• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietimui jautrūs ekranai – šiandien jie yra neatsiejama modernių automobilių dalis. Vis daugiau gamintojų atsisako fizinių valdiklių ir vietoje to, praktiškai visas funkcijas perkelia į ekraną. Vis dėlto, automobilių saugumo bandymus atliekanti organizacija „Euro NCAP“ paskelbė, jog ši tendencija turi baigtis. 

Lietimui jautrūs ekranai – šiandien jie yra neatsiejama modernių automobilių dalis. Vis daugiau gamintojų atsisako fizinių valdiklių ir vietoje to, praktiškai visas funkcijas perkelia į ekraną. Vis dėlto, automobilių saugumo bandymus atliekanti organizacija „Euro NCAP“ paskelbė, jog ši tendencija turi baigtis. 

REKLAMA

Organizacijos atstovai išplatino pranešimą, kuriame teigiama, jog nuo 2026-ųjų metų įsigalioja nauja taisyklė, kuri turėtų priversti sunerimti ne vieną automobilių gamintoją. 

„Mes skatinsime automobilių gamintojus sugrąžinti fizinius valdiklius, skirtus pagrindinėms vairavimo funkcijoms atlikti. Valytuvų valdymas, avarinis signalas, posūkių įjungimas – šios funkcijos privalo turėti atskirus valdiklius“, – sakė „Euro NCAP“ technikos direktorius Richardas Schramas.

Šios iniciatyvos idėja kilo po to, kai organizacijos darbuotojai ne vieną kartą išreiškė susirūpinimą, jog automobilių gamintojai vis dažniau naudojasi jutikliniais ekranais, ignoruodami faktą, jog jie iš vairuotojų reikalauja papildomo susitelkimo, priverčiant atitraukti akis nuo kelio. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasak R. Schramo, nuo 2026 m. į bandymų vertinimo struktūrą bus įtrauktas naujas punktas, kuris apibrėžia pagrindinių prietaisų valdymo intuityvumą ir paprastumą. Vadovaujantis naujų taisyklių aprašu, gamintojai norintys gauti maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą, savo automobiliuose turės naudoti fizinius jungiklius, kurie turės atlikti penkias pagrindines funkcijas: įjungti arba išjungti posūkio signalą, įjungti avarinį signalą, įjungti garsinį signalą, valdyti valytuvus ir aktyvuoti „eCall SOS“ funkciją. 

REKLAMA

Galima pamanyti, jog į tokį pakeitimą automobilių gamintojai numos ranka, tačiau tai gali sukelti domino efektą. Gamintojams savo marketingo kampanijose norint trimituoti apie 5 žvaigždučių saugumo įvertinimą, jie privalės atsižvelgti į „Euro NCAP“ organizacijos norus. 

Pavyzdžiui, šiandien „Tesla Model 3“ yra vienas iš tokių automobilių. Įsigaliojus naujoms taisyklėms, tradicinių valdiklių neturintis modelis gaus gerokai žemesnį įvertinimą. Vien dėl to, jog neturi įprastų posūkių ar valytuvų valdiklių. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų