REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasitaiko atvejų, kuomet užsiregistravus pas trenerį, kirpėją ar tatuiruočių meistrą vizitas tiesiog užsimiršta arba dėl kitų priežasčių nepavyksta atvykti sutartu laiku. Tačiau net ir negavus paslaugos gali būti reikalaujama už ją susimokėti. Tik kyla klausimas – ar privaloma?

Pasitaiko atvejų, kuomet užsiregistravus pas trenerį, kirpėją ar tatuiruočių meistrą vizitas tiesiog užsimiršta arba dėl kitų priežasčių nepavyksta atvykti sutartu laiku. Tačiau net ir negavus paslaugos gali būti reikalaujama už ją susimokėti. Tik kyla klausimas – ar privaloma?

REKLAMA

Skaitytoja Saulė (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) tv3.lt portalui papasakojo, kad buvo užsiregistravusi asmeninei treniruotei su trenere ir į ją nenuėjo, nes pamiršo.

Trenerė pareikalavo merginos susimokėti visą treniruotės kainą – 30 eurų, nes buvo sugaištas trenerės laikas. Tačiau ji apie tokią „bausmę“ merginai nebuvo užsiminusi.

„Išsigandusi skolų, antstolių tuos pinigus pervedžiau, bet iš aplinkinių supratau, kad to galbūt daryti nereikėjo. Galimai nemažai klientų taip ir pasimauna – susimoka už nieką, nes nežino savo teisių“, – rašė Saulė.

REKLAMA
REKLAMA

Ji teiravosi, ar paslaugų teikėjai turi teisę reikalauti susimokėti, jei nėra jokios sutarties, ir ar klientai turi teisę nesumokėti – ar nebus po to problemų, antstolių ir kt.

REKLAMA

Su taisyklėmis turėjo supažindinti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) aiškinimu, jeigu būtų sudaryta sutartis, joje būtų aptarti mokėjimo klausimai ir įvairios su tuo susijusios pasekmės.

„Kartais sporto klubai turi pasitvirtinę taisykles, kur labai detaliai yra aprašomi atvejai, iki kada vartotojui pranešti, kad neatvyks į treniruotę, kokios pasekmės vartotojui, jei to nepraneša ir pan. Su tokiomis taisyklėmis vartotojas privalo būti supažindintas“, – komentavo tarnyba.

Anot jos, tokiais atvejais, kai yra pasirašoma sutartis, vartotojas supažindinamas su jos sąlygomis, galiojančiomis taisyklėmis, abi pusės – tiek vartotojas, tiek paslaugos teikėjas – privalo sutarties sąlygų laikytis.

REKLAMA
REKLAMA

O, jeigu sutarties nesilaikoma, yra taikomos atitinkamos priemonės: gali būti prašoma susimokėti už neįvykusią treniruotę, jei nepranešei iki aptarto laiko, gali būti prašoma susimokėti ne visą sumą ir pan.

Jei ir šių pasekmių sutartį pažeidusi šalis nevykdo, nukentėjusi pusė gali kreiptis į antstolį, ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą, vardijo VVTAT.

„Preliminariai vertinant aprašytą situaciją, panašu, kad tarp vartotojos ir trenerės ar sporto klubo sutartis nebuvo sudaryta.

Jeigu sutartis nebuvo sudaryta, vartotoja nebuvo supažindinta su tam tikromis taisyklėmis, pasekmės vartotojai šiuo atveju neturėtų kilti“, – dėstė tarnyba.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis tik ji pridūrė, kad kiekvieną atvejį reikėtų nagrinėti individualiai, įvertinant visus ginčo šalių patektus įrodymus ir paaiškinimus.

Jei nesusitariama raštu, mokėti – neprivaloma

Advokatas Aleksandras Kovalevskis pabrėžė, kad reikalavimas sumokėti paslaugos kainos ar jos dalies dydžio baudą (netesybas) gali būti įgyvendintas tik tuomet, kai šalys dėl jo yra sutarusios raštu (sutartimi, priimant paslaugų teikimo taisykles ir pan.).

Pasak jo, dažniausiai tokiame susitarime yra nurodomos paslaugos atšaukimo sąlygos: įspėjimo terminai, atsakomybė už sutartinių įsipareigojimų nevykdymą ir kt.

„Jei tokio aiškaus (rašytinio) susitarimo nėra, klientas neprivalo paslaugos teikėjui mokėti jokių baudų, taip pat ir susimokėti už faktiškai nesuteiktą / negautą paslaugą“, – užtikrino teisininkas.

REKLAMA

Vis tik jis pridūrė, kad tokie ginčai gali būti sprendžiami teismine tvarka. Tuomet paslaugos tiekėjui, reikalaujančiam piniginių sumų iš kliento, kyla pareiga pagrįsti savo reikalavimus.

T. y. įrodyti aplinkybę, kad šalys buvo raštu sutarusios dėl baudos taikymo klientui, jei pastarasis be svarbių priežasčių neatvyksta / atšaukia savo vizitą ir apie tai laiku neinformuoja paslaugos teikėjo.

Arba įrodyti faktą, kad paslauga buvo tinkamai suteikta ir už ją buvo neatsiskaityta: „Šios aplinkybės dažniausiai yra įrodinėjamos rašytiniais įrodymais: sutartimis, sąskaitomis, šalių susirašinėjimu ir pan.“

Įtakos gali turėti ir sporto klubo abonementas

Paklaustas, ar minėtu atveju įtakos gali turėti tai, kad asmuo yra sudaręs sutartį su sporto klubu, bet ne su pačiu jame dirbančiu treneriu, A. Kovalevskis atsakė, kad sporto klubo sutartis ir taisyklės dažniausiai nereglamentuoja kliento ir asmeninio trenerio santykių.

REKLAMA

„Tačiau būna ir išimčių. Jei pats sporto klubas teikia asmeninio trenerio paslaugas, tai klientas su sporto klubu sudarytoje sutartyje neabejotinai ras nuostatas dėl treniruočių atšaukimo tvarkos ir atsakomybės už tai.

Jei sporto klubas tokios paslaugos neteikia, tai tokių nuostatų sutartyje nebus, o kliento ir trenerio santykiai gali būti reglamentuoti tik nebent atskirai šalių sudaryta sutartimi“, – dėstė advokatas.

A. Kovalevskis paminėjo ir tai, kad, net jei trenerė klientę ir būtų įspėjusi žodžiu dėl to, kad neatvykus teks susimokėti, situacijos tai nekeistų.

Mat įstatymas numato, kad susitarimas dėl netesybų (baudos) privalo būti rašytinis.

Neatvykus prašo sumokėti visą arba pusę kainos

Sveikatingumo treneris Tomas Paulauskas pastebi, kad atvejai, kuomet klientai nieko nepranešę nepasirodo, yra labai reti. Tačiau, kai taip nutinka, dažniausiai tokie klientai daugiau nebepasirodo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

T. Paulauskas atkreipė dėmesį, kad apie neatvykimą klientai turi pranešti likus 24 valandoms iki treniruotės.

Taigi bet koks klientas, apie savo neatvykimą pranešęs vėliau, turi susimokėti už visą treniruotę, išskyrus ligos, artimojo mirties atvejais ir pan.

Paklaustas, kas daroma, jei klientas apie savo neatvykimą nepraneša ir už treniruotę sumokėti nesutinka, treneris atsakė, kad tokioje situacijoje būti neteko: „Manau, kad nebesutikčiau dirbti su tokiu žmogumi.“

Kirpėja-koloristė Jovita Mačaitytė Lingevičienė teigė, kad nauji klientai turi susimokėti rezervacijos mokestį, t. y. pusę sumos.

Taigi, jei kirpimas ir dažymas kainuoja 200 eurų, klientas registruodamasis turi sumokėti 100 eurų, o baigus – likusią sumą.

REKLAMA

Pašnekovė neslėpė, kad iš neatėjusio kliento netenka išgirsti net atsiprašymo.

„Jis tikrai nesijaučia kaltas ir tai – labai liūdna. Ne tik dėl savo atlygio, bet ir dėl to, kad neįterpei kliento, kuris norėjo, bet jau buvo užimtas laikas.

Tokių klientų, kurie neatėjo ir net nepranešė, aš jau nepriimu antrą kartą ir, deja, pasitaisyti neduodu. Prieš 48 valandas turi pranešti, jeigu kažkas keičiasi. Nebent tai yra liga“, – pabrėžė J. Mačaitytė Lingevičienė.

Problemą išsprendžia avansas

Salono „Ina studio“ kirpėja-stilistė Jurgita paantrino, kad iš naujų klientų prašo užstato: „Jis, atšaukus vizitą ar neatėjus, yra negrąžinamas. Ir, aišku, tas žmogus daugiau yra neberegistruojamas.“

REKLAMA

Tatuiruočių meistras „Nenusiplaus“ nurodė, kad atvejai, kai klientai nepasirodo sutartu laiku, yra labai reti.

„Dažnai prašau avanso, ypač, kai reikia piešti eskizą. Avansas arba lieka man, arba ateities vizitui – kaip susitariame“, – pasakojo tatuiruočių meistras.

Jis nurodė, kad pranešti apie neatvykimą reikia kuo greičiau, nes tada galima skelbti apie laisvą laiką, kad ateitų kiti klientai: „Viskas priklauso nuo aplinkybių.

Kartais vizitai atšaukiami ir likus valandai, bet su derama priežastimi. Kartais matai piktybinį elgesį – su tokiais klientais stengiesi nedirbti“, – atviravo pašnekovas.

Bet kokių bjaurių debilų yra, rezervuoja dirbančio žmogaus darbo laiką ir tiesiog neateina, arba paskambina prieš 5 minutes jog neateis. Tai jei žmogus dėl jūsų negali dirbti, tai ir susimokėkit ką prisidirbę, kokie čia gali būti klausimai privalo-neprivalo.
Na tokiu atveju merginai reikia pirma ne pas trenerį, bet pas gydytoją, jei taip ima ir pamiršta. Gi gal alzhaimeris!
Visada paskambinu.Uzmirsau gali sakyti tik vėpla.Gerbk kitų laiką
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų