• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvieno, net ir paties didžiausio patrakėlio gyvenime galiausiai ateina laikas, kai norisi to truputėlio, ramybės ir stabilumo. Gamta ir instinktai taip pat padiktuoja ir poreikį susirasti antrą pusę bei susilaukti palikuonių, o prioritetai ir svarbiausios vertybės kartu su elgesiu gerokai pasikeičia. Kalbant apie buitį, tokios permainos, kai jos galiausiai įvyksta, daro įtaką daugeliui gyvenimo sričių.

REKLAMA
REKLAMA

Dažnas vyras galbūt ir norėtų vairuoti stilingą sportinį kupė, tačiau supranta, kad nei galingam varikliui maitinti reikalingiems degalams galės išleisti didžiules sumas, nei nori mėginti įkalbinti antrąją pusę įsigyti tokį modelį kaip antrą šeimos automobilį. Svarbiausiais vertinimo kriterijais tampa kainos ir kokybės santykis, potencialios eksploatacinės išlaidos, funkcionalumas, komfortas ir saugumas.

REKLAMA

Automobiliai šeimoms

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Ilgą laiką pats populiariausias pasirinkimas kalbant apie automobilius, kurie daugiau ar mažiau atitinka visus minėtus reikalavimus buvo D segmentas. Pastaraisiais metais nemažą rinkos dalį iš jo atėmė padidinto pravažumo modeliai ir premium segmento automobiliai, tačiau konkurencija čia ir toliau išlieka itin didelė. Kadangi D segmento modeliai parduodami masiškai, o pelnas nuo kiekvieno iš jų yra didesnis nei tarkime, realizavus B segmento hečbeką, turėti solidų produktą čia yra kiekvieno gamintojo garbės reikalas.

REKLAMA
REKLAMA

Automobiliai, kuriuos šį kartą sustatėme vieną šalia kito tiesioginėje dvikovoje, mūsuose gali pasigirti išskirtiniu statusu. Tiesa, jei „Toyota Avensis“ populiarumą pelnė dar tuomet kai į šalį buvo įvežti pirmieji jo pirmtako „Carina“ penktos ir šeštos kartos egzemplioriai, tai „Hyundai i40“ tokiu populiarumu pasigirti negali. Visgi Lietuvoje jam sekasi visai neprastai – 2011 m. buvo pelnytas metų automobilio titulas, o savo pardavimais i40 atsilieka tik nuo tautos numylėtinio „Volkswagen Passat“ ir jau minėto „Avensis“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išorės dizainas ir optinė apgaulė

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Laikai, kuomet D segmento, kitaip dar žinomo kaip šeimyninių automobilių rinkos dalies automobilių ilgis neviršijo 4,5 metro seniai praėjo. Bandyti universalai yra gigantiški – „Avensis“ kėbo ilgis siekia 4710 mm, o „i40“ jis yra dar 60 mm didesnis. Įspūdis, kad „Toyota“ universalas yra gerokai masyvesnis yra optinė apgaulė – modelių pločiai kone identiški, „Hyundai“ čia turi tik 5 mm persvarą. Taip pat, „i40“ yra 10 mm žemesnis, tačiau turi gerokai, net 70 mm ilgesnę bazę.

REKLAMA

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Minėta optinė apgaulė susidaro dėl visiškai skirtingo abiejų universalų išorės dizaino. Japonai lieka ištikimi sau ir laikosi konservatyvaus, dažnai gerokai senstelėjusio dizaino filosofijos. Iš esmės tai yra didelė dėžutė ant ratų ir kuomet europiečiai priprato prie modeliui iki tol nebūdingų didžiulių priekinių ir galinių žibintų automobilis tiesiog tapo nepastebimas bendrame sraute. Po modelio gamybos ciklo viduryje rengiamų kosmetinių pakeitimų, automobiliai gavo naujus priekinius žibintus su šviesos diodai, galinius žibintus, naujas radiatoriaus groteles su chromo juosta ir naują galinį buferį (sedanui).

REKLAMA

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Dizaino požiūriu „i40“ − priešingoje skalės pusėje, tai yra automobilis, į kurį lėtai slinkdami miesto eismo grūstyse atkreipia dėmesį ir pirštais rodo kiti vairuotojai. Stovėjimo aikštelėje taip pat lengvai pastebėsite, kur jis stovi, ir net šviesą atspindinti, o tuo pačiu ir ryškiausias briaunas šiek tiek suliejanti balta kėbulo spalva nepaslėpė automobilio charakterio. Mums itin patiko tokios detalės kai priekiniai žibintai, ar šoninio vaizdo veidrodėliai su kampu integruotais posūkiais, tačiau didžiausias „i40“ dizaino privalumas yra jo dizaino vienalytiškumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujos pradžios privalumai

Tie patys skirtumai juntami žvelgiant ir į automobilių vidų – jai „Avensis“ interjeras yra paprastas, tvarkingas ir visiškai nepretenzingas, tai „i40“ salonas duoda aiškias užuominas į tai, kad šis modelis yra visiškai naujas ir rinkoje pasirodė vos 2011 m. „Toyota“ optimizavimo strategija turi ir savų pliusų – apdailos medžiagų kokybė labai gera, surinkimo kokybė pavyzdinga. De to atnaujinant modelį viduje didžiausias dėmesys buvo skirtas vietoms, tokioms kaip durų rankenos, pavarų perjungimo svirtis ir centrinė konsolė, kurias vairuotojas ir keleivis liečiai dažniausiai.

REKLAMA

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

„Hyundai“ dizainerių filosofija visai kitokia. Kadangi neliko istorinio tęstinumo su buvusiu „Sonata“ modeliu, jie turėjo visišką laisvę , todėl interjeras, kaip ir išorės dizainas atrodo šviežiai. Nors įspūdingų detalių ar žadą atimančių elementų nėra, per visą priekinį skydelį banguojančio linijos, su kiek netikėtai vietomis išlenktais paviršiais, tokiais kaip „stogelis“ virš centrinio ekrano atrodo efektingai. Antra vertus, kad ir kaip puikiai sekasi „Hyundai“ koncernui, jo specialistai vis dar mokosi, puikus pavyzdys – nepaisant 70 mm didesnės bazės „i40“ interjeras nėra toks erdvus kaip „Avensis“.

REKLAMA

Komplektacijos ir kainų matematika

Kad ir kaip stengėmės palyginimui gauti kuo panašesnius automobilius, universalų, kuriuos išbandėme komplektacijos visgi gerokai skiriasi. „Avensis“ modelyje sumontuotas 1,8 litro, 147 AG galios benzininis variklis ir belaipsnė pavarų dėžė, tuo tarpu po „i40“ antvožu slėpėsi 1,7 litro, 136 AG galios turbodyzelinis motoras, suporuotas su šešių laipsnių automatine transmisija. Dar didesnis komplektacijų lygių skirtumas − „Toyota“ universalas su „Linea Sol“ privalumais kainuoja 82,040 litų, savo ruožtu kone visomis gėrybėmis aprūpintas „Style“ lygio „Hyundai“ modelis atsieitų visus 109,650 litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Visgi žvelgiant į modelių kainoraščius galima aiškiai įžvelgti, kad „Avensis“ ir „i40“ yra tiesioginiai konkurentai. „Apatinis laiptelis“ arba pigiausias bazinės komplektacijos modelis tiek viename, tiek ir kitame salone kainuotų beveik tiek pat – „Toyota“ universalas su 1,6 litro, 132 AG galios benzininiu varikliu ir mechanine šešių laipsnių pavarų dėže atsieitų 66,250 litų, o „Hyundai“ analogas su 1,6 litro, 135 AG galios motoru ir tokia pat pavarų dėžė – 65,800 litų.

REKLAMA

Korėjiečių pranašumas kalbant apie kainas yra pigesnė bazinės komplektacijos dyzelinė versija. Kadangi 2,0 litrų, 124 AG galios „D-4D“ motoras yra mažiausia tą gali pasiūlyti „Toyota“, kainų skirtumas lyginant su 1,7 litro, 115 AG galios „Hyundai“ universalo versija – 12 tūkst. litų. Abu modeliai komplektuojami su mechaninėmis šešių laipsnių pavarų dėžėmis, taigi skirtumas išties didžiulis.

REKLAMA

Įrangos pasiūloje – korėjietiškų kainų pranašumas

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Kaip ir dera solidžiais šeimos automobiliais turintiems būti D segmento modeliams, abu universalai dosniai aprūpinti saugumo ir komforto įranga. Tiek „Avensis“, tiek ir „i40“ bazinėje įrangoje turi 16 colių lengvojo lydinio išorėje matomus ratlankius, diskinius stabdžius priekyje ir gale, elektra valdomus ir šildomus šoninio vaizdo veidrodėlius, šviesos diodų priekinius dienos žibintus, po kėbulu slepiamas elektronines stabilumo kontrolės ir stabdymo pagalbos sistemas, mechaninį oro kondicionierių, salone randamą reguliuojamo aukščio teleskopinę vairo kolonėlę, elektromechaninį stovėjimo stabdį, USB jungtį, garso sistemos valdiklius ant vairo, šildomas priekines sėdynes ir tinklelį tarp bagažo skyriaus ir salono.

REKLAMA
REKLAMA

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Už jau minėtus maždaug 66 tūkst. litų, kuriuos sumokėtumėte už bazinės komplektacijos modelius, nei viename iš jų nerasite pramoginės-informacinės sistemos valdymo ekranų. Labiausiai pastebimas skirtumas – elektra valdomų langų trūkumas „Avensis“ įrangos sąraše. Antra vertus, „Toyota“ pranašumas yra tokios malonios smulkmenos kaip priekinių žibintų apiplovimas, ar bagažo tvirtinimo kilpos, kurių pigiausiame „i40“ nerasite. Didžiausias kontrastas visgi juntamas renkantis aukščiausius įrangos lygius. Kaip jau tampa įprasta korėjiečių produkcijai – kuo daugiau įrangos renkasi klientas, tuo kainos skirtumas lyginant su konkurentais yra geresnis.

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Iliustruojant tai skaičiais galima pasakyti, kad bandytame „i40“ modelyje iki „visko, kas geriausia“ trūksta tik automobilio statymo ir eismo juostų laikymosi pagalbinių sistemų, kurių komplektas kainuoja 4650 litų, o bendra universalo su 1,7 litro dyzeliniu varikliu ir automatine šešių laipsnių pavarų dėže kaina tuomet siekia 114,300 litų. „Avensis“ nors ir siūlo šiek tiek daugiau įrangos, tokios kaip atstumą palaikanti pastovaus greičio sistema ar elektra valdoma vairo kolonėlė, tačiau už aukščiausią lygį „Toyota“ prašo gerokai daugiau −  126,700 litų už 2,2 litro dyzelinį ir dyzelinį motorą turinčią versiją.

REKLAMA

Dinamiškas charakteris...

Visi mūsų iki šiol paminėti „Avensis“ ir „i40“ skirtumai yra minimalūs lyginant su kuo, koks nepanašus yra šių dviejų modelių elgesys kelyje. Tiesa sakant, vertinant dinamiško važiavimo ar vairavimo malonumo standartais „Toyota“ universalo situacija atrodo prastai. Taip, pakaba subalansuota ir nors yra kiek per kieta mūsų keliams, pakankamai patogi, kad ir važiuodamas prastomis atkarpomis nejaustum didelio diskomforto, tačiau vangus yra pats valdymas, kuriame kur nepažvelgtume yra nereikalingo laisvumo.

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Dėl šio priežasties nuolatos reikia „dirbti vairu“ net važiuojant tiesiu keliu, o nejautrus akceleratoriaus pedalas kartu su ir taip neįspūdingą 180 Nm benzininio variklio sukimo momentą „suryjančia“ belaipsne transmisija verčia lenkimą ar staigius manevrus pagreitėjant planuoti iš anksto. „i40“ šiuo požiūriu turi pranašumą: standi pakaba su Makfersono svirtimis priekyje ir dvigubų svirčių sistema leidžia išlaikyti trajektoriją kaip tik norite ir atsižvelgiant į modelio gabaritus bei faktą, kad bandyta benzininė versija sveria beveik 1600 kg, tai yra įspūdinga.

REKLAMA

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

„i40" vairas kiek per laisvas, tačiau grįžtamasis ryšys pastebimai geresnis nei „Avensis“, todėl neretai už didžiulio universalo vairo galima pasijusti kaip valdant žvitrų C segmento hečbeką. Vienintelė problema, kurią kol kas paveldi visi „Kia“ ir „Hyundai“ modeliai su automatinėmis transmisijomis, tai prastai suderinta, todėl dažnai vėluojanti pavarų dėžė. Nemaža dalis 1,7 litro dyzelinio variklio išvystomo 325 Nm sukimo momento „nueina kažkur į mechaninius nuotolius“. Nukenčia dėl nevykusiai suderintos transmisijos ir vidutinės degalų sąnaudos, kurios bandomojo važiavimo metu siekė 7,3 l/100 km.

...prieš atlaiduojantį vairavimą

Visgi jei paliekame nuošalyje vairavimo malonumą ir akcentus sudėliojame ties komfortu bei atlaiduojančiu vairavimu situacija kardinaliai pasikeičia „Avensis“ naudai. Gerokai komfortiškesnė nei „i40“ pakaba leis nulaikyti dantį ant danties ir susilaikyti nuo necenzūrinių epitetų, skirtų Lietuvos kelininkams, o vangokai į komandas reaguojantis akceleratorius užtikrins, kad vidutinės degalų sąnaudos niekuomet neperkops gamintojo skelbiamos miesto sąnaudų 8,6 l/100 km ribos.

REKLAMA

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Stabdžiai efektyvūs, tačiau norint juos nuspausti taip, kad po visą bagažo skyrių išbarstytumėte pirkinius, reikės pasistengti. Vidutinės degalų sąnaudos buvo didesnės nei „Hyundai“ ir siekė 7,8 l/100 km, tačiau benzininiam varikliui tai yra solidus rezultatas. Mažesnis nei dyzelinio variklio keliamas triukšmas ir vibracijos taip pat leidžia labiau atsilaiduoti. Kiek nuvylė „Avensis“ garso izoliacija, kuri kaip ir „i40“ galėtų būti geresnė, ypatingai ties ratų arkomis. Neskaitant šio trūkumo, „Toyota“ universalas yra vienas iš labiausiai atpalaiduojantį vairavimą suteikiančių modelių rinkoje. Įskaitant ir premium segmento modelius.

Išvados:

„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Hyundai i40“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Prisimenate savo jaunystės dienas? Stilius ir taip, kaip į jus žiūri pirmą kartą sutikę žmonės labai svarbu. Labai norisi kažkuo išsiskirti, garsiai pareikšti pasauliui, su kokia neeiline asmenybe jis turi reikalų. Laukimas tokiu metu tolygus pražūčiai – norisi visur suspėti ir savaime suprantama, visur būti pirmam. Iš Balsas.lt lygintų automobilių toks yra „Hyundai i40“ – jaunas, mažai kam pažįstamas, įžūlūs, pasitikintis savimi, labai pastebimas ir (svarbiausia) visapusiškai stilingas.

REKLAMA

Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Toyota Avensis (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

O kas pasikeitė, kuomet saviraiškos priemonių paieškos baigėsi? Juk ne tiek ir daug, galbūt tapote ramesnis, šiek tiek sėslesnis, gerai žinote ko norite, o pasitikėjimas savimi niekur nedingo – galbūt jis yra netgi didesnis nei bet kada anksčiau. Tokį, solidumo kelią renkasi „Toyota Avensis“. Tai personažas, kuriam apibūdinti sunku rasti kitokių epitetų išskyrus solidumą, patikimumą, užtikrintumą, ramybę. Taip pat derėtų pridėti ir puikų gebėjimą vertinti situaciją bei maksimaliai efektingai išnaudoti aplinkybes.

Taip, „Avensis“ pastebimai konservatyvus ir ne itin vikrus, tačiau ne visi juk seka stiliaus madas ir skaičiuoja sekundes. Kaip sakoma − kiekvienam pagal poreikius.

„Hyundai i40“:

Mums patiko:

Originalus išorės dizainas

Šviežiai atrodantis interjeras

Dinamiškas automobilio charakteris

Mums nepatiko:

Pernelyg standi pakaba

Prastai suderinta automatinė pavarų dėžė

Didelės dyzelinio variklio degalų sąnaudos

„Toyota Avensis“:

Mums patiko:

Interjero surinkimo kokybė

Atpalaiduojantis automobilio valdymas

Erdvus salonas

Mums nepatiko:

Prastoka garso izoliacija

Pernelyg laisvas vairas

Konservatyvus dizainas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų