REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
6
Sukčiai naudojasi „Lietuvos pašto“ vardu (tv3.lt koliažas)

Pasirodė pranešimai neva Lietuvos paštas valo sandėlius ir už tam tikrą sumą parduoda neatsiimtas siuntas. Lietuvos paštas įspėja, kad tai – sukčių bandymai pasinaudoti institucijos vardu išviliojant asmens duomenis bei pinigus.

6

Pasirodė pranešimai neva Lietuvos paštas valo sandėlius ir už tam tikrą sumą parduoda neatsiimtas siuntas. Lietuvos paštas įspėja, kad tai – sukčių bandymai pasinaudoti institucijos vardu išviliojant asmens duomenis bei pinigus.

REKLAMA

Sukčiai sukūrė kelias netikras Lietuvos pašto „Facebook“ paskyras, kuriose dalinasi reklaminiais pranešimais, skelbiančiais neva apie Lietuvos pašto organizuojamą metinį sandėlių išpardavimą.

Sukčiai siūlo vos už kelis eurus įsigyti pamirštų ir sandėlyje paliktų siuntų. Norint įsigyti tokias siuntas, prašoma sumokėti tam tikrą pinigų sumą. 

Keli melagingų įrašų pavyzdžiai pateikti žemiau:

Lietuvos paštas atkreipia dėmesį, kad jokių daiktų neišparduoda ir kad tai tėra sukčių bandymas išvilioti asmens duomenis ir pinigus.

REKLAMA
REKLAMA

„Labai prašome į tokias žinutes neatsakinėti, nedalyvauti konkursuose. Jei galite, kviečiame užėjus ant šių paskyrų profilių meniu juostose spausti tris taškiukus ir pasirinkti „Pranešti“/„Report“, kad paskyros būtų kuo greičiau užblokuotos“, – savo oficialioje svetainėje skelbia Lietuvos paštas.

REKLAMA

Nors pranešimai pradėjo plisti rugsėjį, šiomis dienomis sukčiai vis dar siaučia, pranešdami apie neva išparduodamas siuntas.

Lietuvos paštas kviečia visus išlikti budrius ir viešojoje erdvėje aptikus įtartiną reklamą ar pranešimą nepateikinėti mokėjimo kortelės duomenų ar neatlikti jokių mokėjimų.

Bendrovė taip pat prašo gyventojų, gavusius įtartinus pranešimus su bendrovės vardu, apie juos pranešti adresu [email protected].

„Sukčiai įdeda daug pastangų, kad jų apgaulingi pranešimai ir reklamos kuo labiau primintų tikrą Lietuvos pašto stilistiką – jie naudoja įmonės logotipą, spalvas, grafinius simbolius, nurodo Lietuvos pašto kontaktus“, – praneša Lietuvos paštas.

REKLAMA
REKLAMA

Nors netikros paskyros iš pirmo žvilgsnio atrodo panašios į oficialiąją, galima įžvelgti apgaulę. Netikros paskyros pavadintos „Lietuvos paštas Express“, „Lietuvos paštas Pristatymas“, „Lietuvos-paštas“, „Paštas - Siuntų platinimas“ ir t.t. 

Atkreipiame dėmesį, kad oficiali bendrovės paskyra vadinasi „Lietuvos paštas“, o pavadinime nėra papildomų žodžių ar simbolių. Šalia pavadinimo yra mėlyna varnelė, žyminti autentifikuotą juridinį asmenį. Oficialus logotipas – mėlynas pašto ragas geltoname fone (be jokių rėmų ar papildomų simbolių).

Įtarimų kelia ir komentarai po sukčių skelbiamais įrašais. Tariami asmenys rašo, kad siuntas gavo ir yra patenkinti daiktų kokybe, arba „pasiskundžia“, kad siuntos teko palaukti. Tačiau visi komentarai yra iš netikrų paskyrų, užsienietiškais vardais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos paštas teigia inicijavęs ne vieną diskusiją ir kartu su Nacionaliniu kibernetinio saugumo centru, Ryšių reguliavimo tarnyba, internetinio ryšio paslaugų teikėjais, ieškant sprendimų, kurie leistų užkardyti apgaulingų internetinių nuorodų naudojimą.

Per vieną mėnesį kelios sukčių atakos

Pastaruoju metu sukčiai itin aktyviai naudojasi Lietuvos pašto vardu. Rugsėjo 19 d. bendrovė įspėjo apie dar vieną apgaulę – platinamus melagingus SMS ir el. pašto pranešimus dėl siuntų.

„Sukčiai keičia taktiką ir dabar platina žinutes su tekstu, pranešančiu, kad sistema negali atpažinti užsakymo informacijos, todėl siunta negali būti pristatyta. Prašoma atnaujinti informaciją ir pateikti duomenis.

REKLAMA

Kitas atvejis – el. laiške nurodoma, kad gauta siunta ir būtina sumokėti mokesčius už jos pristatymą nurodytu adresu.

Trečias atvejis – pranešama apie apgadintą siuntą, prašoma atnaujinti adresą ir mokėjimo informaciją, net žadama atlyginti tris kartus didesnę žalą“, – skelbė Lietuvos paštas.

Pranešimų pavyzdžiai pateikti žemiau:

Kaip ir ankstesniais atvejais, Lietuvos pašto vardu prisidengusių sukčių tikslas – išvilioti pinigus ir asmens duomenis.

Lietuvos paštas pažymėjo, kad bendrovės siunčiamuose laiškuose niekada nėra prašoma suvesti mokėjimo kortelių ar kitokių asmens duomenų ir nebūna nuorodų į tiesioginius mokėjimus. Apmokėti paslaugas galima tik prisijungus prie savitarnos ir naudojant elektroninę bankininkystę.

REKLAMA

Siuntas sekti galima oficialiame tinklalapyje adresais lietuvospaštas.lt arba post.lt.

Lietuvos paštas priminė, kad siųsdami pranešimus sukčiai kopijuoja Lietuvos pašto stilistiką – naudoja įmonės logotipą, spalvas, grafinius simbolius, taip pat nurodo Lietuvos pašto kontaktus.

Patariama atkreipti dėmesį, iš kur atsiųstas pranešimas. Netikro elektronio pašto ar interneto svetainės adresai dažniausiai būna su papildomais simboliais, nelietuviškais domenais (.com, .xyz ir pan.). Tikrieji Lietuvos pašto adresai yra lietuvospaštas.lt arba post.lt.

Gavus įtartinus pranešimus, nereikėtų atidaryti nuorodų, pateikti savo duomenų.

„Gavus pranešimą visada būtina atkreipti dėmesį, iš kokio elektroninio pašto adreso ar telefono numerio pranešimas yra išsiųstas. Atkeliavus įtartinam pranešimui svarbu nespausti nuorodų ir nepateikinėti mokėjimo kortelės duomenų, neatlikti jokių mokėjimų“ – įspėjo Lietuvos paštas.

Jei vis tik paspaudėte nuorodą ir suvedėte mokėjimo kortelės duomenis, patariama nedelsiant susisiekti su banku, o nukentėjus – kreiptis į policiją.

Ar sukčiavimas tapo legalių verslu, kad keletą mėnesių tęsiasi nusikalstama veika? Kodėl nusikaltėliai nėra sulaikyti?
ant kiekvieno kampo..suciai
Tai kad pats paštas neblogas sukčius irgi yra,tai kodėl tiems sukciams neužkerta kelio,neistryna tu skelbimu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų