yra daug priemonių, skirtų įvairiems paviršiams plauti, poliruoti, metalui, chromui, plastikui, gumai, odai konservuoti“, – sakė technikos priežiūros priemonių specialistas Arūnas Bartkus.

Drėgmės pavojai

Drėgną motociklą pastačius į nešildomą garažą gali oksiduosis metaliniai paviršiai, rūdys įsiskverbti į fiksavimo varžtus, lynus, įvairias jungtis, laidus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl nepriežiūros ir drėgmės poveikio per žiemą gali sustreikuoti elektros sistema, kurią teks paskui remontuoti. Oksidavęsi stabdžių cilindriukai gali kelti pavojų stabdant. Visų šių gedimų remontas gali pareikalauti apčiuopiamos pinigų sumos ir laiko.

Pripūsti padangas

Reikia nepamiršti prieš pastatant motociklą žiemai pamatuoti padangų slėgio – jis turėtų būti ne mažesnis, negu nurodo gamintojas. Esant galimybei, vertėtų statyti motociklą taip, kad padangos nesiektų grindų. Tam panaudotinos atramos ar keltuvas. Jei tokios galimybės nėra, reikėtų kartkartėmis stumtelėti motociklą, kad padangos gautų tolygią apkrovą. Nesant pakankamam oro slėgiui padangose, jų guma gauna apkrovą ir tose vietose deformuojasi.

REKLAMA

Prijungti kroviklį

„Akumuliatoriaus nebūtina išimti, jei patalpa, kurioje bus laikomas motociklas žiemą, šildoma. Tereikia prijungti kroviklį. Šis prietaisas reguliuoja iškrovimo ir įkrovimo procesą. Tad akumuliatorius nuolat bus laikomas darbo režimu“, – priminė M.Samėnas. Naudojant tokius kroviklius akumuliatorius tarnaus apie septynerius aštuonerius metus.

Jei motociklas laikomas šaltame garaže, akumuliatorių būtina išimti ir tokią krovimo procedūrą atlikti kambario temperatūros patalpoje. Prieš tai reikėtų patikrinti, ar nenuseko skystis akumuliatoriuje. Jeigu jo trūksta, būtina naudoti tik distiliuotą vandenį. Motociklą palikus žiemai ir akumuliatoriaus neprižiūrint, jis praras gebėjimą išlaikyti įkrovą, todėl nepavyks atgaivinti jo ankstesnių savybių.

REKLAMA

Dėmesys skysčių kokybei

Vertėtų nepamiršti patikrinti ir aušinimo skysčio kokybės. Skysčio lygis turi būti ne žemesnis negu nurodyta norma. Jei aušinimo skystis senas, nešvarus, būtina prieš žiemą jį pakeisti nauju. Jeigu motociklas laikomas nešildomoje patalpoje, kurioje gali būti minusinė temperatūra, būtina pripildyti sistemą žieminio aušinimo skysčio. „Senas, nešvarus aušinimo skystis gali oksiduotis ant aliuminio variklio paviršiaus, užkimšti žarneles“, – perspėjo M.Samėnas. Tada gali tekti perrinkti visą variklį, jį išvalyti, pakeisti tarpines ir riebokšlius. Toks darbas pareikalaus apčiuopiamų išlaidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patartina kruopščiai nuvalyti purvą ir dulkes nuo grandinės ir ištepti ją specialia alyva, nes kitaip ji ims rūdyti.

Stabdžių sistemos skystis turi būti švarus, ne senesnis nei trejų metų.

Su pilnu baku

Žiemos sezonui reikėtų pripilti pilną baką degalų (mažiau oro – mažiau drėgmės), patartina įlieti degalų stabilizatoriaus. „Šis priedas palaiko karbiuratoriaus ir degalų sistemos švarą, neleidžia kauptis nešvarumams, pagerina variklio darbą, todėl po žiemos jį nesunku užvesti“, – teigė A.Bartkus. Nenaudojant degalų stabilizatoriaus ar motociklą palikus žiemai su mažu kiekiu degalų, pavasarį tenka karbiuratorių išardyti, išvalyti ir sureguliuoti. „Serviso meistrai juokauja, kad prasidėjus pavasario sezonui jiems dažniausiai tenka remontuoti karbiuratorius, uostyti seno benzino tvaiką“, – sakė M.Samėnas.

REKLAMA

Aplaidumo kaina

Alyvą ir filtrus prieš žiemą taip pat patartina pakeisti. Motociklininkai kartais prieštarauja, esą per sezoną nuvažiavus nedidelį atstumą to daryti nebūtina. Kai kurie alyvos neatnaujina net kelis sezonus, laukdami nustatytos ribos, kai įprastai keičiama daugumos motociklų su keturtakčiais varikliais alyva. „Vis dėlto alyva sensta. Tai kenkia variklio tarpinėms, riebokšliams. Nuo senoje variklinėje alyvoje susidariusių įvairių cheminių junginių kietėja guminės dalys, ant įdėklų kaupiasi nuosėdos, oksiduojasi variklio vidinis paviršius, cilindrai, velenai. Pasenusi alyva neatlieka savo pagrindinės funkcijos – netepa variklio“, – įspėjo A.Bartkus.

Aplaidumas gali brangiai kainuoti: variklio remonto išlaidos gali prilygti pusei motociklo kainos. Tad prieš užklojant plieno žirgą žiemos miegui vertėtų pamąstyti, ar atlikti visi „namų darbai“, kurie nulems nerūpestingą kelionę motociklu pavasario rytmetį.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų