• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Su namo administratoriumi problemų ar nesutarimų kyla ne vieno daugiabučio bendruomenei visoje Lietuvoje. Kartais gyventojams nepavyksta prisikviesti atsakingos įmonės atlikti reikiamų darbų, kartais jų atliekama per daug, o būna ir taip, kad vienai administruojančiai įmonei pakeitus kitą, kai kurie defektai susitvarkyti lieka patiems gyventojams.

4

Su namo administratoriumi problemų ar nesutarimų kyla ne vieno daugiabučio bendruomenei visoje Lietuvoje. Kartais gyventojams nepavyksta prisikviesti atsakingos įmonės atlikti reikiamų darbų, kartais jų atliekama per daug, o būna ir taip, kad vienai administruojančiai įmonei pakeitus kitą, kai kurie defektai susitvarkyti lieka patiems gyventojams.

REKLAMA

Į panašią, kaip pastaroji, situaciją, pateko į naujienų portalą tv3.lt kreipęsis vieno sostinės daugiabučio gyventojas.

Dingo kaip į vandenį

Į naujienų portalą tv3.lt kreipęsis vilnietis Arūnas (vardas pakeistas – aut. past.) pasakoja, kad jų namo laiptinėje ant nerūdijančio plieno turėklų jau prieš kurį laiką atsirado rūdžių taškelių.

Vyras spėja, kad taip nutikti galėjo dėl dar pernai pavasarį vykdytos visuotinės dezinfekcijos, kurią atliko jau buvusi, iki šių metų liepos 1 d., namą administravusi įmonė. Tačiau, vyro teigimu, gyventojams nebepavyksta susisiekti su tuo metu namą administravusia įmone ir gauti bent kokį jos paaiškinimą.

REKLAMA
REKLAMA

„Priėmimo–perdavimo aktas pasirašytas liepos 7 d., dalyvaujant jų atstovui. Tai ir yra vienas iš dokumentų, parodančių kokia būklė priimama ir perduodama.

REKLAMA

Defektas negalėjo atsirasti prie naujo administratoriaus, per septynias dienas, jis atsirado dar jiems teikiant paslaugą. Dėl to ir apmaudu, kad atsisakant administratoriaus paslaugų, kurių kokybe nebuvome patenkinti, dar gauname ir tam tikrą jų vykdytos veiklos palikimą, už kurį jie neprisiima jokių atsakomybių ir atsitveria tylos siena“, – apie į gyventojų laiškus nereaguojančią namą administravusią įmonę pasakoja Arūnas.

REKLAMA
REKLAMA

Vyras pripažįsta, kad matant tokį įmonės elgesį – akivaizdų nebendravimą – kyla įvairių įtarimų dėl įmonės veiklos. Juos esą sustiprina dar prieš kurį laiką įmonei pritaikytos Vartotojų teisių apsaugos tarnybos sankcijos.

Arūnas sako nereikalaujantis iš įmonės atlikti defektų šalinimo, jei tai jiems nepriklauso, tačiau norėtų gauti bent kažkiek informacijos apie rūdyti pradėjusius turėklus ir kas turėtų juos tvarkyti.

„Priemonių yra, bet dabar – ar čia mums patiems tvarkytis, ar naujam administratoriui, kai ne prie jo tos rūdys atsirado, nežinau. Todėl būtų malonu bent kokį paaiškinimą gauti“, – sako Arūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dezinfekcija pakenkti negalėjo

Buvęs namo administratorius „Servico“ naujienų portalui tv3.lt pripažįsta, kad 2020 m. pavasarį laiptinėje buvo vykdoma visuotinė įmonės administruojamų namų, laiptinių dezinfekcija. Vis dėlto, dėl nerūdijančio plieno kieto ir lygaus paviršiaus, paviršius neabsorbuoja įvairių cheminių ploviklių ar valiklių, kuriais yra valomas ir todėl turėklų paviršius yra lengvai nuvalomas nuo pašalinių medžiagų.

„Pažymime, kad laiptinės dezinfekcijai buvo naudojama įprasta spiritinė dezinfekavimo priemonė skirta paviršių dezinfekavimui. Ši priemonė yra tinkama nerūdijančio plieno dezinfekavimui, ji nesukelia taškinės korozijos žydinių ant gaminio.

REKLAMA

Pažymėtina ir tai, kad įmonės valymo skyriaus darbuotojai atliekant laiptinės valymo darbus nenaudoja rūgštinės chemijos priemonių“, – laiške naujienų portalui tv3.lt paaiškina įmonė.

Jų teigimu, turėklų paviršiui apskritai gali pakenkti plieno dulkės arba draudžiamos nerūdijančio plieno paviršių priežiūrai naudoti priemonės, turinčios chloridų.

„Atsižvelgiant į tai, kad bendro naudojimo laiptinėje esančiais turėklais gali disponuoti visi namo gyventojai, namo administratorius negali užtikrinti, kad namo gyventojai patys neatliko savarankiškos turėklų dezinfekcijos, naudojant turimą buitinę chemiją“, – pridedama įmonės komentare.

REKLAMA

Įmonė taip pat sako, kad namo administravimo laikotarpyje nebuvo registruotas nė vienas kliento kreipimasis dėl susidariusių korozijos židinių ant laiptinėje įrengtų turėklų, o minima pretenzija buvo pateikta tik namo gyventojams priėmus sprendimą keisti namą administruojančią įmonę.

„Remiantis tuo, kas išdėstyta, šiuo atveju nėra pagrindo teigti, kad namo bendrojo naudojimo objektų administratorius yra atsakingas už šiuos ar kitus administruojamame daugiabučiame name atsiradusius defektus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šį, kaip ir kitų įprastų bendro naudojimo objektų, eksploatacijos metu atsiradusių defektų šalinimo darbus turėtų organizuoti esamas namo bendro naudojimo objekto administratorius“, – sako įmonė.

Siūlė keisti teisinę tvarką

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad dar šių metų pavasarį Vilniaus miesto meras buvo užsiminęs apie visų namus administruojančių įmonių kontroliavimą savivaldybės lygiu. 

„Turime administratorių, kurie labai mėgsta išpūsti sąskaitas ir padaryti darbus, kurie nereikalingi. Turime bėdą. Reikia teisės aktų nacionalinių, kad galėtume kontroliuoti tuos administratorius.

REKLAMA

Dabar žmonės gali pasiskųsti, o mes tik atsakyti, kad suprantame. Tokia realybė“, – TV3 televizijai tuo metu sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Miesto vicemeras Valdas Benkunskas pridėjo, kad savivaldybė jau ne kartą kreipėsi į Aplinkos ministeriją ir Seimą, prašydami pakeisti teisės aktus ir duoti savivaldybėms normalias kontroliavimo galias.

„Bausmė būtų tokia – jei administratorius 3 kartus grubiai pažeidžia administravimo nuostatas, netinkamai elgiasi su klientais. Reikia braukti iš administratorių sąrašo, tai reiškia biznio pabaigą“, – sako Vilniaus vicemeras.

REKLAMA

Visgi Aplinkos ministras Simonas Gentvilas savivaldybės iniciatyvai atiminėti administravimo licencijas mieste už bent tris grubius pažeidimus sakė nepritariantis. Anot jo, ji per griežta ir ja gali piktnaudžiauti patys administratoriai, siekdami išstumti vienas kitą iš rinkos. Ministras siūlė su administratorių lupikavimu kovoti viešumu ir žada kitąmet sukurti specialų portalą internete, kur gyventojai matytų paslaugų sąmatas.

„Sukurti informacinę sistemą, į kurią būtų įkeliami visi name daryti darbai, viešieji pirkimai, ataskaitos, kad savivaldybė matytų ir gyventojas pamatytų. O ne ieškotų pas bendrijos pirmininką ar administratorių kažkuriame stalčiuje padėtų dokumentų“, – sako S. Gentvilas.

Prie šio klausimo, Vilniaus miesto savivaldybės teigimu, bus grįžtama jau šį rudenį. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų