REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Porsche“ visame pasaulyje vertinama dėl daugybės skirtingų priežasčių, o ir gamintojo reputacija neleidžia abejoti šioje bendrovėje dirbančių inžinierių kompetencija. Visgi – tai „ Porsche“. 

„Porsche“ visame pasaulyje vertinama dėl daugybės skirtingų priežasčių, o ir gamintojo reputacija neleidžia abejoti šioje bendrovėje dirbančių inžinierių kompetencija. Visgi – tai „ Porsche“. 

REKLAMA

Kaip ir daugelis panašaus kalibro gamintojų, „Porsche“ savo inžinerinį pranašumą bei sukonstruotų automobilių dinamiškumą nuolatos demonstruodavo lenktynių trasoje – kone idealioje žaidimų aikštelėje, kurioje savo vertę gali įrodyti tik vienu būdu.

„Porsche“ yra vienas iš nedaugelio gamintojų, kuris iki šių dienų skiria didžiulį dėmesį automobilių sporto programoms. Vokietijos bendrovė nuolatos investuoja į naujų sportinių bolidų kūrimą, jų palaikymą ir tobulinimą, tačiau šį kartą norime jus supažindinti su pačiais svarbiausiais „Porsche“ kūriniais, kurie padėjo gamintojui tapti dominuojančia jėga automobilių sporto arenoje. 

Porsche 917

  • Lenktynėse debiutavo 1969 metais
  • Pirmąją pergalę Le Mane iškovojo 1970 metais

Kol „Ford“ ir „Ferrari“ pešėsi tarpusavyje ir nuolatos ieškojo būdų kaip pranokti vienas kitą, jų užnugaryje buvusi „Porsche“ tykiai ir kruopščiai analizavo varžovų klaidas, o ir „Porsche 917“ kelias link pergalės buvo ganėtinai ilgas ir sudėtingas. 

REKLAMA
REKLAMA

Projektą kuravęs Ferdinandas Piechas nuo pat pradžių pergyveno, jog „917“ realioje trasoje gali pasirodyti prasčiau negu sufleravo įvairūs skaičiavimai ir jo baimės pasitvirtino su kaupu. 

REKLAMA

Lenktynių trasoje „917“ buvo sunkiai suvaldomas, o visi automobilį išbandę lenktynininkai sutartinai sakė, jog 580 arklio galių generuojantis V12 motoras tokiam automobiliui yra tiesiog per galingas. 

Po tragiško debiuto, „Porsche“ karštligiškai ieškojo sprendimų, kurie padėtų išspręsti fundamentalias „917“ bėdas, tačiau šių procesų eigoje „Porsche“ vis tiek ryžosi išbandyti savo laimę Le Mane, kuriame ilgos tiesiosios turėjo pasitarnauti didelės galios „917“. Ir jie buvo teisūs. 

Le Mano kvalifikacijoje geriausiai pasirodė vienas iš trijų „Porsche“ ekipažų, tačiau lenktynių metu, brito vairuojamas „917“ trenkėsi į atitvarus ir žuvo vietoje. Lenktynes tęsę kiti du „Porsche“ ekipažai kurį laiką pirmavo, tačiau lenktynėms artėjant link pabaigos juos aplenkė ne tik senesni „Porsche 908“, bet ir „Ford GT“. 

REKLAMA
REKLAMA

Pirmosios pergalės Le Mane „Porsche“ laukė ganėtinai ilgai – praktiškai vienerius  metus, per kuriuose bendrovės inžinieriai turėjo atlikti šūsnį pakeitimų, jog galėtų ištaisyti originalaus modelio trūkumus, tačiau šių investicijų grąža buvo stulbinanti. 1970 m. sezone „Porsche 917“ laimėjo 7 iš 8 ilgųjų nuotolių lenktynes. 

Porsche 935

  • Lenktynėse debiutavo 1976 metais
  • Iš viso laimėjo daugiau kaip 150 lenktynių visame pasaulyje

„Porsche“ siekdama iškovoti dar vieną pergalę Le Mano lenktynėse gerokai nutolo nuo pirminės koncepcijos, jog lenktynėms paruoštos mašinos privalo turėtų bent keletą serijiniu būdu gaminamų automobilių bruožų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po to, kai „Porsche 917“ iškeliavo į užsitarnautą poilsį, bendrovės inžinieriai grįžo prie savo šaknų ir „911“ pagrindu sukūrė naują automobilių sportui skirtą bolidą, kuris ilgainiui tapo vienu sėkmingiausiu savo klasės atstovų. 

Iš pradžių, lenktynėms paruoštose mašinose buvo naudojami eksperimentiniai varikliai su turbokompresoriais, kuriuose „Porsche“ naudojo prototipų klasėje dalyvaujančiuose boliduose. Iš pradžių juose buvo naudojami 2,1 litro darbinio tūrio motorai, tačiau ilgainiui jų tūris išaugo iki 3,0 litrų, o galia sugebėjo išaugti iki net 630 arklio galių.

„Porsche“ sprendimas remtis serijiniu būdu gaminamais modeliais atsipirko jau pirmose lenktynėse Italijoje, o vėliau pasirodžiusios evoliucijos tapo sunkiai pranokstama jėga, tačiau paskutinė ir pati geriausia „Porsche 935“ iteracija pasirodė vėliausiai. 

REKLAMA

„Moby Dick“ vardu praminta versija buvo sukurta norint iškovoti dar vieną pergalę Le Mane. Norėdami pasiekti šį tikslą, „Porsche“ inžinieriai padidino variklio tūrį iki 3,2 litro, variklio galią – iki 845 arklio galių. 

Porsche 956

  • Lenktynėse debiutavo 1982 metais
  • Le Maną laimėjo 1982, 1983, 1984 ir 1985 metais

 

Retas sportinis automobilis sugeba debiutiniame sezone pranokti visus savo konkurentus, tačiau 1982 metais trasoje debiutavęs „Porsche 956“ būtent tai ir sugebėjo padaryti. 

„Porsche 956“ buvo toks greitas, jog „World Sportscar Championship“ pirmenybėse jis dominavo keletą metų iš eilės. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie 24 valandų Le Mano lenktynes, kuriose skirtingos „Porsche 956“ evoliucijos iškovojo pirmąsias pozicijas net penkis metus iš eilės. 

REKLAMA

„Porsche 956“ turėjo iš aliuminio pagamintą monokoką, kuris leido gamintojui užtikrinti, jog bolidas svertų vos 800 kilogramų. 

Automobilio galinius ratus suko 2,6 litro, 6 cilindrų opozicinis variklis su turbokompresoriumi, išvystantis net 635 arklio galių. Iš pradžių šis variklis buvo sukurtas naudoti „IndyCar“ čempionatui skirtoms mašinoms, tačiau variklio patvarumas, galia ir dinamika kone idealiai patenkino „Porsche“ inžinierių poreikius. 

„Porsche 956“ taip pat turėjo dvigubos sankabos pavarų dėžę, kuri dėl konstrukcinių sumetimų buvo suporuota su tradicine, 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Porsche 911 GT1

  • Debiutavo 1996-ųjų Le Mane
  • Dalyvavo 135 lenktynėse
  • Laimėjo 47 lenktynes

Tarptautinei automobilių sporto federacijai trokštant atgaivinti aukščiausio lygio žiedinių lenktynių čempionatą, federacija sukūrė naują reglamentą, su kuriuo buvo siekiama pritraukti žinomiausius pasaulio gamintojus. 

Natūralu, jog federacijos atlikti pakeitimai sudomino ne bet ką, o tituluotą automobilių sporto karalienę iš Vokietijos – „Porsche“. Bendrovės inžinieriai vėl norėjo varžytis tarptautinio lygio varžybose ir trasoje pademonstruoti savo pranašumą pademonstruoti prieš „Ferrari“, „McLaren“ ir kitus gamintojus. 

REKLAMA

Nors naujasis automobilis buvo pavadintas „911 GT1“ vardu, tačiau su serijiniu būdu gaminamu „911“ jis neturėjo nieko bendro. Vieninteliai sąlyčio taškai buvo priekiniai ir galiniai žibintai.

Skirtingai nei „911“, kurio variklis būdavo montuojamas šalia galinės ašies, „GT1“ variklis buvo sumontuotas per vidurį, taip išlaikant norimą svorio paskirstymą. 

„Porsche 911 GT1“ pasirodymą trasoje, net ir šiandien, galima vertinti dvejopai. Apskritai, gamyklinė „Porsche“ ir privačios komandos iškovojo ne vieną pergalę skirtingose varžybose, tačiau „911 GT1“ pasirodymą sugebėjo užgožti „Mercedes-Benz CLK-GTR“. 

REKLAMA

Tai ypač matėsi itin permainingame 1998-ųjų „FIA International GT“ čempionato sezone. Praktiškai visose lenktynėse dominavusi „Mercedes-Benz“ susidūrė su gedimais 24 valandas trukusiame Le Mane ir tokiu būdu „Porsche“ komandai padovanojo istorinę pergalę. 

Nepaisant to, „Porsche“ dėl pernelyg didelio atotrūkio nuo „Mercedes“,bendrovė nusprendė pasitraukti iš „FIA International GT“ pirmenybių. „Porsche“ taip pat nerizikavo ir nedemonstravo noro apginti nugalėtojo titulo 1999-ųjų Le Mano lenktynėse. Vietoje to, „Porsche“ dėmesį sutelkė į kitas disciplinas, kuriose gamintojas galėjo ištobulinti grynakraujį „Porsche 911“ modelį. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų