• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Penktadienį, vasario 10 d., G. Bizet operos „Karmen“ spektakliu Lietuvos Nacionaliniame operos ir baleto teatre bus sveikinama jubiliatė, ilgametė operos solistė Regina Tumalevičiūtė (g. 1922 m.). Profesinės karjeros žydėjimo metais operos primadona šioje operoje atliko Mikaelos vaidmenį, scenoje anuomet dar kartą susitikdama su žymiuoju Kipru Petrausku. Lietuvos operos legenda R. Tumalevičiūtei paliko nepakartojamo scenos partnerio - uždegančio, provokuojančio ir valdančio, įspūdį. Būtent su K. Petrausku solistė, 1948 m. atliko ir didžiausią savo debiutinį Džuljetos vaidmenį Ch. Gounod operoje „Romeo ir Džuljeta“ (K. Petrauskas buvo Romeo).

Penktadienį, vasario 10 d., G. Bizet operos „Karmen“ spektakliu Lietuvos Nacionaliniame operos ir baleto teatre bus sveikinama jubiliatė, ilgametė operos solistė Regina Tumalevičiūtė (g. 1922 m.). Profesinės karjeros žydėjimo metais operos primadona šioje operoje atliko Mikaelos vaidmenį, scenoje anuomet dar kartą susitikdama su žymiuoju Kipru Petrausku. Lietuvos operos legenda R. Tumalevičiūtei paliko nepakartojamo scenos partnerio - uždegančio, provokuojančio ir valdančio, įspūdį. Būtent su K. Petrausku solistė, 1948 m. atliko ir didžiausią savo debiutinį Džuljetos vaidmenį Ch. Gounod operoje „Romeo ir Džuljeta“ (K. Petrauskas buvo Romeo).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į operą R. Tumalevičiūtė atėjo su įdomia menine patirtimi. Trakų mokytojų seminarijoje dvejus metus mokėsi smuikuoti, lankė Valstybės teatro dramos studiją, teatre vaidino Stasio Santvaro, Juozo Grušo ir kt. pjesėse. Dainavimą studijavo Vladislavos Grigaitienės klasėje, jau emigravus, mokslą baigė pas Niną Karnavičienę. Operos trupės nare tapo 1945 m., po to, kai 1944 m. atnaujintos „Gražinos“ spektaklyje padainavo Ramunę. Iš viso operoje R. Tumalevičiūtė dainavo 33 metus, iki 1977-ųjų metų.

REKLAMA

Sukūrė apie 30 vaidmenų. Be minėtųjų – Džilda (G. Verdi „Rigoletas“), Marfa (N. Rimskis - Korsakovas „Caro sužadėtinė“), puiki Margarita (Ch. Gounod „Faustas“) ir Manon (G. Puccini „Manon“), kaip reta puiki komiškų vaidmenų atlikėja – Despina (W. A. Mozartas „Visos jos tokios“), Miuzeta (G. Puccini „Bohema“), Gudruolė (C. Orfas „Gudruolė“) ir kt.

REKLAMA
REKLAMA

Labai pasižymėjo kaip kamerinė dainininkė. Intensyvi veikla šioje srityje prasidėjo persikėlus su opera į Vilnių. 1950 m., Muzikos akademijoje R. Tumalevičiūtė padainavo pirmąjį savo rečitalį. Vėliau jų surengė apie 10, Didžiojoje Muzikos akademijos salėje, Operoje ir Filharmonijoje. Dainavo viduramžių kompozitorių dainas, J. S. Bachą, W. A. Mozartą, romantikus (F. Shubertą, P. Čaikovskį, S. Rachmaninovą, R. Shumanną), moderniuosius autorius (R. Strausą, A. Honnegerą, O. Respighi, D. Šostakovičių) ir daug lietuvių kompozitorių dainų. Tai – visi J. Pakalnio ir J. Indros vokaliniai kūriniai, S. Šimkaus, J. Tallat - Kelpšos, J. Gruodžio, A. Kačanausko, V. Klovos, L. Povilaičio kūriniai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1965–1992 m. R. Tumalevičiūtė buvo Konservatorijos (Muzikos ir teatro akademijos) pedagogė, mokė dainininkus, chorvedžius, aktorius. Kristina Kazlauskaitė, Violeta Podolskaitė, Vladas Bagdonas, Kostas Smoriginas, kai kurie kiti dainuojantys aktoriai – R. Tumalevičiūtės auklėtiniai.

Parengta pagal J. Bruverį

Reginos Tumalevičiūtės jubiliejui paminėti taip pat skiriama teatro fojė eksponuojama paroda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų