• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne veltui daugelis iš mūsų nuolat taikstosi su ankštomis sėdynėmis, vėluojančiais skrydžiais, pasimetusiais lagaminais, ilgomis eilėmis oro uoste ir bloga nuotaika: galimybė skraidyti po pasaulį yra stebuklas, kurio negalima laikyti savaime suprantamu dalyku.

Ne veltui daugelis iš mūsų nuolat taikstosi su ankštomis sėdynėmis, vėluojančiais skrydžiais, pasimetusiais lagaminais, ilgomis eilėmis oro uoste ir bloga nuotaika: galimybė skraidyti po pasaulį yra stebuklas, kurio negalima laikyti savaime suprantamu dalyku.

REKLAMA

Apskaičiuota, kad praėjusiais metais buvo suplanuota 34,4 mln. skrydžių ir dauguma jų vyko visiškai sklandžiai. Tačiau yra ir tokių, kurie nepraėjo be nesusipratimų.

Bagažo taisyklės

Visi jau turėtume žinoti, kaip elgtis: jokių degių daiktų, jokių ilgų peilių, jokių skysčių, kurių svoris viršija 100 ml. Tačiau vis dar pasitaiko keleivių, kurie nepaiso rankinio ir registruoto bagažo taisyklių – kai kurie jų tai daro ekstravagantiškiau nei kiti, skelbia CNN.

Kam būti pagautam su įprastu peiliu ar šaunamuoju ginklu, jei gali būti sustabdytas su airiška lazda ar savigynai skirtu daugkartinio naudojimo „vampyro šiaudeliu“? Sidnėjuje (Australija) buvo sulaikyta iš JAV kilusi moteris, kurios bagaže buvo nedeklaruotas 24 karatų auksu dengtas pistoletas.

REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas akivaizdus „ne“ – gyvų ar negyvų gyvūnų kontrabanda. Vis dėlto šiais metais Detroito (Mičigano valstija, JAV) metropoliteno oro uoste buvo konfiskuotos milžiniškos Afrikos sraigės ir delfino kaukolė, o Minesotos (JAV) oro uoste muitinė konfiskavo dėžę su žirafos išmatomis.

Tačiau didžiausias šių metų rankinio bagažo pažeidimas įvyko sausio pradžioje: į rankinį bagažą keleivis įsidėjo 1,2 metrų ilgio smauglį.

REKLAMA
REKLAMA

Problemos prieš pakilimą

Prieš išvykdami į kelionę visada patikrinkite, ar turite viską, ko reikia. Tėvams tai reiškia, kad nereikia palikti kūdikio prie registracijos stalo, kaip vasario mėnesį Tel Avive (Izraelyje) padarė viena pora.

Skrydžio įgulai tai paprastai reiškia, kad negalima palikti keleivių ant kilimo ir tūpimo tako, kaip nutiko Bengalūre (Indijoje), arba pakilti su keleiviais, bet be registruoto bagažo, kaip nutiko Ciuriche (Šveicarijoje).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, jei skrydis vėluoja pakankamai ilgai, sėkmė kartais gali nusišypsoti. Birželio mėnesį vyras iš Šiaurės Karolinos (JAV) laukė 18 valandų vėluojančio skrydžio ir galiausiai gavo visą lėktuvą sau vienam.

Konfliktų neišvengta

Federalinės aviacijos administracijos duomenimis, 2023 m. Jungtinėse Valstijose vis dar gerokai dažniau nei prieš COVID-19 pandemiją kildavo nedrausmingų keleivių incidentų.

Kai kurie konfliktiniai asmenys buvo išvaryti dar lėktuvui nepakilus nuo žemės. Pavyzdžiui, „Delta“ keleivis, kuris Los Andželo (Kalifornijos valstija, JAV) tarptautiniame oro uoste atidarė duris ir nuslydo avarinio išėjimo čiuožykla, ir vyrai, kurie paliko „Southwest“ lėktuvą prieš pat pakilimą po to, kai Dalase (Teksaso valstija, JAV) jiedu susimušė.

REKLAMA

Gegužės mėnesį Denveryje (Kolorado valstija, JAV) iš „Frontier Airlines“ lėktuvo buvo pašalinta moteris, kuri trenkė skrydžio palydovei telefonu. Lapkritį oro uosto darbuotojai turėjo sutramdyti „Southwest“ keleivį, kuris atidarė avarinį išėjimą ir išlipo iš lėktuvo, kai šis dar tebestovėjo prie vartų.

Lėktuvams pakilus į orą taip pat būta nemalonumų. Skrydžiai iš Prancūzijos į Mičiganą, iš Mičigano į Floridą, iš Floridos į Vašingtoną ir iš Sidnėjaus į Kvala Lumpūrą buvo priversti būti nukreipti arba apsisukti skrydžio viduryje dėl trukdančių keleivių.

REKLAMA

Kai kurie plačiai nuskambėję incidentai kėlė ypatingą nerimą. Kovo mėnesį buvo suimtas vyras iš Masačusetso (JAV), kuris, kaip įtariama, skrydžio metu, bandydamas atidaryti avarinio išėjimo duris, bandė peiliu subadyti skrydžio palydovę.

Gegužę Pietų Korėjoje vyras prieš pat nusileidimą atidarė avarines duris. Taip jis sukėlė stiprius vėjo gūsius lėktuvo salone, o jie itin išgąsdino keleivius. Devyniolikmetis vyras, kuris policijai sakė, kad „norėjo greitai išlipti iš lėktuvo“, buvo apsvaigęs nuo narkotikų (tai parodė atliktas narkotikų testas).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nutikimai su gyvūnais

Visi esame susidūrę su atidėtais skrydžiais, tačiau iš tiesų retai pasitaiko, kad skrydis atidedamas dėl pabėgusio lokio krovinių skyriuje, kaip nutiko Dubajuje, arba dėl bičių spiečiaus, kuris trims valandoms sustabdė skrydį iš Hiustono į Atlantą.

Lapkritį į Belgiją skridęs „Boeing 747“ buvo priverstas grįžti atgal, kai sužinojo, jog iš lėktuvo pabėgo arklys, o balandį susidūrimas su paukščiais buvo susijęs su gaisru „American Airlines“ lėktuve.

REKLAMA

Tačiau 2023 m. apdovanojimas už drąsą turi atitekti Pietų Afrikos Respublikos pilotui Rudolfui Erazmui, kuris saugiai nusileido savo nedideliu lėktuvu po to, kai skrydžio metu pajuto, kad ant jo kūno šliaužia nuodinga kobra.

Neatidėliotini medicininiai atvejai

2023 m. lėktuvuose įvyko stebėtinai daug su sveikata susijusių nemalonių incidentų.

Birželio mėnesį oro linijų keleiviui Habibui Battahui buvo įteiktos drėgnos servetėlės, kad jis susidorotų su krauju ir ekskrementais, esančiais ant jo sėdynės. Keleivis skrido iš Paryžiaus į Torontą oro linijų bendrovės „Air France“ lėktuvu.

REKLAMA

Rugpjūčio pabaigoje dviem „Air Canada“ skrydžio iš Las Vegaso (Nevados valstija, JAV) į Monrealį (Kanada) keleiviams buvo liepta sėdėti ant sėdynių, kurios dar buvo permirkusios ankstesnio skrydžio keleivių vėmalais.

Praėjus kiek daugiau nei savaitei, „Delta“ skrydis iš Atlantos (Džordžijos valstija, JAV) į Barseloną (Ispanija) buvo priverstas apsisukti po to, kai vienas keleivis viduriavo „per visą lėktuvą“.

Šią neįtikėtiną seriją užbaigė „EasyJet“ skrydis iš Ispanijos Tenerifės salos į Londono Gatviko oro uostą, skrydis jau buvo atidėtas kelioms valandoms, ir galiausiai atšauktas po to, kai kažkas nusprendė tuštintis ant lėktuvo tualeto grindų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai buvo tiesiog labai nemaloni patirtis“, – CNN pasakojo keleivis.

Šiais metais taip pat buvo ir „gyvybės ar mirties“ atvejų. Kovo mėnesį „Southwest Airlines“ lėktuvo, skridusio iš Ohajo į Las Vegasą, pilotas ne tarnybos metu atskubėjo į pagalbą, kai vienam iš budinčių pilotų skrydžio metu prireikė skubios medicininės pagalbos.

O liepos mėnesį pareigūnai pranešė, kad keleivis perėmė valdymą ir avariniu būdu nutupdė nedidelį lėktuvą Martos vynuogyno oro uoste po to, kai pilotui sutriko sveikata.

REKLAMA

Nesėkmės ir nelaimingi atsitikimai

Kovo mėnesį du Indijos pigių skrydžių bendrovės „Spicejet“ pilotai buvo nušalinti nuo skrydžio po to, kai, kaip teigiama, pilotų kabinoje gėrė karštus gėrimus ir valgė pyragaičius – tai buvo kavos pertraukėlė, kuri galėjo turėti katastrofiškų pasekmių, jei tik kas nors būtų išsilieję.

Lapkritį iš Londono oro uosto pakilo lėktuvas su dviem trūkstamais langais. Iš pradžių įgula pažeidimų nepastebėjo, o orlaivis pasiekė daugiau nei 4,2 km aukštį, kol apsisuko.

REKLAMA

Nepagarba neįgaliesiems

Dauguma iš mūsų sklandžias keliones lėktuvu laiko savaime suprantamu dalyku, tačiau neįgaliesiems ar žmonėms su judėjimo negalia sklandžios kelionės lėktuvu yra pernelyg retas reiškinys. Nors daroma pažanga, vis dar esame toli nuo to, kad kiekvienas klientas gautų tokias paslaugas, kokių nusipelno.

Neįgaliojo vežimėliu besinaudojantis keleivis, pasidalijo savo patirtimi, kaip jis buvo išvilktas iš skrydžio, o tai pateko į laikraščių antraštes visame pasaulyje. Lapkritį oro bendrovė „Air Canada“ atsiprašė neįgalių klientų, kuriems nebuvo suteiktas „patogus ir nuoseklus aptarnavimas“.

REKLAMA
REKLAMA

Ne pelno siekiančios organizacijos „Paralyzed Veterans of America“ duomenimis, 2019–2022 m. kiekvieną dieną oro linijų darbuotojai sugadindavo, arba pamesdavo daugiau nei 31 neįgaliųjų vežimėlį – tai akivaizdi nepagarba esminėms neįgaliųjų judėjimo priemonėms. Lapkričio mėnesį išplito vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip bagažo tvarkytojas paleidžia keleivio neįgaliojo vežimėlį nuslysti taku, kur jis apsiverčia ir atsitrenkia į oro uosto peroną. Bendrovė „American Airlines“ teigė peržiūrinti filmuotą medžiagą.

Ūgis neturi tapti problema

Didelio ūgio keliautojai taip pat skundėsi dėl „diskriminacinės“ ir painios oro linijų keleivių vietų politikos, pagal kurią dažnai klientai „už tą pačią patirtį“ moka dvigubai daugiau nei kiti keliautojai. Gruodžio mėnesį tai tapo karšta tema internete po to, kai socialiniame tinkle „TikTok“ publikuoti vaizdo įrašai atkreipė dėmesį į „Southwest Airlines“ ilgametę „kliento dydžio“ politiką, taikomą keleiviams, kurie patogiai netelpa į siauras šiuolaikinių oro linijų sėdynes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų