• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šių metų balandžio 18-21 d. nuo 7.30 iki 8.30 val. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato prižiūrimoje teritorijoje organizuojama tikslinė policinė prevencinė saugaus eismo priemonė ,,Ar saugiai išleidi vaiką prie mokyklos?“.

Šių metų balandžio 18-21 d. nuo 7.30 iki 8.30 val. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato prižiūrimoje teritorijoje organizuojama tikslinė policinė prevencinė saugaus eismo priemonė ,,Ar saugiai išleidi vaiką prie mokyklos?“.

REKLAMA

Šia priemone siekiama atkreipti vairuotojų, vežančių vaikus į mokyklinio ugdymo įstaigas, dėmesį į eismo saugumo svarbą prie mokyklų ir būtinybę laikytis Kelių eismo taisyklių nuostatų, pareigą pasirūpinti pažeidžiamiausiais eismo dalyviais – vaikais, išvengti eismo įvykių, kuriuose nukenčia vaikai. Priemonę vykdantys pareigūnai prie mokyklų, kurių prieigos pasižymi nesaugia eismo aplinka, kai atvežami ir iš transporto priemonių išleidžiami vaikai, stebės, kaip vairuotojai ir/ar kiti vaikus lydintys asmenys pasirūpina atvežtų vaikų saugumu, ar laikomasi pareigų pėstiesiems ir ar pėstieji laikosi jiems nustatytų pareigų.

Šiai priemonei parengta prevencinio pobūdžio viešinimui skirta dalijamoji medžiaga, lengvai priklijuojamas (vieta – kairės pusės galinės automobilio durelės, iš vidinės pusės) lipdukas su prevenciniu paveiksliuku „ STOP! Išlipti nesaugu“ ir QR kodu, kurį nuskaičius vaikus pasieks policijos pareigūnų patarimai ,,Saugioms vaikų kelionėms“, o parengtos viktorinos klausimai padės pasitikrinti ar kartu automobiliu keliaujantys suaugusieji žino Kelių eismo taisykles.

REKLAMA
REKLAMA

Vaikus vežantys asmenys kviečiami paanalizuoti savo elgesį, atsakyti į klausimą ,,Ar saugiai išleidi vaiką prie mokyklos?“, pasitikrinti ar laikosi žemiau išvardintų Kelių eismo taisyklių nuostatų:

REKLAMA

Dėl saugaus vaikų vežimo

KET 196 p. (važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, vairuotojas ir keleiviai privalo juos užsisegti. Jeigu autobuse įrengti saugos diržai, priešais kiekvieną sėdynę, ant sėdynės arba šalia jos matomoje vietoje turi būti pavaizduotas informacinis ženklas „Užsisek saugos diržą“. Rekomenduojama, kad prieš pradedant važiuoti autobuso keleiviai apie reikalavimą naudotis saugos diržais būtų informuojami žodžiu arba garso ir vaizdo priemonėmis.);

REKLAMA
REKLAMA

KET 199 p. (žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis pagal gamintojo nurodytą dydžio intervalą ir didžiausią vaiko masę arba šias grupes…);

KET 203 p. (vairuotojas privalo užtikrinti, kad motorine transporto priemone vežami vaikai naudotų įrengtas ir jiems pritaikytas prisegimo sistemas.);

Dėl saugaus išlipimo-įlipimo-palydėjimo

KET 148 p. (draudžiama atidaryti sustojusios transporto priemonės dureles, jeigu tai kelia pavojų arba kliudo kitiems eismo dalyviams.);

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

KET 52 p. (iš važiuojamosios dalies pusės keleiviams leidžiama įlipti į transporto priemonę (išlipti iš jos) tik tuo atveju, jeigu to padaryti neįmanoma iš šaligatvio ar kelkraščio pusės ir jeigu tai bus saugu, netrukdys kitiems eismo dalyviams.);

KET 194.1. p. (užtikrinti saugų vaikų įlipimą (išlipimą) į (iš) transporto priemonę (-ės);), KET 194.3. p. (palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius kaip 10 metų vaikus;) ir KET 93 p. (vairuotojas mokinių įlaipinimo (išlaipinimo) į (iš) mokyklinį (-io) autobusą (-o) metu privalo įjungti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas.);

REKLAMA

Vairuotojų pareigos pėstiesiems

KET 150.4 p. (sustoti ir stovėti draudžiama: pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 m atstumu prieš jas, o keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m už pėsčiųjų perėjų);

KET 30 p. (artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja“, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti.);

REKLAMA

KET 31 p. (jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų.);

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

KET 34 p. (artėdamas prie sustojusios transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais ir įjungta avarine šviesos signalizacija ar prie sustojusio mokyklinio autobuso su įjungtomis įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis, vairuotojas privalo sulėtinti greitį, prireikus – ir sustoti, kad praleistų vaikus ir juos lydintį asmenį.);

Pėsčiųjų pareigos

KET 42 p. (į kitą važiuojamosios dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų (taip pat požeminėmis ir esančiomis virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra, – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Pėstieji neturi peržengti perėjos ribų. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, tačiau tik įsitikinus, kad eiti saugu.);

KET 44 p. (įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu. Pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų