Bendrovė „Lockheed Martin“ pranešė apie sėkmingus JAV eksperimentinio naikintuvo F-35B „Lightning II“ vertikalaus nusileidimo sistemos bandymus skrydžio metu.
Bendrovės pranešime sakoma, kad F-35B „Lightning II“, pasiekęs 460 km/h greitį, įjungė sutrumpinto pakilimo ir vertikalaus nusileidimo sistemą STOVL (Short Take Off and Vertical Landing). Bandymo metu pilotas sumažino naikintuvo greitį iki 330 km/h, o po to vėl įsibėgėjo iki 460 kilometrų per valandą. Po to STOVL sistema buvo išjungta.
F-35B „Lightning II“ laikomas penktosios kartos naikintuvo alternatyva kur kas brangesniam „F-22 Raptor“. F-35B „Lightning II“ kuria „Lockheed Martin“ vadovaujamas konsorciumas. Manoma, kad serijinė F-35B gamyba prasidės po 2016 metų, o šio tipo lėktuvų kūrimo finansavimas ir pagamintų naikintuvų įsigijimas JAV iždui atsieis daugiau nei 300 mlrd. dolerių.
„Lockheed Martin“ gamins tris šio naikintuvo modifikacijas - F-35A, F-35C ir F-35B. Pirmoji bus skirta sausumos aerodromams, antroji – laivyno aviacijai, o trečioji turės sutrumpinto pakilimo ir vertikalaus nusileidimo sistemą.
Serijinis F-35B „Lightning II“ galės pasiekti iki 2100 km/h greitį, maksimalus jo skrydžio nuotolis – apie 2200 kilometrų. Naikintuvas bus apginkluotas 25 mm aviaciniu pabūklu, „oras – oras“ ir „oras – žemė“ klasės raketomis bei aviacinėmis bombomis.
Jame bus naudojami bendrovės „Pratt&Whitney“ varikliai F135 ir „Rolls - Royce“ gamybos „LiftFan“ sistemos, atsakingos už vertikalų nusileidimą. Bendra naikintuvo variklio ir „LiftFan“ turbinos trauka STOVL sistemos veikimo metu sieks 19 tonų.
Šiame vaizdo siužete demonstruojamas pirmasis F-35B „Lightning II“ STOVL sistemos bandymas skrydžio metu.