Tomas Baranauskas
2008.03.19 07:07
Foto: News Bridgepix

Foto: News Bridgepix

Istorinė vėliava negali ir neturi į antrą planą nustumti nacionalinės vėliavos – svarbiausios Lietuvos vėliavos.



Kartais nutinka keistų dalykų. Perskaitęs mano straipsnį „Vargšai ir vėliava“ Imantas Melianas susinervino, netgi pamanė, kad mano kritikuotą straipsnį išspausdinęs dienraštis „suteikė savo tribūną Tėvynės priešams“, nors aš taip ir nerašiau. Reikia manyti, kad pats I. Melianas asmenis, mūsų trispalvę vadinančius vargšų vėliava, iš pradžių palaikė priešais. Bet po to iškart įvyko netikėta metamorfozė. I. Melianas perskaitė mano kritikuotą straipsnį ir nerado „nė vieno teiginio, kurį būtų galima pavadinti nepagarbiu mūsų valstybės simbolių atžvilgiu“.

REKLAMA

Gal I. Melianas neatidžiai skaitė Jolitos Skinulytės straipsnį ir neberado jame mano cituotų teiginių (nors pirmoji citata – per visą puslapį išspausdinta antraštė)? O gal nusprendė, kad samprotavimai apie „vargšų vėliavą“, kuri mūsų šalį neva „nubloškia į vargingiausių pasaulio šalių klubą“, yra pakankamai pagarbūs mūsų vėliavos atžvilgiu? O galbūt, įtikintas straipsnyje pateiktų „mokslinių“ argumentų, jau išbraukė Trispalvę iš valstybės simbolių sąrašo?

„Specialistų pasvarstymai apie tai, kokia galėtų būti Lietuvos valstybinė vėliava – jokia naujiena,“ – sako I. Melianas. Ne naujiena, tačiau apie tai svarsto ne tik specialistai. Jei rašyčiau apie specialistų diskusijas, kalba būtų kiek kitokia. Kaip tik todėl ankstesniame straipsnyje ir vengiau kalbėti apie E. Rimšos poziciją šiuo klausimu, nes jį reikėtų atskirti nuo tokio „specialisto“, kaip E. Potašinskas, kuris valstybės simbolius traktuoja kaip prekės ženklus ir mano, kad investuotojai kur investuoti renkasi pagal vėliavos originalumą.

Vis dėlto vėliavos keitimo entuziastai tarsi pritaria Edmundo Rimšos samprotavimams, kad istorinę Lietuvos valstybės vėliavą (raudona su Vyčiu) reikėtų įteisinti kaip valstybinę. Čia reikia kai ką paaiškinti. E. Rimša iš tikrųjų propaguoja tam tikrą terminologijos reformą. „Tautinė vėliava“ E. Rimšos siūlomoje terminologijoje atitiktų tai, kas angliškai vadinama „national flag“ (kol kas aiškumo dėlei verskime tai „nacionaline vėliava“). Valstybę reprezentuoja būtent nacionalinė vėliava, todėl greta Kanados ir kitų nacionalinių vėliavų ir po E. Rimšos siūlomos reformos turėtų plaikstytis ne raudona su Vyčiu, o trispalvė Lietuvos vėliava.

REKLAMA

E. Rimšos iniciatyva grąžinti senąją Lietuvos valstybės vėliavą į valstybinių simbolių tarpą buvo pozityvus žingsnis, atgaivinantis svarbų mūsų valstybės simbolį. 2004 m. Seimas patvirtino Lietuvos Respublikos valstybės vėliavos ir kitų vėliavų įstatymo pataisas ir apibrėžė Lietuvos valstybės istorinės vėliavos statusą. Ši vėliava turi nuolat būti iškelta virš Lietuvos valdovų rūmų Vilniuje, Trakų pilyje ir Karo muziejaus skverelyje Kaune, o su Lietuvos istorija susijusių švenčių bei atmintinų dienų proga – ir prie kai kurių kitų valstybinių institucijų pastatų, kurie išvardinti įstatyme.

Tai nėra labai plati vėliavos panaudojimo sritis, ją galbūt reikėtų išplėsti, bet istorinė vėliava negali ir neturi į antrą planą nustumti nacionalinės vėliavos – svarbiausios Lietuvos vėliavos. To niekas rimtai ir nesiūlė, bet jei ir pasiūlytų, tai dar nebūtų priežastis nepagarbiai kalbėti apie mūsų trispalvę, su kuria susijusi 90-ies metų Lietuvos valstybės kūrimo ir nepriklausomybės kovų istorija.

Tačiau reikia pastebėti, kad E. Rimšos siūlomi terminai iš tiesų kelia painiavą. E. Rimša teigia, kad nacionalinę (anot jo, „tautinę“) vėliavą vadinti valstybine yra klaida. Anglų ir kitose Vakarų Europos kalbose žodžiai „nacija“ ir „nacionalinis“ siejami visų pirma su valstybe – politine tauta arba piliečių bendrija. Tuo tarpu mūsų žodis „tauta“ dažniausiai suvokiamas etnine prasme. Todėl į lietuvių kalbą žodis „national“ priklausomai nuo konteksto ir lietuvių kalboje susiklosčiusios tradicijos verčiamas skirtingai – „tautinis“ (national minority – tautinė mažuma), „nacionalinis“ (national park – nacionalinis parkas), „valstybinis“ (national enterprise – valstybinė įmonė, national holiday – valstybinė šventė, national anthem – valstybės himnas). „Nacionalinė vėliava“ priklauso pastarajai grupei, todėl visiškai pagrįstai lietuviškai vadinama valstybine ar valstybės vėliava. „Tautinėmis vėliavomis“ (angliškai – „ethnic flag“) gali būti vadinamos ir tautinių mažumų, valstybės neturinčių tautų vėliavos.

REKLAMA

Nevadinti nacionalinės vėliavos valstybine E. Rimšą, matyt, visų pirma paskatino ta aplinkybė, kad kai kurios valstybės turi dar ir atskirą „valstybinę“ ar vyriausybinę vėliavą (angliškai „state flag“). Tokia „valstybinė vėliava“ tėra nacionalinės vėliavos atmaina, dažniausiai besiskirianti tuo, kad „valstybinėje“ vėliavoje nacionalinių spalvų fone dar vaizduojamas ir valstybės herbas. Keliose Europos valstybėse tokios „valstybinės“ vėliavos nuo nacionalinių skiriasi tik proporcijomis ir forma. Valstybių, turinčių tokias nacionalinių vėliavų atmainas, yra virš 20-ies, ši tradicija būdinga Europos ir Lotynų Amerikos valstybėms, bet tų vėliavų traktavimas skiriasi. Lotynų Amerikos šalyse pagrindiniu valstybės simboliu dažniausiai laikoma valstybinė vėliava, o pilietinė (civilinė) versija tėra jos supaprastintas variantas. Tuo tarpu Europoje svarbiausia valstybės vėliava dažniausiai laikoma pilietinė – nacionalinė – vėliava. Herbu ar proporcijomis išsiskirianti valstybės vėliava tokiu atveju būna tik papildoma vėliava, naudojama išskirtiniais atvejais, ji nepakeičia nacionalinės (valstybės) vėliavos ir nėra už ją svarbesnė.

Jeigu Lietuvos valstybine vėliava būtų paskelbta Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės vėliava, mes atsidurtume unikalioje situacijoje, nes pastaroji vėliava nėra nacionalinės vėliavos atmaina. Šiuo metu vienintelė valstybė, kurios valstybinė (ar greičiau vyriausybinė) vėliava iš esmės skiriasi nuo nacionalinės, yra nykštukinė Monako kunigaikštystė. Pagrindinė Monako vėliava yra raudonai balta dvispalvė, bet Monako kunigaikštis bei vyriausybė naudoja ir baltą vėliavą su joje pavaizduotu valstybės herbu.

REKLAMA

Senosios Lietuvos vėliavai įvardinti jau surastas terminas – valstybės istorinė vėliava, tad jo keisti nėra būtinybės. Norint jai suteikti konkretesnį ir įprastesnį statusą, galima būtų ją įteisinti kaip kariuomenės vėliavą. Kai kurios šalys turi atskiras kariuomenės ar karo vėliavas, kurios, kaip ir vyriausybinės, dažniausiai būna savitos nacionalinių vėliavų atmainos, bet kartais pasitaiko ir visai skirtingų karinių vėliavų (tokias turi Vengrija ir Bulgarija).

Bet kuriuo atveju vertėtų pagalvoti, kaip mūsų senąją vėliavą būtų galima plačiau panaudoti, nes tai – gerbtinas mūsų istorijos paveldas. Tačiau vėliava – tai tik šios diskusijos pretekstas, ir ne tinkamesnis istorinės vėliavos įprasminimas yra jos pagrindinė tema. Iš tiesų aš rašiau apie platesnį reiškinį, kurį galima pavadinti dvasine ubagyste ar mankurtizmu, todėl ankstesniame straipsnyje pasitelkiau pavyzdžių ne tik apie vėliavas.

Tariama pagarba vienai Lietuvos vėliavai, derinama su panieka kitai, negali būti nuoširdi. Idėjos apie vėliavos, tarsi kokio garderobo, keitimą kyla iš mankurtizmo pažeistos sąmonės. Šis dalį visuomenės užvaldęs mankurtizmas, deja, nėra slogus sovietmečio paveldas, o jau šiuolaikinės Lietuvos kūrinys. Todėl nedera laukti, kad jis praeitų, kaip madinga sakyti, mums, tarsi Mozės vedamiems žydams, keturiasdešimt metų paklajojus po dykumą. Jau prisiklajojome. Metas ieškoti kelio iš šitos dykumos, kurioje Lietuva tėra prekė, o jos vėliava – tik prekės ženklas. Gal tada nebeatrodys natūralu, kad apie vėliavą samprotauja ir rinkodaros „specialistai“.

būtent
2008-03-19 09:54:33
čia ir slypi pavojai, kad kažkas labai nori Lietuvos Didžiosios Kunigaikštytės vėliavą padaryt svarbesne negu pilietinė trispalvė; spėkit, kam tai naudinga, kad mes ir vėl panašesni taptume į Lotynų A meriką, o ne į daugelį Europos šalių, kuriose svarbiausia valstybės vėliava yra pilietinė-nacionalinė, o herbinės- tik papildomos; Pritariu autoriui, o gerb. Melianas neįsigilino; Ačiū Autoriui, nes ir vėl smelkia negera nuojauta, kad nacija, piliečiai, trispalvė nukeliami į antrą planą, taip kaip mažiau demokratinėse valstybėse, o herbinė, tipo valdžios vėliava - į pirmą planą; rinkitės, piliečiai ar tautiečiai, ko labiau norit----AR MES Į PIRMĄ PLANĄ SU TRISPALVE RANKOJ, AR PIRMIAU PRALEISIM KUNIGAIKŠČIUS, IŠRINKTUS MUMS ANT GALVOS SU HERBINE, TUO LABIAU, KAD ŠI RAUDONA IRGI GERBTINA, BET PIRMAM PLANE REIKALINGA TRISPALVĖ
Atsakyti
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
Keista 2011-01-17 12:29:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Labai itartinai musu naujasis herbas panasus i tokiu Rotsildu gimines herba. Turbut sutapimas.   ATSAKYTI
E 2008-07-07 16:38:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kas cia per nesamone??? Keisti veliava?.. Stai kur zmones veikt neturi ka..... :))) garbes zodis... Kokia ji buvo visais laikais, tokia ir bus, kas cia per keitimai dar gali buti?   ATSAKYTI
sasaja 2008-04-01 22:14:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tik pabandykit kas nors trispalve paklibinti!
Prisiminsiu visiems laikams Siauruseviciu, kai tik bus kalba apie veliava.   ATSAKYTI
Algimantas 2008-03-27 17:16:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Draugas "LAPĖ" iš jūsų komentaro matosi, kad esate paprasčiausiai apgailėtinas.   ATSAKYTI
violeta 2008-03-22 17:42:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Siaip tai pas mus su veliavomis susidare ga kurioziski dalykai. Patvirtinus trispalve valstybine pagal viska buvo perimtas Prieskarines Nepriklausomos Lietuvos Respublikos testinimas. Nezinau kiek, bet tuo metu jau dirbo heraldikos komisija, kuri teike pasiulymus Auksciausiajai Tarybai, o paskiau Seimui. Tos komisijos pirmininku nuo pradziu buvo buvo p. E. Rimsa.,dalyvaujant kitiems istorikams, specialistams.Tai, kodel tada nebuvo patariama , kaip nors iteisinti istorine. Buvo proga, ka nors keisti ir priiminejant Konstitucija. Ir vel nieko nebuvo nuveikta. Buvo gera proga ,kai buvo kuriama veliava prezidentui iteisinti ir taip dabar Rimsos ir kitu lopatalogu persama LDK veliava. Vietoj to,kad iteisinti istorine, taip vadinama Vytautine arba kaip jie sako LDK , kuri Prieskario Lietuvoje buvo oficialiai laikoma Prezidento veliava (o prezidentas tai valstybe), kuri kabojo prie prezidenturos ir buvo nuolat keliama Karo muziejaus bokste valstybiniu svenciu metu," didysis "Lietuvos heraldikos zinovas ir specialistas nutare sukurti prezidentui nauja veliava, kurios niekas ir niekada per visa istorini Lietuvos valstybes gyvavimo kelia is vis neturejo. Taigi kaip p. Rimsa, vyriausias specialistas nutare, taip ir buvo.Tiksliau ,ko gero nutare ne jis, o Brazausko patarejai. Buvo ten toks vienas patarejas - zurnalistas irgi heraldikos zinovas, kuris aisku kaip diena, buvusi komunista pasistenge nepasodinti po "burzauazines Lietuvos" ir dar fasisto Smetonos veliava. Ka nutare tasai patarejas, ta patvirtino Rimsa, kitu nuomones net neklausta. Zodziu sukurta visiskai su Lietuvos istorija nieko bendro neturinti Lietuvos prezidento veliava. I veliava iterpti Lietuvai nebudingi simboliai-vienaragis ir grifas,kurie anot paties Rimsos buvo naudoti ne tik heraldikoje, bet ir baznycios gyvenime, juos mego astrologai ir alchemikai. Bet musu prezidentas -tai ne alchemiku ir ne astrologu draugijos ar burelio narys. Jis atstovauja valstybe. Tai jo simbolikoje ir turetu buti tie simboliai, kurie amziu begyje buvo matomi valstybes ar karaliaus, LDK veliavoje ir valstybineje simbolikoje. O tokioje valstybineje Lietuvos heraldikoje nei vienaragio nei grifo , galima sakyti nebuvo. Tiesa jie patitaikydavo miestu,atsikru bajoru ir didiku simbolikoje. Lietuvos herbas -Vytis ivairiuose laikotarpiuose buvo daugiausiai laikomas tokiu figuru : angelu, riteriu, amuru,liutu, bet gal tik isimtiniais atvejais tokiu figuru kiap grifas ir oziaragis- vienaragis. Reiktu patebeti ir tai, kad oziaragis buvo labai megstamas lenku heraldikoje. Vienaragis nuo seno buvo laikomas Lenkijos didiku Boncza gimines herbu. Zodziu Rimsa su Kazdailiu sukure prezidentui veliava- naujadara,kurios istorijoje nebuvo. Is salies ziurint pati prezidento veliava , ja gerbiant kaip veliava, taciau kritikuojant kaip heraldikos specialistu kurini , yra labai neskoninga, spalviniu poziuriu taip pat abejotino sprendimo kurinys.Kaip jau ne vienas heraldika besidomintis zmogus pastebi, musu prezidento veliava yra daugiau kaip is mistiniu kuriniu ispaukianti, kaip kokia Narnijos salies kreivuju veidrodziu karalystes veliava. Taigi, sumuojant,kas pasakyta, jeigu ka ir reikia keisti, tai tik prezidento veliava, o ne trispalve. Lietuvos prezidentui butina sugrazinti Vytautine veliava, vienoje puseje Vytis, kitoje puseje gediminaiciu geltoni stulpai. Tik prezidentui suteikus tokia veliava istorine Lietuvos veliava igaus valstybini statusa.bus visuotinai pagerbta. Su ja, o ne su pasaku salies veliava prezidentas pasipuos vaziuodamas i pasauli, ji nuolat kabes ten kur bus prezidentas, ji valstybiniu svenciu metu nuolatos kabes salia valstybines trispalves. Apginkime trispalve nuo isisiautejusiu ir nevalstybiskai mastanciu heraldikos specialistu, atsisakykime pasaku salies prezidentines ir vietoj jos iteisinkime Vytautine, kuria naudojo prieskarines Lietuvos Nepriklausomos Respublikos prezidentai ,atstatykime istorini teisinguma ir atmeskime heraldikos specialistu sukurtas nemoksiskas dogmas ir jokiais faktais nepatvirtintus kuriamus "ale heraldinius" kurinius.   ATSAKYTI
A. V. 2008-03-21 16:02:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Čia kai kurie rėksmingi vėliavos keitimo entuziastai vaidina didelius kovotojus su vadinamaisiais "valstybininkais". Bet juk būtent pastarieji ir pradėjo reikalauti keisti vėliavą, o visa kita (įskaitant ir J. Skinulytės straipsnį) tėra jau besklindantys ratilai. Netgi pašaipiai lyginti lietuvišką vėliavą su afrikietiškom pirmieji irgi pradėjo tie patys veikėjai (Lopata, Bumblauskas ir kt.). O Januška net buvo suorganizavęs konferenciją "Imperijos darymas", kurioje, be kita ko, į dienotvarkę buvo įtrauktas ir vėliavos keitimo klausimas.   ATSAKYTI
Lapė 2008-03-21 14:32:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Piktas tu žmogus, Baranauskai. Tokie žydus šaudė.   ATSAKYTI
Pirmai Kartai 2008-03-20 16:49:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nė vienoje Lietuvos konstitucijoje raudona vėliava su Vyčiu neįteisinta nei kaip valstybinė vėliava, nei kaip nors kitaip.   ATSAKYTI
Artas Pirmam Kartui 2008-03-20 11:52:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Teisingai, bet ši (1938 metų) Konstitucija 1990 metų kovo 11 dieną gyvavo vos keletą minučių, kol ją pakeitė Laikinasis pagrindinis įstatymas.
Bet šiaip pastaba teisinga.   ATSAKYTI
PirmaKarta 2008-03-19 20:19:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tamysta autorius neskaitė Lietuvos Respublikos, kurią atkūrėme 1990m, konstitucijos. Ten aiškiai parašyta: Valstybės vėliava yra raudona vėliava su Vyčiu vienoje ir Gedimino Stulpais kitoje pusėje, o trispalvė geltona-žalia-raudona yra tautinė vėliava. Dabartinė heraldika rodo,kad mes atkūrėme okupuotą 1940m. LTSR.   ATSAKYTI
vma 2008-03-19 19:13:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
jau atrodė suaugęs berniukas, bet ne - vėl patingėjo suprasti ką perskaitė ir išgirdo   ATSAKYTI
būtent 2008-03-19 14:10:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pritariu tau, Nurchaci, reikia daryti viską kartu, aš irgi išeinu, iki   ATSAKYTI
Nurchaci to "būtent to Tuzikas ir to Nur 2008-03-19 14:07:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jau norėjau atsijungti, bet Jus manęs nepaleidžiate.
Čia amžinas ginčas apie tai, kas buvo pirmiau - višta ar kiaušinis? Sakote, reikia puoselėti demokratines vertybes (aš visom keturiom "už"), bet kaip tai daryti "valstybininkų" užvaldytoje Tėvynėje? Pogrindyje? Bijau, kad užsitęsęs jų viešpatavimas kaip tik skatins visuomenės radikalėjimą, ir tada išsivadavimas pavirs skerdynėmis. Kad taip neatsitiktų, būtina jų atsikratyti kuo greičiau.
Bet tai nereiškia, kad aš statau išsivadavimą iš "valstybininkų" jungo pirmiau (aukščiau) demokratinių vertybių puoselėjimo. Toks "numeravimas" apskritai yra ydingas, nes šie dalykai turi eiti išvien. Demokratijos išsižadėjimas (arba jos "atidėjimas ateičiai") pačią kovą su "valstybininkais" padarytų niekine, lygiai kaip joks demokratinių vertybių puoselėjimas negali būti tikras ir nuoširdus, jei yra toleruojamas šito klano viešpatavimas.   ATSAKYTI
to Rainys 2008-03-19 13:59:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tai pats ir spjaudais, kur tavo komentaro argumentai, kažkodėl nepateikei, nepatinka, eik pats į delfį   ATSAKYTI
egi 2008-03-19 13:56:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
aš jau visai susipainiojau, tai kur šaknys   ATSAKYTI
to 777 2008-03-19 13:52:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
vien nuo vėliavos ir nepriklauso, bet vėliava - labai labai svarbus simbolis; tai kodėl buvo daroma diversija, kad nebūtų iškelta trispalvė, gal žinai apie tą įsimintą įvykį, kada Brazauskas skuduru pavadino   ATSAKYTI
Rainys 2008-03-19 13:51:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Baikite spjaudytis. Rašykite apie esmę - Baranausko ir Meliano argumentų stipriasias ir silpnasias puses.
Pažiūrėjau - iš 20 paskutinių komentarų gal tik 2-3 apie esmę, o kiti - kaip "Delfyje'.   ATSAKYTI
būtent to Tuzikas ir to Nurchaci 2008-03-19 13:45:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nurchaci bėda, kad jis pernelyg susikoncentravo į kovą su "valstybininkų " klanu, o žymiai svarbiau pilietinė visuomenė ir demokratijos vystymasis, nes tik prastai veikiančioje demokratijoje ar oligarchijoje klesti ir pinasi įvairūs klanai; Nurchaci, nugalabysi šį drakoną, užgims kitas, todėl daugiau mąstyk apie DEMOKRATIJĄ, o trispalvė, kad ir kaip kiti to nenori suprasti, labiau simbolizuoja šiuolaikinę, DEMOKRATINĘ, ES ir NATO ESANČIĄ ŠALĮ, nes su JA ir atsikratėm sovietinio jungo ; gerbtina vėliava ir su Vyčiu, ir svarbi, bet jei labai norėčiau sutelkti į praeitį, ypač kunigaikščių valdomą Lietuvą, akcentuočiau tos vėliavos pakeitimą ir užjudinusi žmonių sentimentus apie galingą praeitį, pasilengvinčiau sau uždavinį parvežt karalių, paskui...ir t.t. Kai kas pasijuoks, kad tiek toli siekiančių planų nėra, - puiku, jei jų nėra, bet jei yra ?..   ATSAKYTI
"Egzaltuota moteris" Nurchaci 2008-03-19 13:43:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tau, miela Gitana, neatsikirsiu - per daug garbės.

Su geriausiais linkėjimais - "Stonio išlaikytinis" Nurchaci   ATSAKYTI
777 dar kartą 2008-03-19 13:40:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
"...vėliava parinks demokratijos kryptį...'
Nemanau, kad nuo veliavos priklauso demokratijos kokybė vienoje ar kitoje šalyje. Taip pat nemanau, kad pagarba mūsų senovei sietina su antidemokratinėmis tendencijomis. Gal kas nors ir norėtų panaudoti šventus dalykus blogam, bet tai nereiškia, kad jie patys nuo to pasidaro blogi. Nepritempinėkime.   ATSAKYTI
Antradienio naktį Vilniuje, prie Baltojo tilto – gausios policijos bei ugniagesių gelbėtojų pajėgos nuotr. Broniaus Jablonsko
Antradienio naktį Vilniuje, prie Baltojo tilto – gausios policijos, greitosios bei ugniagesių gelbėtojų pajėgos. Policiją ir specialiasias tarnybas ant kojų sukėlė praeivis, ...
 Nuo 1940 iki 2000-ųjų buvo padarytas drastišką poveikis mūsų planetos ledynams. Šioje nuotraukoje Aliaskos Muir ledynas 1941 rugpjūtį, o dešinėje 2004 metų rugpjūtį.(NASA nuotr)
Apsaugoti pasaulį nuo klimato kaitos žalos gali tapti daug sunkiau, po to kai mokslininkai iškėlė prielaidą, jog buvo naudota klaidinga pradinė temperatūra, nuo kurios ...
Blogas oras (nuotr. Fotolia.com)
Orai Europoje labai margi. Į centrinę žemyno dalį priplūdo visai nešilto oro iš šiaurės, be to, čia daug kur lyja. Vėsaus oro paplitimo ribą rodo šis vingiuotas atmosferos ...
Vasarą Lietuvos zoologijos sode – jauniklių metas
Vasarą Lietuvos zoologijos sode - jauniklių metas. Pasaulį išvydo mažiausių ir nykstančių beždžionių tamarinų jaunikliai dvyniai, sveriantys vos kelis šimtus gramų. Naujagimiai ...
Viktoras Uspaskichas (nuotr. Fotodiena.lt)
Antradienį vykstantis Darbo partijos posėdis pažėrė nemažai staigmenų. Pirmiausia buvo pranešta, kad Živilė Pinskuvienė atsistatydina iš pareigų, kiek vėliau paaiškėjo naujasis ...
REKLAMA

Top Video

„2 Barų“ gražuoliukas įsidrąsino – nustebintos merginos raudo iš gėdos
DABAR RODOMA
„2 Barų“ gražuoliukas įsidrąsino – nustebintos merginos raudo iš gėdos
DABAR RODOMA
Lukas Lekavičius: apie išaugusį sekėjų skaičių, sugrįžimą į rinktinę ir laukiantį pragarą Graikijoje
DABAR RODOMA
Įsiveržę į slaptą sandėlį pareigūnai neteko amo – aptiko kai ką netikėto
DABAR RODOMA
Kraupi tragedija Prienų rajone – atostogoms grįžęs emigrantas nesuvaldė motociklo
DABAR RODOMA
Kelyje Kaunas-Vilnius – sudėtinga avarija: nukentėjo dvidešimtmetis vyras
DABAR RODOMA
Nepatenkinti Medos artimieji pakartojo įspėjimus: atvažiuosim tavęs pasiimti
DABAR RODOMA
Į pajūryje esančią sodybą užėję pareigūnai pamatė tokį vaizdelį, kurio nė nesapnavo
DABAR RODOMA
Politologas iš Latvijos lygina save su Antanu Sireika
DABAR RODOMA
Lietuvoje plinta naujas mokestis daugiabučių gyventojams
DABAR RODOMA
Kuršių mariose – vos mirtimi nesibaigęs senjoro iš Švedijos pasiplaukiojimas

Televizija

Į viršų