REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pusmetį pigęs dyzelinas pastaruoju metu vėl ėmė brangti. Ekspertų teigimu, brangsta nafta, tad iš paskos brangsta ir degalai. Vairuotojai piktinasi, kad vasarą, kai norisi daugiau keliauti, už degalus tenka mokėti daugiau. Degalinių atstovai tikina, kad jei ne arši tarpusavio konkurencija, degalai būtų dar brangesni.

Pusmetį pigęs dyzelinas pastaruoju metu vėl ėmė brangti. Ekspertų teigimu, brangsta nafta, tad iš paskos brangsta ir degalai. Vairuotojai piktinasi, kad vasarą, kai norisi daugiau keliauti, už degalus tenka mokėti daugiau. Degalinių atstovai tikina, kad jei ne arši tarpusavio konkurencija, degalai būtų dar brangesni.

REKLAMA

Šiuo metu litras benzino kainuoja iki 1,60 €, o dyzelinas iki 1,40 €. Pastaruoju metu vairuotojai džiaugėsi mažėjusiomis kainomis, dabar jie vėl netveria pykčiu.

„Pasipelnymas mūsų degalinių, ne kas kita, ir valdžiai reikalingi pinigai, nuo to automatiškai pinigus susirenka ir valdžia“, – įsitikinęs TV3 žinių kalbintas lietuvis.

Degalų kainas, anot ekspertų, kelia vasarą didėjanti paklausa ir brangstanti nafta.

„Yra ciklinis pasikartojimas. Vasarą, kai žmonės daugiau keliauja, atostogauja, lanko kitas šalis, padidėja degalų sunaudojimas, tą matome dabar. Jei yra paklausa, didesnės kainos ją tenkina“, – teigė Energetikos agentūros direktorius Virgilijus Poderys.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak ekonomisto Aleksandro Izgorodino naftos kainų šuolį lėmė ir geopolitiniai struktūriniai aspektai.

„Rusija ir Saudo Arabija paskelbė, kad toliau mažins naftos gavybą“, – teigė A. Izgorodinas.

REKLAMA

Energetikos agentūros duomenys rodo, kad ir Lenkijoje degalų kainos tapo panašios kaip Lietuvoje, mat šiemet Lenkijos vyriausybė nutraukė pridėtinės vertės mokesčio sumažinimą. Tad vairuotojams, besirengiantiems į keliones ir norintiems pigesnių degalų, belieka ieškoti degalinių taikomų lojalumo ir šventinių nuolaidų.

„Lietuviai būdami stengiamės kaip tik galim konkuruoti. Kaina Lietuvoje krito dėl to, kad pas mus labai didelė konkurencija. Rinka save reguliuoja“, – įžvalgomis dalijosi Lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas Karolis Žukauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi lietuviškų degalinių tinklų atstovas ragina nebesitikėti pigesnių degalų, mat jiems valdantieji ir toliau planuoja didinti mokesčius.

„Jei didinam mokesčius, didinam tuos dalykus, nuo ko nepriklauso, tai čia konkurencija gali būti kokia tik nori, mes vis tiek tapsime brangesni. Akcizas yra didinamas krosnių kurui, dyzelinui. Brangs apie 4 ct, o dar nuo 2025 m. prisidės CO2 – 3ct, 2026 m – 6 ct, 2027 m – 9 ct ir taip važiuos“, – sakė K. Žukauskas.

Apibendrindama degalų kainas regione, energetikos agentūra skelbia, kad pigiausias dyzelinas šiuo metu yra Lietuvoje, o benzinas – Lenkijoje.  Tačiau kaip ir per ankstesnę savaitę vidutinės kainos tiek benzino tiek ir dyzelino didėjo iki 2 proc.. Na o benzino litro vidutinė kaina Lietuvoje ir toliau 15 centų viršija dyzelino kainą.

Daugiau detalių ieškokite TV3 žinių reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

Nepiskit proto,visam pasaulyje naftos paklausa mažėjair ji pinga, tik stebuklų šaly viskas brangsta!!!
kinai su belorusija prarasti,tai savus smaugs per mokesčius
Įsijunkite Bloomberg ir pamatysite, kad biržoje nafta nebrangsta.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų