• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mėgėjai greitai lakstyti automobiliu gali džiaugtis. Jau kitą savaitę bus išmontuoti visi užmiestyje įrengti stacionarūs greičio matuokliai – vadinamieji inkilai. Tiesa, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir kelių policija sako, kad vairuotojai neturėtų atsipalaiduoti – keliuose lieka nežymėti policijos automobiliai, vidutinio greičio matuokliai, o jeigu reikės, pakelėse ims stovėti ir policijos pareigūnai su radarais rankose.

Mėgėjai greitai lakstyti automobiliu gali džiaugtis. Jau kitą savaitę bus išmontuoti visi užmiestyje įrengti stacionarūs greičio matuokliai – vadinamieji inkilai. Tiesa, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir kelių policija sako, kad vairuotojai neturėtų atsipalaiduoti – keliuose lieka nežymėti policijos automobiliai, vidutinio greičio matuokliai, o jeigu reikės, pakelėse ims stovėti ir policijos pareigūnai su radarais rankose.

REKLAMA

Iš Minsko plente esančio greičio matuoklio matyti, kad čia stovintis stacionarus greičio matuoklis ragavo ir ugnies liežuvių ir dažų. Nepaisant to, paskutinius 10 metų būtent šie liaudyje žinomi „inkilai“ kiekvieną vairuotoją įspėdavo, kad reikia laikytis leistino greičio arba jam gresia bauda. Nuo vasario 11 d. Lietuvos automobilių ir kelių direkcija praneša, jog jų Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose nebeliks.

Nebeliks ne tik 139 stacionarių, bet ir 11 kilnojamų greičio matuoklių. Juos išmontuoti nuspręsta pasibaigus sutarčiai su bendrove „Fima“, kuri teikė greičio matavimo paslaugas valstybinės reikšmės keliuose.

REKLAMA
REKLAMA

„Tie įrenginiai nėra kelių direkcijos. Jie yra to tiekėjo ir baigiasi sutarties paslauga, kuri buvo itin brangi ir nėra jokio pagrindo jos pratęsti“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas. 

REKLAMA

Ši sutartis, pasirašyta prieš 10 metų, direkcijai atsiėjo beveik 14 mln. eurų. Tad Lietuvos kelių policijos viršininko nuomone, suprantamas sprendimas nepratęsti sutarties – ji ne tik brangi, bet esą ir patys momentiniai matuokliai jau atgyvenusi priemonė.

Policijos viršininkas Vytautas Grašys sako, kad kai greičio matuokliai buvo įrengti 2008 metais, tai buvo pakankamai naujoviška priemonė ir ji buvo pakankamai efektyvi, tačiau šią dieną technika yra gerokai daugiau pažengusi.

REKLAMA
REKLAMA

„Vėlgi ką mes turim praėjusiais metais, vidutinio greičio matavimo sistemą, tikrai pagal savo efektyvumą yra efektyvesnė už momentinį greičio matavimą“, – sakė jis.

Tiesa, vos pernai buvo įrengta pusšimtis vidutinio greičio matuoklių, automobilio vidutinį greitį fiksuojančių tam tikroje kelio atkarpoje. Jie kainavo vos 1,3 mln. eurų, tačiau jų stebimas kelių tinklas šiuo metu sudaro vos 120 km iš visų valstybinės reikšmės Lietuvos kelių. Visgi Vitalijus Adrejevas įsitikinęs, kad to užtenka siekiant pažaboti kelių erelius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„50 šitų matuoklių vidutinio greičio, mūsų nuomone, pilnai užtikrina būtent tą greičio palaikymo, tiek vairuotojų vairavimo įpročių arba greičio įpročių formavimą“, – kalbėjo V. Andrejevas. 

Įvesti tvarką keliuose turėtų padėti ir planuojama naujų vidutinio greičio matuoklių tinklo plėtra. Iki 2020 metų visoje šalyje jų žadama įrengti 330. Visgi, verta priminti, kad pirmųjų šių, kitaip vadinamų – ribinių matuoklių statybos stipriai vėlavo, o įjungimas ne kartą atidėtas.

REKLAMA

Ar iki tol, kol nauji matuokliai bus baigti montuoti, policija imsis papildomų saugumo priemonių keliuose, pareigūnai neatskleidžia. Tačiau tvirtina, kad pažaboti kelių erelius pajėgs ir be naikinamų vadinamųjų inkilų. Kelių policijos vadas džiaugiasi, kad gerėja pačių vairuotojų sąmoningumas ir vairavimo kultūra. Visgi pripažįsta, kad pernai už greičio viršijimą nubausti vairuotojus teko daugiau nei 400 000 kartų, tad kas žino, gal vietoj išmontuojamų matuoklių keliuose teks pastatyti ir pareigūnus.

REKLAMA

„Dingus stacionariems greičio matuokliams, jokiu būdu nereiškia, kad toje vietoje, kur buvo greičio matuoklis neatsiras policijos pareigūnas, kuris matuos greitį“, – priminė V. Andrejevas.

Nors ir ne visi pasiilgs senųjų greičio matuoklių, kai kurie kalbinti vairuotojai sako, kad būtent stacionarūs matuokliai priversdavo juos kelyje surimtėti ir atkreipti dėmesį į spidometrą, bent jau važiuojant pro inkilą. Kiti jau seniai laukia naujovių keliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Manau, jie pristabdydavo. Bent jau mane pačią tai tikrai. Pagalvodavau ar virš 10 viršyti ar ne“, – atviravo vairuotojas.

„Visada kažkoks nerimas ir stengiesi, kad nepadarytum klaidos kažkokios – taip jie truputį įpareigoja“, – antrino kitas.  Miestų savivaldybės momentinių greičio matuoklių kol kas neketinama atsisakyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų