51proc. iš pradžių nagrinės pasiūlymus internete, prieš einant į parduotuves, 17proc. pirmiau apsilankys parduotuvėse ir po to pirks internetu, 32 proc. naršys internete ir lankysis parduotuvėse, tada pirks internetu. Interneto vartotojų migracija keliu „Internetas-parduotuvės“ tampa vis intensyvesnė.
Interneto vartotojai perka gudriau. Pirkti interneto vartotojai šiemet pradeda anksčiau ir naudojasi skirtingais įrenginiais siekdami prieš pirkimą gauti daugiau informacijos. 45 proc. žmonių paliks neįsigytą prekę el. parduotuvės krepšelyje, 45 proc. persiųs sau el. laišką ar nuorodą, 32 proc. atliks naują paiešką kitame įrenginyje.
Didėja rekomendacijų internetu reikšmė. Naudidamiesi „YouTube“, forumais ir socialiniais tinklais žmonės dalijasi nuomone ne tik su pažįstamais, bet ir aibe kitų žmonių. 13 proc. interneto vartotojų ketina peržiūrėti susijusius video prieš priimdami sprendimą, 48 proc. naudosis mobiliais įrenginiais, kad peržiūrėtų kitų vartotojų atsiliepimus.
Dauguma interneto vartotojų šiemet švenčių periodu ketina pirkti drabužius, juvelyriką, kosmetikos produktus, žaislus, elektroninius prietaisus.
Didėja interneto, kaip informacijos šaltinio priimant sprendimą pirkti, reikšmė.
Didelė dalis neapsisprendusių pirkėjų dovanų per šias šventes ieškos „Google“.
Interneto parduotuvės tampa vis rimtesnėmis konkurentėmis tradicinėms.
Pradedant ieškoti dovanų anksčiau, 31 proc. pirkėjų planuoja apsipirkti gruodžio pradžioje.
Praėjusių metų pošventinės studijos atskleidė, kad e-komercija augo 15 proc., internete dovanų ieškojo 76 proc. pirkėjų, o daugiau nei pusė jų tikėjosi nemokamo prekių pristatymo.
Mūsų analizuotose tradicinių dovanų rinkose taip pat aiškios augimo tendencijos žiemos švenčių laikotarpiu. Pavyzdžiui, apatinio trikotažo paieškos „Google“ prieš šv. Kalėdas gerokai suaktyvėja ir iš esmės toks pakilimas tęsiasi iki vasario antros pusės.
Klaudijus MILUKAS