• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė įsakymo projektą, kuriuo siekia sumažinti vairuotojų piktnaudžiavimą laikinais leidimais, kuris leidžia transporto priemone, neturinčia privalomosios techninės apžiūros, nuvykti į Techninės apžiūros centrą (TAC).

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė įsakymo projektą, kuriuo siekia sumažinti vairuotojų piktnaudžiavimą laikinais leidimais, kuris leidžia transporto priemone, neturinčia privalomosios techninės apžiūros, nuvykti į Techninės apžiūros centrą (TAC).

REKLAMA

Iki šiol transporto priemonių, neturinčių galiojančios techninės apžiūros, vairuotojai, norėdami nuvykti į TAC, galėjo neribotą skaičių įgyti teisę nuvykti į TAC.

Tam tereikėjo pateikti prašymą suteikti teisę automobiliu, neturinčiu galiojančios techninės apžiūros, nuvykti iki TAC, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Tačiau gerokai daugiau nei pusė vairuotojų, gavusių tokius leidimus, taip ir nepasirodė apžiūrų centre.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2023 m. išduoti 398 222 laikini leidimai, tačiau laiku atlikti techninės apžiūros atvyko tik 57 procentai vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Taigi, akivaizdu, kad daugelis tik apsimeta, kad leidimo važiuoti be techninės reikia neva tam, kad ji būtų praeita.

Vis dėlto tikimasi, kad netrukus, toks gudravimas baigsis. Juo labiau, kad planuojama pakeisti ir baudų už pažeidimus išieškojimo tvarką.

REKLAMA

Įvardija svarbiausią pokytį

„Transeksta“ teigia jau kurį laiką stebėjusi blogą tendenciją, kai dalis vairuotojų, gavę laikiną leidimą, taip ir nepasirodydavo TAC.

„Ir tai piktybiškai kartodavo, nes teikti prašymą gauti leidimą dabar galiojantys teisės aktai leidžia neribotą kartų skaičių.

Todėl nusprendėme griežtinti tvarką, nes techniškai tvarkingas automobilis yra vienas iš saugaus eismo garantų“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos Kelių transporto departamento vyresnysis patarėjas Remigijus Valatkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausias pokytis įsakymo projekte – siekiama pakeisti išduodamų leidimų skaičių.

Pritarus projektui, tai pačiai transporto priemonei (esant tam pačiam savininkui arba valdytojui) leidimas galės būti išduodamas ne daugiau kaip du kartus.

Jeigu transporto priemonė nebuvo pristatyta į techninės apžiūros įmonę atlikti privalomosios techninės apžiūros du kartus, daugiau leidimų nebus išduodama.

Transporto priemonė nebegalės dalyvauti eisme, o į techninės apžiūros stotį turės būti transportuojama su kitos transporto priemonės pagalba.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat norima sumažinti reikalingų pateikti duomenų apimtį, nes leidimą gali gauti tik įregistruotos transporto priemonės, kurių reikalingi duomenys jau gaunami iš kitų valstybės registrų.

Leidimus bus galima gauti fiziškai nuvykus į TAC arba nuotoliniu būdu prisijungus prie Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos interneto svetainės.

Jei įstatymo projektas bus patvirtintas, ši nauja tvarka turėtų įsigalioti šių metų rugsėjo 1 d.

Bauda už važiavimą be techninės apžiūros

Galbūt žino ne visi vairuotojai, tačiau nustatyti, ar transporto priemonė turi galiojančią techninę apžiūrą, galima ne tik sustabdžius automobilį.

REKLAMA

Tą galima padaryti ir greičio matuokliais, kurie įrengti tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose.

Šiuo metu Lietuvoje už transporto priemonės vairavimą be privalomojo draudimo policija gali skirti baudą nuo 50 iki 100 eurų, o už vairavimą be valstybinės techninės apžiūros – nuo 30 iki 40 eurų siekiančią baudą.

Be kita ko, netrukus Lietuvoje turėtų pasikeisti baudų administravimo tvarka.

Iki šiol Valstybinė mokesčių inspekcija pažeidėjus tik informuoja apie jiems skirtą baudą, o jos administravimas priklauso nuo policijos ar kitų įstaigų.

REKLAMA

Tačiau planuojama šią tvarką pakeisti ir visų baudų išieškojimą pavesti Valstybinei mokesčių inspekcijai.

Kaip žinoma, ji turi įgaliojimus inicijuoti paskirtų baudų nuskaitymą iš pažeidėjų banko sąskaitos.

Taigi, tikėtina, kad išvengti baudos už važinėjimą be techninės apžiūros ar kitus pažeidimus, ateityje bus sunkiau.

gulagas Lietuvoje ir tiek i servisa per dvi dienas neivaziuosi masinos susiremontuoti eiles didziules o istatymus gal Putino naudai sugalvoja kad sukirsintu zmones
Kai be kompetencijos turintys asmenys priima įvairaus pobūdžio įsakymus,sprendimus, tik parodo valdžios įstaigų vadovų šališkumą ir korupcinius ryšius su atitinkamomis įgaliotomis organizacijomis! Klausimas, ką veikia FNTT, įvairios valstybės kontrolės įstaigos, jeigu leidžia valstybinių įstaigų vadovams priiminėti žmonių, Lietuvos Tautos interesams netinkamus sprendimus.
Varnas varnui akių nedrasko - per daug Lietuvoje yra korupcijos!
O ką veikia Lietuvos Prezidentas!? A...jis gi užsiėmęs Ukrainos interesais, jam Lietuvos institucijų netinkamas darbas - NERUPI! Tegu ir toliau būna smaugiama Lietuvos Tauta! Dziaugites visi tie kurie balsavote už Nausėda ir Simonyte!
Durnizmas.Tarkim,buvai išvykęs.Grįžai,kai technikinė pasibaigė.Paimi leidimą nuvaryti technikinei.Ten ,jei randa neatitikimų techninei apžiūrai,parašo trūkumus.Tarkim ,trūkumai keli-stiklas akmenuku įdaužtas,aukštas NO3 dujų kiekis,nevienodai stabdo ratai ir koks nors elektros gedimas(farkopo rozetėj ne visi kontaktai veikia).Lieka tik vienas neišnaudotas leidimas,o reikia varyti pas kelis meistrus.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų