• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienį Vilniaus miesto taryba pritarė pateiktam projektui dėl transporto tranzito poveikio Vilniaus senamiesčiui mažinimo, kuriuo siūloma apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus Vaidoto Antanavičiaus, transporto problemos Vilniuje yra milžiniškos ir dėl to reikia apsaugoti Senamiestį, kuris įrašytas į UNESCO paveldo kultūros sąrašą.

REKLAMA

„Miesto senamiestį šiandien yra uzurpavę automobiliai. Kai džiaugiamės, kad automobilis yra kaip prabangos dalykas, matome, kad tai taršos dalykas, kuris užteršia ne tik gatves, bet ir mūsų gyvenamąją aplinką. (...) 40 proc. į Senamiestį važiuojančių automobilių - tai tranzitinis transportas, kuris Senamiesčiui nieko gero neduoda“, - per tarybos posėdį kalbėjo V. Antanavičius.

REKLAMA
REKLAMA

Projekte numatyta, kad įvažiavimas į Senamiestį bus mokamas visomis dienomis visą parą. Rinkliava už vienkartinį įvažiavimą būtų mokama grynais pinigais arba išskaitoma iš kortelės, į kurią iš anksto įnešti pinigai. Taip pat numatoma rinkliava už ilgalaikį įvažiavimą - leidimai nuo pusės metų arba metams.

Tam tikslui Bazilijonų, Trakų, Subačiaus, Latako, Universiteto, L. Stuokos-Gucevičiaus, Totorių ir Islandijos gatvėse numatoma pastatyti užtvarus - tik per juos būtų galima patekti į Senamiestį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienkartinis įvažiavimas atsiskaitant iš anksto įsigyta elektronine kortele kainuotų 5 litus, o atsiskaitant grynais pinigais įvažiavimo punkte - 10 litų. Senamiesčio gyventojams, judėjimo negalią turintiems žmonėms, specialiosioms tarnyboms tektų tik susimokėti už specialų įtaisą, pakeliantį užtvarus, 60 litų. Taksi mokėtų 625 litus per metus. Metinis leidimas kitiems asmenims kainuotų 1 tūkst. 250 litų.

REKLAMA

Be to, siūloma Senamiesčio mokamoje zonoje patvirtinti naujus automobilių stovėjimo tarifus. Pirma ir antra valandos kainuotų po 1 litą, o trečia valanda - 3 litus.

Nuo rinkliavos būtų atleidžiamos dviratės transporto priemonės - motociklai, mopedai ir motoroleriai. Nuolaidų galėtų tikėtis ir autobusų, elektrinių, hibridinių transporto priemonių vairuotojai.

REKLAMA

Įvažiavimo į Senamiestį rinkliavos projektas sukėlė nemažai aistrų sostinės taryboje. Jos nario Tomo Andrijausko teigimu, derėtų apmokestinti ir motociklus, vadinamus „britvomis“.

„Sprendimo projektas galbūt dar tobulintinas, bet iš principo jis yra neblogai paruoštas ir jis duos naudą miestui. (...)“, - sakė jis.

Pasak tarybos narės Jūratės Žeimienės, projektą reikėtų pataisyti.

„Turėtume pagalvoti, kad Senamiestyje yra mokyklų, vaikų darželių, kur tėvai taip pat atveža vaikus, į šitas įstaigas yra tiekiami maisto produktai ir kiti dalykai. Ir jeigu visa tai bus apmokestinama, tai tada pakils ir mokesčiai tėvams. (...) Antra problema - greitoji pagalba tiesiog nevažiuos, nes policija turi teisę numušti užtvarą, o nė viena greitosios pagalbos mašina to nedarys. Be to, visoje Europoje mokami pinigai ne tada, kai įvažiuoji į Senamiesti ir kai užtvaras pasikelia, duoda tau bilietą, o susimoki tada, kai išvažiuoji“, - kalbėjo J. Žeimienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji pridūrė, kad reiktų diferencijuoti rinkliavą, nes „yra skirtumas, jeigu žmogus įvažiuoja 10-20 minučių ir jeigu žmogus stovi visą dieną“.

Naujoji sistema kainuotų apie 2,5 mln. litų, o realiai galėtų pradėti veikti nuo kitų metų sausio 1 dienos. Ją administruoti bus patikėta savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“, primena ELTA.

Vilniaus miesto savivaldybė iš įvažiavimo į Senamiestį rinkliavos planuoja gauti apie 10 mln. litų per metus pajamų. Už surinktas lėšas ketinama gražinti Senamiestį, tvarkyti gatves, fasadus, statyti šiukšliadėžes ir panašiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų