Vilnietis Vytautas (vardas ir pavardė redakcijai žinomi, – aut. past.) socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo savo istorija ir įspėjo kitus vairuotojus atidžiai tikrinti „Regitros“ įvestus duomenis, kad netektų permokėti.
„Registruojant nusipirktą automobilį buvau paprašytas susimokėti „Regitroje“ 180 eurų. Paklausus, iš kur tokia suma, darbuotojas maloniai paaiškino, o pats nelabai ir ginčijausi, tačiau parodžiau seno savininko lapą, kuris tą patį automobilį registravo prieš porą mėnesių ir registruodamas mokėjo 30 eurų. „Regitros“ darbuotojai buvo malonūs ir ėmėsi aiškintis problemą. Po jų vidinio tyrimo buvo atsiprašyta ir mums pervesti 150 eurų permokėtų pinigų. Tad būkit visi atsargūs, nes kiekvienas gali būti apgautas šio puikaus mokesčio“, – socialiniame tinkle rašė Vytautas.
„Regitra“ naujienų portalui tv3.lt atsiųstame atsakyme teigia, kad šioje situacijoje buvo įsivėlusi žmogiškoji klaida, o vairuotojo atsiprašo dėl patirtų nepatogumų.
„Kalbant apie Jūsų minimą situaciją, kaip panašu iš aprašytos situacijos, įsivėlė žmogiškoji klaida, kuri jau yra ištaisyta. Nuoširdžiai atsiprašome kliento dėl įvykusio nesklandumo. Pastebėtina, kad tokie atvejai yra reti. Siekiant išvengti tokių situacijų, yra atliekama nuolatinė atvejų analizė ir kontrolė, kitaip tariant, yra peržiūrimi ir tikrinami duomenys“, – atsakyme rašo „Regitros“ atstovai.
Pasak „Regitros“, automobilio registracijos metu atliekama papildoma procedūra, t. y. yra nustatomas automobilio išmetamas CO2 kiekis ir pagal tai apskaičiuojamas registracijos mokesčio dydis.
Kaip nustatomas CO2 dydis?
„Regitra“ primena, kad pirmiausia CO2 dydis yra nustatomas iš automobilio kilmės dokumentų (registracijos liudijimo) arba patvirtinimo dokumentų (pavyzdžiui, ekspertizės pažymos ar atitikties sertifikato) (CoC)), kur konkretus CO2 dydis jau yra įrašytas. Šis būdas yra taikomas dažniausiai – jis sudaro netoli 70 proc. nuo visų atvejų.
Jei automobilio dokumentuose nėra CO2 reikšmės, tuomet jis nustatomas kitais įstatyme numatytais būdais tam tikra eiliškumo tvarka. Taigi, antruoju būdu registre ieškoma lygiaverčių transporto priemonių (pagal tipą, variantą, versiją) ir naudojama jų CO2 reikšmė.
Tuo atveju, jei išmetamųjų dujų kiekio nėra galimybės nustatyti pagal lygiaverčių automobilių išmetamą CO2 kiekį, jis apskaičiuojamas pagal įstatyme numatytas formules. Tam reikalingi techniniai automobilio duomenys, esantys kilmės ar patvirtinimo dokumentuose: eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg), didžiausia motorinės transporto priemonės variklio galia (kW), pavarų dėžės tipas, degalų tipas arba galios šaltinis. Priklausomai nuo automobilio degalų rūšies apskaičiuojant gali būti naudojami ne visi duomenys.
Ir paskutinis būdas – jei CO2 kiekio nėra galimybės apskaičiuoti pagal įstatyme numatytas formules įvedant konkretaus automobilio techninius duomenis, tuomet remiamasi lygiaverčių transporto priemonių duomenimis.
Registruojant automobilį internetu, CO2 nustatomas automatiškai
„Regitra“ yra sudariusi savo klientams galimybę Lietuvoje prieš tau jau eksploatuotą automobilį įregistruoti tiesiog internetu ir tokiu būdu registracijos liudijimas bei numerio ženklai pristatomi tiesiai į namus ar paštomatą.
Taigi, registruojant Lietuvoje prieš tai eksploatuotą automobilį internetu jo išmetamas CO2 kiekis ir registracijos mokesčio dydis apskaičiuojamas automatiškai, o mokėjimas atliekamas elektroninėje erdvėje. Svarbu atkreipti dėmesį, jog CO2 apskaičiavimo būdai ir jų eiliškumo tvarka yra vienodi tiek registruojant automobilį internetu, tiek atvykus į „Regitros“ padalinį.
Primename, kad nors tiksli registracijos mokesčio suma sužinoma tik registruojant automobilį, klientas dar prieš registraciją gali sužinoti preliminarų jo dydį naudojantis specialia skaičiuokle. Ją ir dar daugiau informacijos apie registracijos mokestį galima rasti „Regitros“ interneto svetainėje.