• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien surengtoje spaudos konferencijoje Prancūzijos kompanija „A.S.O.“ (Amaury Sport Organisation), organizuojanti Dakaro ralį, atskleidė keletą svarbių detalių apie kitų metų sausį Peru, Bolivijos ir Argentinos teritorijoje vyksiančias jubiliejines ištvermės lenktynes. Be tikslesnių 13-os būsimųjų greičio ruožų eskizų, paskelbta, kas ir kokius startinius numerius klijuos ant savo bolidų. Būtent starto numeris nurodo, kaip šiuo metu reitinguojami pilotai.

Šiandien surengtoje spaudos konferencijoje Prancūzijos kompanija „A.S.O.“ (Amaury Sport Organisation), organizuojanti Dakaro ralį, atskleidė keletą svarbių detalių apie kitų metų sausį Peru, Bolivijos ir Argentinos teritorijoje vyksiančias jubiliejines ištvermės lenktynes. Be tikslesnių 13-os būsimųjų greičio ruožų eskizų, paskelbta, kas ir kokius startinius numerius klijuos ant savo bolidų. Būtent starto numeris nurodo, kaip šiuo metu reitinguojami pilotai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„General Financing team Pitlane“ lyderis Bendiktas Vanagas, gavęs 323 starto numerį, akcentuoja, kad ši pozicija svarbi pirmąją dieną – Dakaro maratonui įsibėgėjus, po kiekvieno etapo skelbiama nauja starto tvarka, pakoreguota pagal jame pasiektus rezultatus.

REKLAMA

„Kada pajudėsi į trasą Dakare, iš tiesų, yra nepaprastai svarbu, nes pirmieji automobiliai turi galimybę važiuoti sąlyginai tvirtu gruntu. Sulig kiekvienu ekipažu trasos paviršius tampa vis klampesnis, atsiveria vadinamojo fesh-fesh sluoksniai, nespėja sklaidytis dulkių debesys, o tai turi esminės įtakos važiavimo greičiui ir saugumui. Itin svarbu tai, kad pirmojo dešimtuko sportininkai į greičio ruožą pajuda kas dvi minutes, antrojo dešimtuko intervalas minutė, o visi likusieji startuoja kas 30 sekundžių. T. y. ralio lyderių ir važiuojančių antrojoje lenktynininkų peletono dalyje galimybės būti greitiems skiriasi iš esmės. Be to, savo gebėjimus važiuoti lyderių tempu įrodę pilotai turi galimybę du kartus pasinaudoti vadinamąja „Joker“ taisykle: dėl kokių nors netikėtų incidentų finišavę tarp autsaiderių jie du kartus gali būti gražinti į rikiuotės pradžią“, – Dakaro specifiką komentuoja B. Vanagas.

REKLAMA
REKLAMA

Šįkart „General Financing team Pitlane“ komandos visureigis gavo 323 startinį numerį – geriausią iš visų, kada nors turėtų. Ankstesniais metais B. Vanago pilotuoti „Oscar“ bei „Toyota Hilux“ visureigiai vežė 458, 373, 339, 333, 326 startinius numerius. Tai leidžia kalbėti apie pastebimai išaugusį mūsiškių reitingą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2018 m. Dakaro ralyje startuos 190 motociklų, 105 automobiliai, 42 sunkvežimiai – iš viso 337 transporto priemonės. Dalyvių – 525 iš 54 valstybių.

Lietuvai atstovaus B.Vanago ir šturmano iš Lenkijos Sebastiano Rozwadowskio, Antano Juknevičiaus ir šturmano Dariaus Vaičiulio bei Vaidoto Žalos ir šturmano Saulius Jurgelėno ekipažai. Jų starto numeriai atitinkamai – 321 ir 349. Dakare taip pat dalyvaus vienintelis motociklininkas iš Lietuvos – Balys Bardauskas. Jo starto numeris – 98.

REKLAMA

300 numeriu startuos Stephane Peterhanselis, 301 – Nasseras Al Attiyah, 302 – Nani Roma, 303 – Carlos Sainzas, 304 - Ginielis De Villiersas.

40-ojo Dakaro žemėlapyje nebelieka Paragvajaus, kurio sostinėje Asunsjone startavo šių metų ralis. 2018 m. Dakaras startuos sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje ir finišuos sausio 20-ąją Kordobos mieste Argentinoje. Tai bus 10-asis Dakaro ralis Pietų Amerikos teritorijoje.

REKLAMA

Iš viso sportininkų laukia 13 greičio ruožų, kurių bendras ilgis apie 9000 kilometrų. Pirmieji keturi etapai vyks smėlio kopomis Peru prie vandenyno. Po to kelias suks į Andų aukštikalnes, 4000 m aukštį prie Titikakos ežero. Bolivijos sostinėje La Pase sausio 12-ąją numatyta poilsio diena prieš kitus etapus aukštikalnėse ir maratono dieną Argentinoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lenktyninkų penkias dienas iš 13 laukia kova didesniame nei 3000 m aukštyje, septyni greičio ruožai bus ilgesnis nei 400 km. Tradiciškai vienas etapas bus išskirtinai sunkus, nes po maratono dienos ekipažai turės išsiversti be mechanikų pagalbos, pasikliaudami savo jėgomis ir į trasą pasiimtais įrankiais bei atsarginėmis detalėmis.

„A.S.O.“ taip pat patvirtino, kad būsimajame Dakare bus gerokai daugiau Afrikos dvasios – bemaž pusė greičio ruožų vyks smėlynuose, kuriuose reikia visiškai kitokių įgūdžių ir vairavimo technikos, nei labiau klasikinį ralį primenančiose pastarųjų metų ištvermės lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų