Pastaraisiais metais įvairiausių padidinto pravažumo modelių populiarumas auga kone geometrine progresija. Nors žvelgiant į naujausias tendencijas galima pastebėti, kad klientai linkę pirkti mažesnius automobilius, pardavimo apimtys − įspūdingos. Puikus pavyzdys, tikrą B segmento krosoverių „psichozę“ pradėjusio „Nissan“ superhito „Juke“ vien per 2012 m. Europoje buvo parduota daugiau nei 140 tūkst.
Natūralu, kad kitų automobilių gamintojų plėtros skyriaus specialistams žvelgiant į tokius skaičius akys lipa ant kaktos. Dalis jų nors ir vėluoja, tačiau skuba ruošti naują produkciją, su kuria galėtų atsiriekti rinkos dalį. Šių metų Ženevos automobilių parodoje tokių modelių buvo bent pora. Tai „Renault-Nissan“ aljanso prancūziškosios dalies parengtas „Captur“ ir „Peugeot 2008“.
Pastarųjų modelių pasirodymo prekybos salonuose dar teks šiek tiek palūkėti, o kol kas turime progą susipažinti su dar vienu segmentą papildysiančiu krosoveriu − „Opel Mokka“. 2012 m. pabaigoje daugelyje Europos rinkų ir šių metų sausį mūsuose debiutavęs modelis, gamintojo atstovų teigimu, vakaruose yra tiesiog graibstomas.
Kadangi mūsų šalies rinka, savaime suprantama, „Opel“ nėra prioritetinė, mažojo „Mokka“ krosoverio laukiančių klientų sąrašas didžiulis. Norite tikėkite, norite – ne, tačiau jei dabar oficialioje atstovybėje užsisakytumėte automobilį, raktelius gautumėte tik rudeniop. Nesame dideli padidinto pravažumo modelių gerbėjai, tačiau taip pat stengėmės pamilti „Mokka“, o ar mums tai pavyko – atsakymas šį klausimą yra kertinis apibendrinant bandomojo važiavimo įspūdžius.
Masyvus kėbulas – ankštas interjeras
Automobilio dizaino apibūdinimas visuomet priklauso nuo vertintojo skonio, tačiau akivaizdu, kad kitaip nei „Nissan“ mažylis „Juke“, „Mokka“ nebuvo kuriamas tam, kad stebintų ir šokiruotų. Automobilis tvarkingas, tačiau iš esmės neturi jokių išskirtinių bruožų, todėl po to, kai akys pripranta vertinti jo proporcijas nuotraukose, gatvėje jis jau tampa beveik nepastebimas. Ko tikrai negalima paneigti, tai sėkmingų dizainerių pastangų kuriant didelio automobilio įspūdį.
Aukštas kėbulas ir masyvios proporcijos „Mokka“ atveju veikia, kaip dviašmenis kardas. Viena vertus, sukuriamas tvirto, saugaus ir erdvaus automobilio įspūdis masina pirkėjus. Tuo pat metu atsiranda ir lūkesčiais, kurie kaip įrodėme praktinio eksperimento metu mėgindami paversti mažąjį krosoverį pankoro grupės automobiliu, nėra pateisinami.
Kodėl taip atsitinka puikiai matyti lyginant „Mokka“ su kitu ant tos pačios „Gamma II“ platformos gaminamu „Opel“ miesto modeliu – penkerių durų „Corsa“. Nors krosoverio kėbulo ilgis net 280 mm didesnis, tačiau bazė ilgesnė vos 44 mm. Taip, bagažinės tūris lyginant su „Corsa“ padidėjo, tačiau skirtumas nėra toks didelis – 71 litras. Didesnis „Mokka“ krovinių skyriaus erdvės pranašumas juntamas atlenkus galines sėdynes, kuomet tūris iki stogo siekia 1372 l ir yra 272 l didesnis.
Pradėti romaną su „Mokka“ mus paskatintų nebent pavyzdingai įrengtas interjeras. Bandyti teko pačio prabangiausio „Cosmo“ įrangos lygio krosoverį, kurio kaina su papildoma įranga siekia 104 tūkst. litų. Gerą įspūdį paliko medžiagų kokybė – pradedant plastiko skydeliais ir baigiant dirbtinės odos apmušalais, surinkimas taip pat atliktas pavyzdingai. Kaip ir kituose „Opel“ modeliuose mygtukų gerokai per daug, o dalis jų funkcijų dubliuojasi, tačiau krosoverio viduje beveik nejuntamas amerikietiškas paveldas, kuris europietiškiems „General Motors“ modeliams niekuomet neduoda nieko gero.
Technokratų rojus
Labiausiai nustebimo mažajam krosoveriui siūlomos įrangos gausa. Naujausiomis technologijomis besidomintiems „Mokka“ klientams gali apsisukti galva – greta tokiais privalomais naujo automobilio atributais tampančių privalumų, kaip integruota laisvų rankų įranga, greičio palaikymo sistema, navigacija, USB jungiamumas, šildomos priekinės sėdynės ir vairas, lietaus davikliai ar automatinės šviesos, krosoveris taip pat gali būti aprūpintas apsaugos nuo priekinio susidūrimo, apie išvažiavimą iš eismo juostos įspėjančia, eismo ženklų atpažinimo ir pagalbine įkalnės įveikimo sistemomis.
Taip pat galime pastebėti, kad nors išmanioji įranga „Opel“ klientams kainuoja daugiau nei, tarkime, „Kia“ ar „Hyundai“, komplektavimo išlaidas galima sudėliotini ganėtinai patraukliai. Įrangos lygius priklausomai nuo montuojamų mazgų skiria nuo 5,5 iki maždaug 7 tūkst. litų, o tarkime, galinio vaizdo kamera kainuotų 940 Lt.
Įsitaisyti patogiai prie „Mokka“ vairo mums taip ir nepavyko. Patirties kuriant krosoverius trūkumas, o galbūt skubėjimas kuo greičiau patiekti į rinką savo produktą lėmė vokiečiams šiaip jau nebūdingą ne visai kruopščiai apgalvotą vairuotojo vietos išplanavimą. Ribota vairo kolonėlės eiga ir kiek per daug atgal paslinkta pavarų perjungimo svirtis neleidžia sėdynės pritraukti labai arti – tuomet perjungiant pavaras ranka kliūna už atlošo ir jei sankabą išminti patogu, tai vairą norėtųsi pastumti toliau, tačiau to padaryti neįmanoma.
B segmento bruožai
Derėtų atkreipti dėmesį į tai, kad nors gamintojai skelbia, jos „Mokka“ yra penkias sėdimas vietas turintis modelis, realybė yra kiek kitokia ir galinėje sėdynėje trims suaugusiems vyrams būtų labai ankšta. Eksperimento metu „Mikash Band“ gitaristo Aleksandro Abramovo išsakyta pastaba, kad gale vietos ne daugiau, nei jo mamos „Corsoje“ iš tiesų labai taikli, mat „Mokka“ yra vos 40 mm platesnis už minėtą miesto hečbeką, o ir tas skirtumas greičiausiai susidaro dėl platesnės važiuoklės.
„Mokka“ prieš „Corsa“
„Mokka“ | „Corsa“ | Skirtumas | ||
Aukštis | mm | 1658 | 1488 | 170 |
Ilgis | mm | 4278 | 3999 | 279 |
Plotis | mm | 1777 | 1737 | 40 |
Važiuoklės bazė | mm | 2555 | 2511 | 44 |
Bagažinės tūris iki uždangalo | l | 356 | 285 | 71 |
Bagažinės tūris sulanksčius galines sėdynes | l | 1372 | 1100 | 272 |
Svoris su vairuotoju | kg | 1490 | 1145 | 345 |
Kaina su 1,7 l dyzeliniu varikliu ir 6 laipsnių mechanine transmisija | Lt | 70.895 | 65.471 | 5.424 |
Pigiausios versijos kaina | Lt | 54.845 | 38.733 | 16.112 |
„Mokka“ glaudžios sąsajos su B segmento modeliais dar labiau juntamos vairuojant mažąjį krosoverį. Nors automobilis yra 170 mm aukštesnis ir 345 kg sunkesnis nei penkerių durų „Corsa“, natūralu, kad važiuoklė nebuvo kuriama nuo nulio ir modelis paveldėjo daugumą miesto hečbeko mazgų. Viso to rezultatas – smarkokai posūkiuose svyruojantis kėbulas, per lėta ir per vangi reakcija į vairo pasukimą ir didesnis nei norėtųsi neamortizuotas svoris.
Tiesa, jei iš kasdieniniam eksploatavimui skirtos transporto priemonės ne visi vairuotojai reikalauja dinamiškumo, tai stabdymo efektyvumas glaudžiai susijęs su aktyviuoju saugumu, t.y. galimybėmis išvengti avarijos. Vairuojant „Mokka“ susidaro įspūdis, kad nepaisant gerokai didesnio svorio stabdžių sistema iš „Corsos“ buvo perkelta be didesnių pakeitimų. Tai gąsdina ir reikalauja pripratimo.
Dyzelinis 1,7 litro darbo tūrio variklis pasižymi pakankamai gera traukos charakteristika – 130 AG maksimalia galia esant 4000 aps./min. ir 300 Nm didžiausiu sukimo momentu diapazone nuo 2000 iki 2500 aps./min. Vidutinių degalų sąnaudų rodikliai bandomojo važiavimo metu taip pat buvo pakankamai geri – 5,7 l/100 km, tiesa. šį rodiklį iš dalies lėmė tai, pats motoras yra pakankamai triukšmingas, o variklio skyriaus izoliacija prasta, todėl sūkius visuomet laikėme ties optimalaus sukimo momento riba.
Išvados:
Mes tikrai nemanome, kad trumpos, maždaug 600 km trukusios pažinties su „Opel Mokka“ metu neįdėjome pastangų, kad kartu praleisti laiką būtų kuo maloniau, galbūt netgi atsirastų tas potraukis, kurio neįmanoma racionaliai paaiškinti. Visgi įsitikinome, kad ne veltui liaudis sako, jog per prievartą mylimas nebūsi. Įvairūs žmonės skirtingai įvertina vienas ar kitas savybes ir mes tiesiog negalėjome nepastebėti mažojo krosoverio charakterio trūkumų.
Veidmainiška jo prigimtis atsiskleidžia labai greitai – aukšto kėbulo ir masyvių proporcijų kuriamas erdvumo įspūdis pasirodo esąs klaidingas, žavesio neprideda ir vangokas automobilio valdymas bei per silpni stabdžiai. Pavyzdinga surinkimo kokybė, vidaus apdailos medžiagos ir siūloma gausi įranga leidžia „Mokka“ kaip lygius su lygiu konkuruoti su bet kuriuo iš mažųjų krosoverių, tačiau kaip pasakytų amerikiečiai, dienos pabaigoje, tai tik automobilis, kuris tiesiog negali pateisinti lūkesčių.
Mums patiko:
- Pavyzdinga surinkimo kokybė
- Aukštos klasės apdailos medžiagos
- Gausi įranga
Mums nepatiko:
- Erdvės salone ir bagažo skyriuje trūkumas
- Vangokas automobilio valdymas
- Nepakankamai efektyvūs stabdžiai