Daugeliui kompanijų naujų produktų kūrimas pasaulio vartotojams yra geriausiai pastebimas, kuomet pradedama kalbėti apie inovacijas. Daugelis Indiją mato kaip šalį, kurioje yra įgyvendinamos kitų žmonių sukurtos idėjos, tačiau ne vieta, kur gimsta inovacijos, rašo „The Atlantic“. Tačiau jie klysta – Indijoje yra daugiau kaip 600 tyrimų ir plėtros (angl. research & developement, R&D) centrų, kuriuose kompanijos kuria ir gamina įvairiausius naujus gaminius.
Pavyzdžiui, kompanijos „General Electrics“ (GE) Indijos mieste Bangaloro esančiame Johno F. Welsho technologijų centre buvo sukurta eilė technologinių stebuklų. Permatomas stogas, besitęsiantis 300 metrų be jokių atramų. Automobilio bamperis, kuris po susidūrimo pats susinaikina, o ne, tarkim, sulaužo koją nelaimingam pesčiajam. Šių produktų rinkos iš tiesų yra globalios, apimančios JAV, Europą, Aziją ir neabejotinai pačią Indiją.
Tame pačiame Bangalore esantis „Intel“ tyrimų ir plėtros centras yra didžiausias tokio tipo centras už JAV ribų, savo apimtimi neseniai aplenkęs daug senesnį Izraelio padalinį. Šiame centre buvo sukurtas pirmoji pasaulyje teraskalės eksperimentinė mikroschema, galinti atlikti 1 trln. operacijų per sekundę.
Be „Intel“ ir GE, Indijos inovaciniais įgūdžiais naudojasi ir kitos pasaulinės kompanijos. Indijoje galima rasti tokių kompanijų kaip „AstraZeneca“, EMC, „Microsoft“, „Philips“, „Pfizer“ ir „Alcatel-Lucent“ tyrimų ir plėtros centrus ir tai tik įrodo, kad Indija gali būti inovatyvi. Tačiau pasaulio vartotojai retai vertina Indiją kaip kilmės šalį, kadangi didžioji dalis čia sukurtų inovacijų yra nematomos. Kodėl? Šiuose Indijos tyrimų ir plėtros centruose sukurtos naujovės yra pastebimos tik kituose verslo sektoriuose, tačiau nėra gaulitinis vartotojams pateikiamas produktas.
Norint suprasti tokio nepastebimumo priežastį, tereikia pasvarstyti apie tai, kaip tarptautinėse kompanijose yra kuriami tokie sudėtingi produktai kaip varikliai, informacinių technologijų (IT) techninė ar programinė įranga. Naudojantis horizontalia segmentacija tuo pačiu metu skirtingose pasaulio valstybėse yra gaminami skirtingi produkto komponentai, kurie vėliau yra surenkami į vieną galutinį produktą. Šiame daugiašaliame naujų produktų gamybos procese Indija vaidina labai svarbų vaidmenį.
Dėl to, kad jokia šalis nėra atskirai atsakinga už galutinį rezultatą, yra labai sunku susieti konkrečią vietą su inovacijomis. GE tyrimų ir plėtros centro vadovas aiškiai yra pasakęs, kad Bangaloras prsidėjo prie visų naujų sukurtų dalykų, tačiau nėra vertinamas už orlaivių variklių ar vėjo turbinų gamybą. Tokiu atveju savaime kyla klausimas, kur gi buvo sukurti visi šie produktai?
Viena yra akivaizdu: svarbiausia inovacijų varomoji jėga yra talentingų specialistų buvimas. Pasitikėjimas Indijos specialistais pastaruoju metu sparčiai auga. Vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų Billas Gatesas yra pasakęs: „Microsoft“ centras Indijoje pranoko visas prognozes tuo, kaip greitai jie sugebėjo įsilieti į kompanijos tyrimų ir plėtros tinklą.“ Šis pavyzdys įrodo, kad Indija nėra ta šalis, apie kurią vengiama galvoti, planuojant naujų tyrimų ir plėtros bei inovacijų centrų statybas.
Praeito amžiaus dešimtojo dešimtmečio pabaigoje IT kompanijos sukurė pasaulinį paslaugų pristatymo modelį. Šis modelis paskatino labai reikšmingą transformaciją: griežtai integruotas užduotis, kurias anksčiau atlikinėdavo vienoje vietoje vienai kompanijai dirbantys darbuotojai, dabar atlieka kelios darbuotojų komandos skirtingose vietovėse. Tokio modelio privalumai yra akivaizdūs: jie leidžia atlikti darbus ten, kur galima rasti geriausius ekspertus už mažiausią kainą; galima išnaudoti laiko juostų skirtumus ir dirbti visą parą; sukaupus darbo jėgos perteklių skirtingose vietovėse galima pasiekti tam tikrą rizikos diversifikaciją.
Šie veiksniai ir pasaulinis pristatymo modelis tapo vienu iš pagrindinių veiksnių, dėl ko Indija tapo inovacijų traukos centru. Turėdama šį efektingą modelį ir aukštos kokybės specialistus netolimoje ateityje Indija gali tapti nauju pasauliniu inovacijų uostu.