Ministerijos, atsakydamos į TILS užklausas, pateikė informaciją apie 133 sutartis už 7,4 mln. eurų, skirtas publikacijų rengimui ir sklaidai, tuo metu Viešųjų pirkimų tarnybos duomenimis, tų pačių sutarčių vertė yra 12 mln. eurų, teigiama pranešime.
Nuo 2015-ųjų sausio iki 2021 metų birželio viešasis sektorius kasmet vidutiniškai išleido po 33,9 mln. eurų viešinimo ir informavimo paslaugoms įsigyti, apie pusę (109,1 mln. eurų iš 237,3 mln. eurų) visų lėšų skyrė valstybės valdomos įmonės, ministerijos ir savivaldybės.
Remiantis iš „Mediaskopo“ gautais duomenimis, šiuo laikotarpiu daugiau nei pusė ministerijų užsakyto ir apmokėto turinio nebuvo tinkamai pažymėtas. Vertinant ministerijų sudarytas pirkimų sutartis, iš esmės nebuvo įmanoma nustatyti įvykdytų pirkimų rezultatų žiniasklaidoje, įvertinti viešinimui skirtų lėšų panaudojimo efektyvumo.
„Valstybės institucijos turi, kur pasitempti. Pavyzdžiui, užimti aiškią poziciją, jog už mokesčių mokėtojų pinigus užsakytas turinys privalo būti aiškiai pažymėtas ir neklaidinti visuomenės“, – sakė „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas.
Ministerijų išlaidos viešinimo bei informavimo paslaugoms sudarė daugiau nei 15 proc. visų pirkimų vertės: sudarytos 849 viešinimo bei informavimo paslaugų sutartys už 37,2 mln. eurų.
Du trečdaliai (22,2 mln. eurų) ministerijų lėšų viešinimo bei informavimo paslaugoms skirti komunikacijos bei reklamos agentūroms, penktadalis (7 mln. eurų) – nacionalinėms žiniasklaidos priemonėms, o dvidešimtoji dalis (1,5 mln. eurų) – regioninėms.