• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas svarstys, ar leisti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais važiuoti ypač sunkiam transportui. Išimtis aktuali naftos bendrovei „Orlen Lietuva“ pradedant itin didelės apimties gamyklos rekonstrukciją bei vėjo jėgainių parkų statytojams.

Seimas svarstys, ar leisti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais važiuoti ypač sunkiam transportui. Išimtis aktuali naftos bendrovei „Orlen Lietuva“ pradedant itin didelės apimties gamyklos rekonstrukciją bei vėjo jėgainių parkų statytojams.

REKLAMA

Seimas ketvirtadienį priėmė svarstyti grupės Seimo narių siūlomą išimtį didžiagabaritėms ir sunkiasvorėmis transporto priemonėms numatančias Kelių įstatymo pataisas: už balsavo 117 Seimo narių, o susilaikė du.   

Pataisas Seimas nutarė svarstyti skubos tvarka ir Ekonomikos komitetui apsvarsčius jų imsis jau kitą savaitę. 

Kaip aiškino pataisas pristačiusi Energetikos ir darnios plėtros komisijos narė Laima Nagienė, prieš metus Seimui balsuojant dėl naujų važiavimo šalies keliais ypač sunkiam transportui sąlygų, buvo panaikinta išimtis dėl jo judėjimo.  

„Norime užtikrinti, kad ir toliau galiotų išimtis, kada gali būti išduotas sutikimas transporto priemonėms, kurių ašies apkrova yra didesnė už didžiausią leidžiamą apkrovą daugiau kaip 8 tonas vežti ypač sunkius ir didelių gabaritų krovinius“, – teigė ji. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasak L. Nagienės, išimtis aktuali „Orlen Lietuvai“, kuri pradeda gamyklos Mažeikiuose rekonstrukciją, taip pat vėjo jėgainių parkų statytojams.

REKLAMA

„Iš Klaipėdos jūrų uosto reikia gabenti labai didelius įrenginius ir gauti leidimus“, – pridūrė parlamentarė.

Pataisomis, be kita ko, siūloma nustatyti sąlygą, kad didžiagabaritės ir sunkiasvorės transporto priemonės savininkas ar valdytojas savo lėšomis rengia išsamią važiavimo maršruto analizę. 

„Už viską atsako savininkas, nesvarbu, ar čia bus magistralinis kelias, ar regiono kelias. Visi keliukai ir, tarkime, net kai kuriais atvejais reikės tartis su žemės savininkais, nes ir praplėtimą reikės padaryti, ir tiltus papildomai pastatyti, jei reikalinga atvežti didžiulius įrenginius“, – tvirtino L. Nagienė.  

REKLAMA
REKLAMA

Sutartyje turėtų būti nurodyti kelio taisymo ar atstatymo terminai bei siektini tokio remonto rodikliai, taip pat transporto priemonės savininko lėšomis atliktas kelių būklės tyrimas prieš važiavimą ir pravažiavus.  

Dabar įstatymas leidžia naudotis keliais didžiagabaritėms ar sunkiasvorėms transporto priemonėmis tik suderinus su kelio savininku ir gavus jo sutikimą. Tačiau nuo 2023 metų sausio ypatingai sunkiasvoriam transportui sutikimas nebebūtų suteikiamas, jeigu jo ašių apkrova būtų didesnė už maksimalią leistiną apkrovą daugiau negu 8 tonas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų