• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis daugiau gyventojų įvairias prekes užsisako internetu, o klientams jas pristato vairuotojai. Siuntų išvežiotojams per dieną tenka nuvažiuoti vidutiniškai 70, kartais net 300 kilometrų. Tad kiek jie dirba ir kiek gali uždirbti už šį jokio išsilavinimo, regis, nereikalaujantį darbą?

Vis daugiau gyventojų įvairias prekes užsisako internetu, o klientams jas pristato vairuotojai. Siuntų išvežiotojams per dieną tenka nuvažiuoti vidutiniškai 70, kartais net 300 kilometrų. Tad kiek jie dirba ir kiek gali uždirbti už šį jokio išsilavinimo, regis, nereikalaujantį darbą?

REKLAMA

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad siuntų surinkinėjimas ir išvežiojimas yra monotoniškas darbas.

Vis dėlto šioje srityje dirbantys žmonės neslepia, kad yra be galo daug tiek linksmų, tiek ne tokių linksmų istorijų, daugybė pažinčių, o kartais net ir staigmenų nuo klientų.

Nuo įprastos darbo dienos iki kurioziškų situacijų

Saulius (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi) papasakojo, kad siuntų pristatymo bendrovėje „DPD Lietuva“ dirba beveik 10 metų.

Pasak jo, siuntų kurjerio kasdienybė susideda iš siuntų pristatinėjimo tiek gyventojams, tiek įmonėms. Esą kiekvienas kurjeris turi savo rajoną, t. y. apima tam tikrą teritorijos gabaliuką ir kiekviena dieną jame vežioja siuntas.

REKLAMA
REKLAMA

Saulius nurodė, kad jo darbas prasideda nuo 6 val. ryto ir, pagal viską, turėtų trukti iki 15:45 val.

„Sutartyje rašo, kad yra 8 darbo valandos, nes kitaip ir negali būti. Bet, jeigu kas nors nori užsidirbti daugiau, jie dirba ir po 10, ir po 12 valandų.

REKLAMA

Darbas prasideda nuo kavos puodelio ir cigaretės. Visi kurjeriai susirenka, šnekasi apie darbą, o tada kraunasi siuntas ir išvažiuoja. Kiekvieną dieną tas pats rajonas, tie patys fiziniai klientai ar įmonės. Viskas sukasi tam pačiam rate“, – kalbėjo pašnekovas.

Kaip privalumus šiame darbe Saulius išskyrė tai, kad darbas nėra monotoniškas: daug ko pamatai, bendrauji su žmonėmis, atsiranda daug naujų pažinčių, nes tenka vežioti siuntas įvairiems klientams – nuo parduotuvių iki aukštų pareigų žmonių.

REKLAMA
REKLAMA

Kurjeris nurodė, kad darbo dėka sužinojo įvairias miesto gatves, gatveles, įvairius skersgatvius, labiau pažino vietoves.

„Kai veži tiems patiems klientams arba paprašo užnešti sunkesnę siuntą, būna, kad duoda ar šokolado, ar kavos, vyno ar 5 eurus. Kas važiuoja į užmiestį, arbatpinigių daugiau gauna“, – pridūrė pašnekovas.

Saulius neslepia, kad būna situacijų, kai klientas prašo atvežti siuntą porą kilometrų nuo miesto ir už tai siūlo sumokėti papildomai. Yra buvę ir kurioziškų situacijų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Esame vežę šaldytuvą ar skalbimo mašiną, nepamenu. Buvo parašytas 6 butas, 4 aukštas, o ten buvo dvi laiptinės. Kitas kurjeris atvažiavo padėti – užnešėme tą 70 kilogramų sveriantį daiktą, skambinam į duris, žmogus sako, kad čia ne jam.

Paskambinam žmogui, kurio daiktas, jis sako, tai čia 17 butas. Na, tai lipom į apačią ir tada vėl į 4 aukštą, nes ne ta laiptinė! Tai būna visko“, – prisiminęs juokėsi pašnekovas.

Atlyginimas iki 1,5 tūkst. eurų tokiam darbui – per mažas

Kaip didžiausią trūkumą Saulius pabrėžė tai, kad kurjerio darbas yra žiauriai nevertinamas pinigine prasme. Jis prisimena, kad, kai buvo litas, visi sakydavo, kad čia – aukso kasykla. Tačiau šiuo metu darbas, pašnekovo nuomone, visai neatitinka atlyginimo.

REKLAMA

Mat kurjerių darbas nėra lengvas: reikia labai daug kantrybės taikstantis su įvairiais piktybiškais klientais, nesusipratimais, o tai veikia psichologiškai:

„Pavyzdžiui, pardavėjas pasako klientui vienaip, išeina kitaip, tada kurjerį iškeiksnoja. Atvežei siuntą, sako, kad ne ta, kad praplėšta, kad ne tą įdėjo. Sako, kol neatiduosite, jūsų neišleisiu.

Būna, kad siuntėjas sumaišo sumą, kurią reik sumokėti, tad neatitinka kainos. Reikia sakyt, kad klientas damokėtų, jis sako, kad nemokės, o kurjeris sako, kad siuntos tada neatiduos.“

REKLAMA

Saulius atskleidė, kad kiekvienas naujas kurjeris pirmus 3 mėn. gauna fiksuotą atlyginimą, kuris yra maždaug 1 tūkst. eurų į rankas. Praėjus bandomajam laikotarpiui kurjeriams yra taikoma motyvacinė sistema.

„Kurjeris ateina į darbą ir už tai gauna 20 eurų. Už atiduotą ir paimtą tašką (siuntą – aut. past.) taip pat kapsi centai. Įdėjai siuntą į paštomatą – dar papildomų centų prie algos.

Taigi yra atlyginimas už dieną plius atlygis už tašką – kiek per mėnesį padarysi taškų, tiek ir užsidirbai. Tie atlyginimai startuoja nuo 850 iki 1,5 tūkst. eurų į rankas, priklausomai nuo kurjerio greičio ir atliktų taškų“, – pasakojo pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis nurodė, kad vis tik taškų kiekis nuo kurjerio nepriklauso. Viename rajone tą dieną gali būti 60 taškų, kitame – 100.

Kartais per pamainą tenka nuvažiuoti ir 300 km

Kurjerius įdarbinančios įmonės nurodė, kad šioms pareigoms yra reikalingas B kategorijos vairuotojo pažymėjimas ir bent 2 metų vairavimo stažas. Patirtis – privalumas, bet nėra būtina.

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ logistikos vadovo Edvino Jackevičiaus teigimu, kurjeriai turi sąlygas dirbti jiems patogiu, lanksčiu grafiku: kai kurie darbuojasi pusę etato, kiti – visu etatu, dar treti derina darbą „Barboroje“ su kitais darbais.

REKLAMA

„Pristatinėdami prekes į namus, kurjeriai didžiąją savo darbo laiko dalį praleidžia kelyje, tad svarbu ir tai, kad kurjeris būtų atsakingas, kantrus eismo dalyvis“, – kalbėjo pašnekovas.

Siuntų pristatymo įmonės „Omniva LT“ žmogiškųjų išteklių vadovė Rūta Petrulytė įvardijo, kad visi kurjeriai turi vienodas pareigas, tačiau skiriasi jų darbo specifika: „Turime paštomatus aptarnaujančią komandą bei kurjerius užtikrinančius pristatymą iki kliento namų ar biuro.“

REKLAMA

Ji pažymėjo, kad, priklausomai nuo regiono ir logistikos procesų, taip pat šiek tiek skiriasi darbo laikas bei kurjerio aptarnavimo maršrutai. Pavyzdžiui, didmiesčio paštomatus aptarnaujantis kurjeris pamainos metu nuvažiuoja iki 100 km, o jo kolega, aptarnaujantis regionus, gali nuvažiuoti ir iki 300 km.

Siuntų pristatymo bendrovės „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila nurodė, kad kurjerio darbas yra labai dinamiškas: daug sustojimų, bendravimo ir kitų pareigų, kaip siuntų skenavimas, maršruto planavimas ir pan.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, didesniuose miestuose kurjeris per dieną vidutiniškai nuvažiuoja apie 60–70 kilometrų, bet šis atstumas gali būti ir kur kas didesnis, jei kurjerio maršrutas suplanuotas užmiestyje ar mažesniame miestelyje, kurį per dieną apvažiuoja praktiškai skersai ir išilgai.

„Darbo valandos paprastai nedaug skiriasi nuo įprastinių mums visiems suprantamų, bet, jei pavyksta siuntas pristatyti anksčiau, tai ir darbo diena baigiasi anksčiau“, – pridūrė bendrovės atstovas.

REKLAMA

Atlyginimai ir kaip užsidirbti papildomai

„DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas įvardijo, kad kurjerio atlyginimas susideda iš bazinio atlyginimo ir priedų, kurie priklauso nuo to, kiek siuntų per dieną pristato kurjeris ir kaip kokybiškai jis tai daro.

„Kurjerio atlyginimas natūraliai auga su jo patirtimi – patyręs kurjeris per trumpesnį laiką pristato daugiau siuntų, daro mažiau klaidų nei naujokas. Patyręs kurjeris pats gali daryti įtaką savo atlyginimui – kuo daugiau siuntų kokybiškai pristato, tuo daugiau gali užsidirbti. Ir, žinoma, kalėdinio pirkimo bumo metu, kartu su išaugusiu darbo krūviu didėja ir atlyginimas.

REKLAMA

Visgi, kurjerio darbas labai dinamiškas ir atsakingas, tad stengiamės, kad kurjeriai išlaikytų darbo ir poilsio režimą ir gerai pailsėtų. Mūsų tikslas – kad visos siuntos būtų pristatytos gavėjui, tad kurjerių motyvacinė sistema sudėliota taip, kad kurjeriai norėtų vežti visas siuntas“, – aiškino T. Vaišvila.

Pasak jo, nustatytų atlyginimo lubų nėra, tačiau kurjerį riboja laikas ir autobusiuko tūris. Piko metu kurjeris gali autobusiuką užpildyti ir antrą kartą, tačiau dažniausiai visas dienos siuntas pavyksta sutalpinti iš ryto ir dienos metu į terminalą nebegrįžtama.

REKLAMA
REKLAMA

Anot pašnekovo, bendrovė stengiasi, kad kurjeris kuo trumpiau užtruktų siuntų rūšiavimo terminale ir galėtų visą laiką skirti siuntų pristatymui, tačiau pats kurjeris pasirenka norimą tempą. 

„Omniva LT“ atstovė tikino, kad kurjerių darbo užmokestis priklauso nuo daug faktorių ir dedamųjų: efektyvumas, darbo tikslumas, kokybė, ekologiškas ir saugus vairavimas. Taip pat svarbu, ar kurjeris pristato siuntas į paštomatą, ar verslo klientams.

R. Petrulytė pridūrė, kad kurjeriai turi galimybę užsidirbti papildomai, pavaduodami kolegas, pasirinkdami tam tikrus maršrutus ar pristatydami didesnius siuntų skaičius.

„Barbora“ atstovas taip pat nurodė, kad kurjerių atlyginimus sudaro bazinė ir kintamoji dalys. Pastaroji priklauso nuo efektyvumo ir darbų kokybės. E. Jackevičius irgi atkreipė dėmesį, kad papildomai užsidirbti galima apmokant naujokus, pavaduojant atostogaujančias kolegas.

„Taip pat atsižvelgiame į komandiškumą. Kurjerių atlyginimas „į rankas“ gali varijuoti nuo 1,1 tūkst. iki 1,6 tūkst. eurų per mėnesį“, – atskleidė pašnekovas.

Transporto priemonė, kuras ir kitos naudos

„DPD Lietuva“ dirbantis Saulius nurodė, kad įmonė kurjeriams duoda darbo aprangą, mikroautobusą ir apmoka kurą.

T. Vaišvila atkreipė dėmesį, kad dažnai kurjeriai džiaugiasi ne tik atlyginimu, tačiau ir kitais šio darbo privalumais: galimybe darbą baigti anksčiau ir laiką skirti pomėgiams ar šeimai, laisvais savaitgaliais ir t.t.

REKLAMA

„Omniva LT“ atstovės teigimu, visomis priemonėmis, kurios reikalingos darbui – transporto priemonė, siuntų skeneris, darbo rūbai, kuras ir kt. – pasirūpina įmonė.

„Barbora“ logistikos vadovas atkreipė dėmesį, kad klientų pirkinių krepšeliai vežami su specialiais „Barboros“ automobiliais, kurie aprūpinti šaldymo įranga bei kitomis, maisto pervežimui reikalingomis priemonėmis.

„Automobilis – pagrindinė kurjerių darbo priemonė, tad įmonė nuolatos prižiūri automobilius, jų būklę ir švarą – kas keletą dienų automobiliai keliauja į savitarnos plovyklas, o kurjeriai aprūpinti valymo priemonėmis kasdienėms reikmėms“, – pasakojo E. Jackevičius.

Anot jo, į kurjerių poreikius atsižvelgiama, o kaip papildomas naudas galima paminėti nuolaidas partnerių įmonėse, premijas ypatingomis gyvenimo progomis (vestuvės, vaiko gimimas ir kt.), nemokamus sveikatos patikrinimus ir pan.

Anot T. Vaišvilos, per dieną kurjeriui tenka įvairus siuntų krepšelis: ir laiškai, ir smulkios siuntos, ir pristatymai į paštomatus. O sunkios siuntos vežamos atskirai, jas pristato du kurjeriai.

Paklaustas apie nemalonius atvejus su apgadintomis, prarastomis ar sumaišytomis siuntomis pašnekovas atsakė, kad beveik visais atvejais bendrovė gali nustatyti siuntos kelionę:

REKLAMA

„Todėl raganų medžioklės nepraktikuojame. Gan objektyviai galime nustatyti, kas nutinka su siuntomis, kad ir kur tai bebūtų: siuntų skirstymo terminale ar kurjerio maršruto metu, todėl kiekvienos situacijos analizė yra objektyvi ir paremta faktais.“

Jo teigimu, kurjeris, dirbantis ilgą laiką, yra paprastai pozityvus ir socialus žmogus, kuris ilgainiui net vardais atsimena savo maršrute gyvenančius žmones. Atstovas neslėpė, kad prisimena visokiausių istorijų nuo pavydo scenų, kodėl kurjeris taip dažnai važiuoja, iki situacijų, kai kurjerį klientai sveikina su gimimo diena ir pan.

„Omniva LT“ atstovė taip pat neslėpė, kad situacijų būna visokių: „Tarkime, vienoje iš siuntų siunčiamoms bitėms ne itin patiko ilga kelionė ir jos turėjo šiek tiek pastabų mūsų kurjeriui. Nors tokios siuntos ir prieštarauja mūsų taisyklėms, laimei, situaciją pavyko išspręsti taikiai ir bitės pasiekė kelionės tikslą.“

Kad Lietuva vergų šalis aš tai tvirtinu ir tvirtisiu visada.visuose civilizuotose šalyse mokamas 13-15 euru valandinis atlyginimas,o viršvaladžiai po 40 val būna 15-40 euru,o Lietuvoj už klientų skaičiu o kaip žinoma skubėjimas tai privelia klaidų ir žmogus ne robotas,todėl Lietuvoj gyvenimo ilgis vienas trumpiausių,
Reikia pripažinti, kad kurjerio darbas yra fiziškai sunkus
Eik dirbti kurjere.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų