Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2020 metais naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje iš viso registruota apie 40,2 tūkst. Pernai tuo pačiu laikotarpiu šis skaičius siekė netoli 46 tūkst.
„Populiariausiomis markėmis naujų automobilių (M1) kategorijoje 2020-aisiais tapo „Toyota“, „Volkswagen, „Škoda“, „Kia“ ir „Nissan“ automobiliai.
„Pernai naujų automobilių populiariausių markių penketukas tarp vyrų ir moterų buvo toks pat, tačiau galima pastebėti, kad moterys santykinai dažniau nei vyrai, rinkosi „Toyota“ markę“, – praneša „Regitra“.
Lietuviai nebebijo spalvų
Japoniškų automobilių „Toyota“ populiarumą tarp pirkėjų moterų 2020-aisiais pastebėjo ir automobilių prekybos platforma internete „Autobilis.lt“.
„Moterims labiausiai patinka „Toyota Auris“, „Toyota Yaris“ – nedideli hečbekai“, – pastebi „Autobilis.lt“ plėtros vadovas Andrius Kilda.
Jis prideda, kad, stebint klientų pasirinkimus, paskutiniu metu atrodo, kad lietuviai pagaliau prisijaukino baltą automobilio spalvą.
„Pagaliau lietuviai atranda ir baltą spalvą – dar kiek anksčiau, maždaug prieš penketą metų, balta spalva būdavo nuvertinama kaip prasta, pigi.
Dabar jau automobilių gamintojai yra atradę tą baltą spalvą, kuri yra nebe „šaldytuvo balta“, bet daugiau perlo baltumo. Tokia balta – gilesnė, gražesnė ir Lietuvoje jau daug dažniau atranda savo pirkėją“, – pastebi A. Kilda.
Baltos spalvos automobilių populiarumas atsispindi ir 2020-ųjų „Regitros“ pateikiamuose duomenyse. Tarp populiariausių 2020-aisiais registruotų naujų (M1 kategorijos) automobilių, baltos spalvos transporto priemonės atsidūrė tiek vyrų, tiek moterų 2020-ųjų metų TOP spalvų penketuke.
Visgi populiariausia spalva, tiek moterų, tiek vyrų pasirinkimu, 2020-aisiais tapo pilka ar sidabrinė – šios spalvos automobilį pernai rinkosi maždaug trečdalis naujų transporto priemonių valdytojų (tiek vyrų, tiek moterų).
Lyginant naujų (M1 kategorijos) valdytojų spalvinį pasirinkimą, moterų TOP5 2020 metų automobilių spalvų sąraše antroje vietoje buvo jau minėta balta, trečioje – raudona, ketvirtoje, penktoje vietose – atitinkamai juoda ir mėlyna spalvų automobiliai.
Populiariausi spalviniai vyrų pasirinkimai iš esmės nesiskyrė nuo moterų – tik raudoną spalvą keitė ruda. Populiariausių automobilių spalvų penketuke, „Regitros“ duomenimis, vyrų pasirinkimu, po pirmaujančios pilkos ar sidabrinės, top penketuke spalvos išsidėstė atitinkamai – juoda, balta, mėlyna ir ruda.
Lizingo sutarčių – nežymiai mažiau
SEB banko Lizingo departamento direktorius Saulius Mickus sako, kad 2020 metų automobilių lizingo rezultatams įtakos, be abejonės, turėjo pandemija ir karantinas, tačiau lizingo sutarčių kiekis – ir naujiems, ir naudotiems automobiliams įsigyti – 2020-aisiais išliko bene toks pat, kaip 2019 metais.
„Per devynis 2020-ųjų mėnesius privatūs klientai sudarė automobilių lizingo sutarčių už beveik tiek pat, kiek ir 2019 metais (beveik 36 mln. eurų) – pastebime, kad po smukimo pavasarį, kai buvo įvestas pirmasis karantinas, nuo vasaros privatūs klientai lizingu automobilius pirko dažniau negu pernai.
Tai kompensavo lizingo paklausos kritimą pavasario karantino metu“, – lizingo paslaugų populiarumą 2020-aisiais komentuoja S. Mickus.
S. Mickus prideda, kad spalio mėnesį vyravo teigiamos naujo automobilio įsigijimo lizingu tendencijos – daugiau klientų negu pernai pirko automobilį lizingu, vėliau bankas stebėjo lizingo paklausos sumažėjimą.
„Tikėtina, kad vėl griežtėjant karantinui ir atsiradus daugiau neapibrėžtumo gyventojai kiek atidėjo planus įsigyti automobilį“, – daro prielaidą S. Mickus.
„Swedbank“ duomenimis, per 2020 metų sausio-lapkričio mėnesiais, bankas lizingu finansavo daugiau nei 3200 automobilių.
„Tai yra labai panašus skaičius, kiek buvo finansuota 2019 metais. Vertinant tai, kad šiems metams didelę įtaką darė pandemija, tai tikrai labai geras rezultatas“, – komentuoja Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Daugiau mąstoma apie elektromobilius
SEB banko lizingo departamento direktorius prideda ir dar vieną detalę – S. Mickaus teigimu, 2020 metų rudenį SEB banko iniciatyva atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvos gyventojai ima vis geriau vertinti elektromobilius ir automobilius su hibridiniais varikliais.
„Respondentų, kurie norėtų įsigyti elektromobilį, skaičius šiemet pirmą kartą pralenkė respondentų, kurie nurodo, kad norėtų įsigyti automobilį su dyzeliniu varikliu.
(...) Paklausti, kokį automobilį norėtų įsigyti, dažniausiai gyventojai minėjo hibridinį automobilį – 43 proc. 33 proc. apklaustųjų nurodė, kad rinktųsi automobilį su benzininiu varikliu, o visiškai elektra varomo automobilio pasirinkimą palaikė 26 proc. respondentų“, – papildo S. Mickus.
Didesnį gyventojų susidomėjimą ekologiškomis transporto priemonėmis (elektra ar iš dalies elektra varomais, hibridinių variklių automobiliais) pastebi ir „Swedbank“.
Banko duomenimis, 2020-aisiais banko klientai tokių transporto priemonių įsigijo 47 proc. daugiau nei 2019 metais.
„Šiuo metu 1 iš 10 automobilių, kuriuos lizingu įsigyja privatūs banko klientai, išsiskiria mažomis ar nulinėmis CO2 (anglies dvideginio – aut. past.) emisijomis.
Kaip rodo mūsų užsakymu atlikta apklausa, gyventojus įsigyti aplinkai draugišką automobilį skatina mažesnė tokių modelių kaina ir palankesnės finansavimo sąlygos“, – sako Tomas Pulikas.
Jis prideda, kad nuo žaliojo lizingo iniciatyvos pradžios 2019 m. pavasarį „Swedbank“ iš viso finansavo daugiau kaip 360 aplinkai draugiškų automobilių įsigijimą, iš jų – 22 visiškai elektra varomi automobiliai.