Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Praėjusį savaitgalį Graikijoje finišavo dar vienas Pasaulio „Baja“ taurės etapas, kuriame vėl buvo galima rasti ir lietuviškų atspalvių. Čia startavo ir sėkmingai pasirodė Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas, kurie iškovojo trečią vietą klasėje. Planų dalyvauti visuose šios varžybų serijos etapuose turintis ekipažas neslepia savo ambicijų ir norų startuoti ir Dakaro lenktynėse.
Į Lietuvą sugrįžęs Mindaugas Varža pasakojo, kad lenktynėse Graikijoje teko susidurti su nemenkais iššūkiais. Vienas didžiausių buvo dulkės, dėl kurių buvo itin sudėtinga demonstruoti aukštą tempą ir atlikti lenkimus. Iš viso per tris dienas lietuviai įveikė apie 500 kilometrų.
Beje, susipažinti su Graikijos reljefu lietuviams pavyko dar prieš startą, kadangi į varžybų miestelį jie keliavo automobiliu, prieš tai iš Nicos Prancūzijoje atskridę į Albanijos sostinę Tiraną. Lietuviai bene 200 km važiavo serpantinais, tad susidaryti įspūdį, kas jų lauks trasoje, buvo gana lengva.
Pirmiausia Graikijoje lietuvių laukė kvalifikacinis, maždaug septynių kilometrų ilgio greičio ruožas. Kadangi jis buvo trumpas, o susipažinimas su trasa leidžiamas tik pėsčiomis ar dviračiais, bet ne automobiliais, lietuviai rado būdą, kaip užsirašyti šio greičio ruožo stenogramą. Pirmiausia ant dviračio sėdo ekipos vairuotojas Egidijus Valeiša, kuris apvažiavo visą distanciją ir telefonu diktavo „kitame laido gale“ esančiam šturmanui Mindaugui Varžai stenogramą. Vėliau ant dviračio jau sėdo Mindaugas Varža, o Egidijus Valeiša padiktavo, ką prieš tai užsirašė šturmanas. Taip ekipažas ir susirašė, ir pasitikrino stenogramą, tad kvalifikaciniame greičio ruože iš ralio pasaulio į „Baja“ stiliaus varžybas atėję sportininkai jau galėjo jaustis kur kas laisviau.
Tačiau lietuvius pasaulio „Baja“ taurėje ir toliau persekiojo smulkios techninės problemos, kurios ir šįkart sutrukdė varžybas pradėti maksimaliu tempu. Likus apie pusantro kilometro iki kvalifikacinio greičio ruožo pabaigos ekipažas pataikė į didelę balą, o įjungus „Can-Am Maverick XRC“ valytuvus jie neįsijungė. Kadangi stiklas buvo apneštas purvu, duetui teko sumažinti tempą, tačiau finišą jie pasiekė. Finiše ekipažas sužinojo, kad nuo greičiausio bagio šiame ruože jie atsiliko vos keturias sekundes. Tai leido daryti išvadą, kad pirmuosius penkis ar šešis kilometrus kvalifikaciniame greičio ruože lietuviai važiavo išties solidžiu tempu.
Jau kitą dieną dueto laukė pirmasis greičio ruožas. Startavę ir įveikę dalį distancijos lietuviai pasivijo vieną lėtesnį ekipažą. Ieškodami galimybės lenkti Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža kone 20 kilometrų važiavo dulkėse. Esant tokiam ribotam matomumui lietuviai neišvengė klaidos – pataikė į duobę ir apgadino galinę pakabą. Po šio smūgio bagio valdymas tapo komplikuotas, tačiau lietuviams vis tiek pavyko aplenkti priekyje ilgą laiką dulkes kėlusį oponentą. Nepaisant to buvo aišku, kad važiuojant tokiu tempu rezultatas nebus pats geriausias, mat dulkėse buvo iššvaistyta marios laiko.
SRT komandos mechanikai prieš antrąjį, kiek ilgesnį nei 100 km greičio ruožą pakeitė sulankstytas pakabos dalis ir lietuviai į antrąjį greičio ruožą jau išvažiavo galėdami nebegalvoti apie technines problemas ir koncentruotis tik į važiavimą. Šiame greičio ruože lietuviai incidentų ir problemų lenkiant lėtesnius varžovus išvengė bei finišavo treti, nuo klasės lyderių bagio atsilikdami apie pusantros minutės, o nuo antrojo – apie 40 sekundžių.
Tačiau tuomet lietuvius pasiekė žinia, kad jie buvo „apdovanoti“ dešimties minučių bauda už neva per ankstyvą atvykimą į laiko kontrolės zoną pirmame greičio ruože. Mindaugas Varža pasakojo, kad privažiavę prie laiko kontrolės posto jie tuomet nepastebėjo geltono laiko kontrolės zonos ženklo, kurį buvo užstojęs kitas stovintis bagis. Vos tik įkišę savo bagio priekį ir pamatę, kad ženklas yra dešinėje, o jie jau įlindo į zoną, lietuviai sustojo, grįžo atbulomis, tačiau teisėjai tai pastebėjo ir „pavaišino“ lietuvius dešimties minučių bauda. Tai komplikavo tiek ekipažo rezultatą, tiek nuotaikas.
Kitos dienos rytiniame greičio ruože lietuvių ritmas buvo tikrai neblogas, nes po pirmosios dienos tandemas jau žinojo, ko tikėtis. Greičio ruožai Graikijoje buvo išties susukti, akmenuoti, su besikeičiančiomis dangomis. Kaip sako Mindaugas Varža, kylant į kalnus ir nuo jų leidžiantis net ausis užguldavo.
Tačiau trečiame greičio ruože ne kalnai buvo didžiausia problema lietuviams. Įveikus vos kelis kilometrus ekipažas prakirto priekinę padangą, tad teko stoti ją keisti. Per tą laiką Egidijų Valeišą ir Mindaugą Varžą aplenkė vienas, trimis minutėmis vėliau startavęs varžovų ekipažas. Tačiau lietuviai dar sugaišo papildomo laiko ieškodami tarsi skradžiai žemę dingusio pasikalbėjimo įrangos jungties laido ir praleido į priekį dar vieną oponentą. Tai reiškė, kad lietuvių vėl laukia ilgi kilometrai lėtesnių varžovų dulkėse. Jokie signalizavimai pavytam varžovui nepadėjo ir 35 km iki finišo Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža buvo priversti važiuoti priekyje esančio oponento tempu.
Po šio greičio ruožo lietuviai atliko šiek tiek bagio pakabos nustatymų pakeitimų, surizikavo sumažinti slėgį padangose. Kaip sakė Mindaugas Varža, nuotaikos tuomet nebuvo pačios geriausios, kadangi ekipažas dar nežinojo, jog jiems bus panaikinta dešimties minučių bauda dėl incidento laiko kontrolės zonoje. Supratę, kad turbūt jau nieko rezultatyvaus šiose varžybose nuveikti nepavyks, lietuviai į paskutinį greičio ruožą išvažiavo jau visiškai atsipalaidavę ir nusprendę tiesiog gerai praleisti laiką.
Paskutiniame greičio ruože lietuviai šovė į priekį tokiu tempu, kad etapo finišą pasiekė penktoje absoliučios įskaitos vietoje, už savęs palikdami ir visus bagiais važiuojančius varžovus. Jų gretose buvo ne tik pagal FIA, bet ir pagal Nacionalinės klasės reikalavimus paruošti, gerokai lengvesni bagiai, neturintys net restriktorių. Toks rezultatas išties nuteikė pozityviai, tačiau didžiausia staigmena lietuvių dar tik laukė tuomet, kai organizatoriai patenkino lietuvių protestą dėl gautos dešimties minučių baudos laiko kontrolės zonoje.
Būtent šį teisėjų sprendimą skirti baudą apskundė protestą pateikęs komandos vadovas. Kadangi pagal taisykles laiko kontrolės ženklai turėjo būti abiejose kelio pusėse, o buvusį vienintelį ženklą dešinėje išties užstojo arti jo sustojęs kitas bagis, lietuviai neturėjo galimybės pamatyti zonos pradžios. Protestas buvo patenkintas ir dešimties minučių baudą Egidijui Valeišai ir Mindaugui Varžai teisėjai panaikino. Tai reiškė, kad ekipažas kyla į trečiąją vietą T4 klasėje. Be to, nuo antrosios vietos galutinėje rikiuotėje lietuviai atsiliko vos pusę minutės.
„Varžybos tikrai patiko. Pasisėmėme patirties. Navigacija nebuvo sudėtinga, nepalyginsi su kokia Jordanija, kur daug važiavimo pagal laipsnius. Šie europiniai etapai daugiau ralinio stiliaus, kur svarbiausia nepamesti keliukų. Labai panašu į lietuvišką „Perimetrą“. Kitas Pasaulio „Baja“ taurės etapas vyks Italijoje pirmą liepos savaitgalį. Iš karto po to, kaip ir kiekvienas save gerbiantis ralistas, vyksime į Palangos „ralį“, o dar po savaitės laukia „Baja“ varžybos Ispanijoje“, - sakė Mindaugas Varža.
Praėjusį savaitgalį Graikijoje finišavo dar vienas Pasaulio „Baja“ taurės etapas, kuriame vėl buvo galima rasti ir lietuviškų atspalvių. Čia startavo ir sėkmingai pasirodė Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas, kurie iškovojo trečią vietą klasėje. Planų dalyvauti visuose šios varžybų serijos etapuose turintis ekipažas neslepia savo ambicijų ir norų startuoti ir Dakaro lenktynėse.
Į Lietuvą sugrįžęs Mindaugas Varža pasakojo, kad lenktynėse Graikijoje teko susidurti su nemenkais iššūkiais. Vienas didžiausių buvo dulkės, dėl kurių buvo itin sudėtinga demonstruoti aukštą tempą ir atlikti lenkimus. Iš viso per tris dienas lietuviai įveikė apie 500 kilometrų.
Beje, susipažinti su Graikijos reljefu lietuviams pavyko dar prieš startą, kadangi į varžybų miestelį jie keliavo automobiliu, prieš tai iš Nicos Prancūzijoje atskridę į Albanijos sostinę Tiraną. Lietuviai bene 200 km važiavo serpantinais, tad susidaryti įspūdį, kas jų lauks trasoje, buvo gana lengva.
Pirmiausia Graikijoje lietuvių laukė kvalifikacinis, maždaug septynių kilometrų ilgio greičio ruožas. Kadangi jis buvo trumpas, o susipažinimas su trasa leidžiamas tik pėsčiomis ar dviračiais, bet ne automobiliais, lietuviai rado būdą, kaip užsirašyti šio greičio ruožo stenogramą. Pirmiausia ant dviračio sėdo ekipos vairuotojas Egidijus Valeiša, kuris apvažiavo visą distanciją ir telefonu diktavo „kitame laido gale“ esančiam šturmanui Mindaugui Varžai stenogramą. Vėliau ant dviračio jau sėdo Mindaugas Varža, o Egidijus Valeiša padiktavo, ką prieš tai užsirašė šturmanas. Taip ekipažas ir susirašė, ir pasitikrino stenogramą, tad kvalifikaciniame greičio ruože iš ralio pasaulio į „Baja“ stiliaus varžybas atėję sportininkai jau galėjo jaustis kur kas laisviau.
Tačiau lietuvius pasaulio „Baja“ taurėje ir toliau persekiojo smulkios techninės problemos, kurios ir šįkart sutrukdė varžybas pradėti maksimaliu tempu. Likus apie pusantro kilometro iki kvalifikacinio greičio ruožo pabaigos ekipažas pataikė į didelę balą, o įjungus „Can-Am Maverick XRC“ valytuvus jie neįsijungė. Kadangi stiklas buvo apneštas purvu, duetui teko sumažinti tempą, tačiau finišą jie pasiekė. Finiše ekipažas sužinojo, kad nuo greičiausio bagio šiame ruože jie atsiliko vos keturias sekundes. Tai leido daryti išvadą, kad pirmuosius penkis ar šešis kilometrus kvalifikaciniame greičio ruože lietuviai važiavo išties solidžiu tempu.
Jau kitą dieną dueto laukė pirmasis greičio ruožas. Startavę ir įveikę dalį distancijos lietuviai pasivijo vieną lėtesnį ekipažą. Ieškodami galimybės lenkti Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža kone 20 kilometrų važiavo dulkėse. Esant tokiam ribotam matomumui lietuviai neišvengė klaidos – pataikė į duobę ir apgadino galinę pakabą. Po šio smūgio bagio valdymas tapo komplikuotas, tačiau lietuviams vis tiek pavyko aplenkti priekyje ilgą laiką dulkes kėlusį oponentą. Nepaisant to buvo aišku, kad važiuojant tokiu tempu rezultatas nebus pats geriausias, mat dulkėse buvo iššvaistyta marios laiko.
SRT komandos mechanikai prieš antrąjį, kiek ilgesnį nei 100 km greičio ruožą pakeitė sulankstytas pakabos dalis ir lietuviai į antrąjį greičio ruožą jau išvažiavo galėdami nebegalvoti apie technines problemas ir koncentruotis tik į važiavimą. Šiame greičio ruože lietuviai incidentų ir problemų lenkiant lėtesnius varžovus išvengė bei finišavo treti, nuo klasės lyderių bagio atsilikdami apie pusantros minutės, o nuo antrojo – apie 40 sekundžių.
Tačiau tuomet lietuvius pasiekė žinia, kad jie buvo „apdovanoti“ dešimties minučių bauda už neva per ankstyvą atvykimą į laiko kontrolės zoną pirmame greičio ruože. Mindaugas Varža pasakojo, kad privažiavę prie laiko kontrolės posto jie tuomet nepastebėjo geltono laiko kontrolės zonos ženklo, kurį buvo užstojęs kitas stovintis bagis. Vos tik įkišę savo bagio priekį ir pamatę, kad ženklas yra dešinėje, o jie jau įlindo į zoną, lietuviai sustojo, grįžo atbulomis, tačiau teisėjai tai pastebėjo ir „pavaišino“ lietuvius dešimties minučių bauda. Tai komplikavo tiek ekipažo rezultatą, tiek nuotaikas.
Kitos dienos rytiniame greičio ruože lietuvių ritmas buvo tikrai neblogas, nes po pirmosios dienos tandemas jau žinojo, ko tikėtis. Greičio ruožai Graikijoje buvo išties susukti, akmenuoti, su besikeičiančiomis dangomis. Kaip sako Mindaugas Varža, kylant į kalnus ir nuo jų leidžiantis net ausis užguldavo.
Tačiau trečiame greičio ruože ne kalnai buvo didžiausia problema lietuviams. Įveikus vos kelis kilometrus ekipažas prakirto priekinę padangą, tad teko stoti ją keisti. Per tą laiką Egidijų Valeišą ir Mindaugą Varžą aplenkė vienas, trimis minutėmis vėliau startavęs varžovų ekipažas. Tačiau lietuviai dar sugaišo papildomo laiko ieškodami tarsi skradžiai žemę dingusio pasikalbėjimo įrangos jungties laido ir praleido į priekį dar vieną oponentą. Tai reiškė, kad lietuvių vėl laukia ilgi kilometrai lėtesnių varžovų dulkėse. Jokie signalizavimai pavytam varžovui nepadėjo ir 35 km iki finišo Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža buvo priversti važiuoti priekyje esančio oponento tempu.
Po šio greičio ruožo lietuviai atliko šiek tiek bagio pakabos nustatymų pakeitimų, surizikavo sumažinti slėgį padangose. Kaip sakė Mindaugas Varža, nuotaikos tuomet nebuvo pačios geriausios, kadangi ekipažas dar nežinojo, jog jiems bus panaikinta dešimties minučių bauda dėl incidento laiko kontrolės zonoje. Supratę, kad turbūt jau nieko rezultatyvaus šiose varžybose nuveikti nepavyks, lietuviai į paskutinį greičio ruožą išvažiavo jau visiškai atsipalaidavę ir nusprendę tiesiog gerai praleisti laiką.
Paskutiniame greičio ruože lietuviai šovė į priekį tokiu tempu, kad etapo finišą pasiekė penktoje absoliučios įskaitos vietoje, už savęs palikdami ir visus bagiais važiuojančius varžovus. Jų gretose buvo ne tik pagal FIA, bet ir pagal Nacionalinės klasės reikalavimus paruošti, gerokai lengvesni bagiai, neturintys net restriktorių. Toks rezultatas išties nuteikė pozityviai, tačiau didžiausia staigmena lietuvių dar tik laukė tuomet, kai organizatoriai patenkino lietuvių protestą dėl gautos dešimties minučių baudos laiko kontrolės zonoje.
Būtent šį teisėjų sprendimą skirti baudą apskundė protestą pateikęs komandos vadovas. Kadangi pagal taisykles laiko kontrolės ženklai turėjo būti abiejose kelio pusėse, o buvusį vienintelį ženklą dešinėje išties užstojo arti jo sustojęs kitas bagis, lietuviai neturėjo galimybės pamatyti zonos pradžios. Protestas buvo patenkintas ir dešimties minučių baudą Egidijui Valeišai ir Mindaugui Varžai teisėjai panaikino. Tai reiškė, kad ekipažas kyla į trečiąją vietą T4 klasėje. Be to, nuo antrosios vietos galutinėje rikiuotėje lietuviai atsiliko vos pusę minutės.
„Varžybos tikrai patiko. Pasisėmėme patirties. Navigacija nebuvo sudėtinga, nepalyginsi su kokia Jordanija, kur daug važiavimo pagal laipsnius. Šie europiniai etapai daugiau ralinio stiliaus, kur svarbiausia nepamesti keliukų. Labai panašu į lietuvišką „Perimetrą“. Kitas Pasaulio „Baja“ taurės etapas vyks Italijoje pirmą liepos savaitgalį. Iš karto po to, kaip ir kiekvienas save gerbiantis ralistas, vyksime į Palangos „ralį“, o dar po savaitės laukia „Baja“ varžybos Ispanijoje“, - sakė Mindaugas Varža.