REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas pritarė, kad aplinkosaugos pareigūnai nuo 2024 metų sausio 1 d. galės kelyje sustabdyti automobilius ir tikrinti į aplinką išmetamųjų teršalų kiekį. Netvarkingas, dūmijantis automobilis, autobusas ar krovininė mašina, kurios tarša viršys normas, bus siunčiamas atlikti pakartotinę techninę apžiūrą. Kaip vyks šios patikros, atsako Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vadovas Vitalijus Auglys. O Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas tvirtina, kad tai gali būti ir būdas pasipelnyti. 

Seimas pritarė, kad aplinkosaugos pareigūnai nuo 2024 metų sausio 1 d. galės kelyje sustabdyti automobilius ir tikrinti į aplinką išmetamųjų teršalų kiekį. Netvarkingas, dūmijantis automobilis, autobusas ar krovininė mašina, kurios tarša viršys normas, bus siunčiamas atlikti pakartotinę techninę apžiūrą. Kaip vyks šios patikros, atsako Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vadovas Vitalijus Auglys. O Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas tvirtina, kad tai gali būti ir būdas pasipelnyti. 

REKLAMA

V. Auglys teigia, kad techninės apžiūros, kuri atliekama kas antrus metus, nepraeina kas antras automobilis ir dešimtadalis iš jų iš pirmo karto nepraeina techninės apžiūros dėl aplinkosauginių problemų – neleistinos taršos arba neleistinų techninių skysčių nuotekių.

Kaip teigia pašnekovas, per šias patikras bus tikrinami automobiliai, ar atitinka visus reikalavimus. Jeigu yra akivaizdžiai netvarkingas, dūmijantis automobilis, bus atimamas techninis pažymėjimas. Tada automobilio savininkas turi iš naujo pereiti techninę apžiūrą.

REKLAMA
REKLAMA

Automobiliai bus tikrinami tik metrologiškai patikrintais prietaisais

V. Auglys taip pat neigia spekuliaciją, kad tik pagal dūmų spalvą bus nuspręsta, ar automobilis yra techniškai netvarkingas.

REKLAMA

„Mes tiktai metrologiškai patikrintais prietaisais patikrinę būtent teršalų emisiją į aplinką <...> galėsime nuspręsti, ar jis atitinka techninės būklės parametrus, ar ne“, – pabrėžia pašnekovas.

Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas Vigilijus Sadauskas pritaria, kad taršus automobilis negali dalyvauti eisme, tačiau jis teigia, jog šie patikrinimai bus bandymas pasipelnyti.

„Ar mes turėsime švaresnį orą, tai yra didelis klausimas“, – teigia V. Sadauskas.

Pašnekovas prideda, kad automobilį reikia tikrinti, kai yra įkaitęs variklis. 

„Jeigu jis patikrins neįkaitusį variklį, tai yra, nepasiekusį darbinės temperatūros, siųs mane į techninę apžiūrą, aš sumokėsiu techninei apžiūrai, sumokėsiu už kurą. Kas tai kompensuos?

REKLAMA
REKLAMA

Būtų labai idealus variantas, jeigu aplinkosaugininkas, įsivaizduojate, sustabdė, nusiuntė į techninę apžiūrą patikrinti mane ir, jeigu paaiškėja techninėje apžiūroje, kad viskas yra idealu ir tvarkinga, tas aplinkosaugininkas, kuris tai padarė, po 3 tokių siuntimų netektų galimybės dirbti aplinkosaugoje, na, 5 metus“, – sako V. Sadauskas.

Gentvilas: taip bus galima sumažinti transporto taršą Vilniuje beveik per pusę

Seimas antradienį priėmė įstatymo pataisas, kurios leis aplinkos apsaugos pareigūnams stabdyti automobilius ir atlikti taršos patikrą, bus tikrinama, ar reali automobilio tarša atitinka reikalavimus. Seimas priėmė tai numatančias Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės bei Saugaus eismo automobilių keliais įstatymų pataisas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jos numato, kad aplinkos apsaugos pareigūnai matavimus operatyviai atliktų vietoje – sustabdžius automobilį kelyje. Jie atliktų ir tokių teršalų paveiktos aplinkos matavimus. Pataisomis taip pat nustatoma, kokie transporto priemonės trūkumai bus laikomi pavojingais, dideliais, o kokie – nedideli. 

„Tarša žudo ir tarša miestuose yra pagrinde sukeliama kietosiomis dalelėmis ar kitais teršalais transporto, pramonės ir šildymo įrenginių. Transporte mes 2021 m. atlikome pilotinį projektą Vilniaus mieste, nuotoline taršos akimi tyrėme 40 tūkst. automobilių ir sulyginome jų gamybinius su jų faktiniais išmetimai. 

Ką parodė rezultatai? 3–4 proc. automobilių yra techniškai netvarkingi realiomis eismo sąlygomis. Tie 3–4 proc. automobilių išmeta pusę Vilniaus taršos. Jeigu mes sugebėsime suvaldyti eisme tuos 3–4 proc. automobilių, mes sugebėsime transporto taršą sumažinti beveik per pusę Vilniuje“, – iš Seimo tribūnos per projekto pateikimą birželį kalbėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

kitam gal atimta ta jo senukė mašina tai kaip prie Smetonos už varžytines išvesta paskutinė karvė iš tvarto - gyvybės ir mirties klausimas, nei į darbą nuvažiuos už keliasdešimt kilometrų nei į ligoninę, gyvena sau išgamos tame Vilnaus burbule ir nemato ir nenori matyti kaip likusi šalis gyvena.
Išmetus į savartyną liberastą gentvilą taršą kaip mat sumažintume 50 proc. visoje Lietuvoje.
Vagys jau baigia iškirsti Verkių regioninį parką, šalia vos ne Vilniaus centro, apie 10 km nuo Aplinkos ministerijos, o ,,aplinkosaugininkai,, tyli, o gal bendrininkai ? Kuomet Lietuvoje taip masiškai kertami miškai unikaliose vietose, draustiniuose, parkuose, tai toks ,,ministeris,, realiai manau yra nusikaltimų bendrininkas
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų