Nepriklausoma turto vertinimo bendrovė, užsiimanti ir konsultacine veikla, „Brand Finance“ išplatino kasmetinį vertingiausių pasaulio prekės ženklų sąrašą.
Sąrašas sudaromas vertinant vieno ar kito prekės ženklo ateities perspektyvą ir kainą, kurios įmonė galėtų prašyti.
Šiemet, kaip ir anksčiau, vertingiausių gretose dominuoja Jungtinės Valstijos – net 9 iš 10 vertingiausių prekės ženklų registruoti būtent JAV.
Antra, vertingų prekės ženklų prikaupusi valstybė – Japonija, kurios galingiausieji „Toyota“, „Mitsubishi“ ir „Honda“ vertę paaugino net 30 proc.
Toliau rikiuojasi Vokietija, Prancūzija ir Jungtinė Karalystė. Už vertingiausiųjų penketo ribos liko Kinija, tačiau ekspertai pastebi, kad didžioji dalis Azijos galiūnės verslų dar tik vystosi, todėl ateityje šių vertė tik augs.
Ko gero, niekam nuostabos nekelia, kad vertingiausias prekės ženklas išlieka „Apple“. Prakąstas obuolys vertinamas 104,6 mlrd. JAV dolerių (266,7 mlrd. litų) – daugiau nei dvigubai daugiau nei Lietuvos ekonomika sugeneravo pernai.
Antroje vietoje matyti vienintelis į dešimtuką patekęs ne JAV verslas – Pietų Korėjos „Samsung“, kurio prekės ženklas įvertintas 78 mlrd. JAV dolerių (193,8 mlrd. litų). Trečioje ir ketvirtoje vietoje rikiuojasi „Google“ ir „Microsoft“, vertinami atitinkamai 68,6 mlrd. dolerių (174,9 mlrd. litų) ir 62,7 mlrd. dolerių (159,8 mlrd. litų).
Penktoje vietoje galime matyti vieną didžiausių vertės šuolių padariusį JAV telekomunikacijų gigantą „Verizon“, kuris per metus pakilo net penkiomis pozicijomis, o vertę padidino net 23 mlrd. JAV dolerių (56,6 mlrd. litų). „Verizon“ prekės ženklas šiuo metu vertinamas 53,4 mlrd. dolerių (135 mlrd. litų).
Visą sąrašą galite rasti paspaudę šią nuorodą.