• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išsirinkus dominantį naudotą automobilį paaiškėja, kad jo rida sumažinta 100 tūkstančių kilometrų. Kitas patinkantis modelis kažkada buvo stipriai apgadintas eismo įvykyje, bet pardavėjas apie tai pasakoja itin nenoriai. Trečias suintrigavęs potencialus pirkinys išsiskiria labai gundančia kaina, tačiau pardavėjas keistai bendrauja ir prašo avanso dar nepamačius automobilio. Tai – tik dalis nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų apgavysčių būdų.

Išsirinkus dominantį naudotą automobilį paaiškėja, kad jo rida sumažinta 100 tūkstančių kilometrų. Kitas patinkantis modelis kažkada buvo stipriai apgadintas eismo įvykyje, bet pardavėjas apie tai pasakoja itin nenoriai. Trečias suintrigavęs potencialus pirkinys išsiskiria labai gundančia kaina, tačiau pardavėjas keistai bendrauja ir prašo avanso dar nepamačius automobilio. Tai – tik dalis nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų apgavysčių būdų.

REKLAMA

Tiek Lietuvos, tiek užsienio skelbimų portaluose perkant naudotus automobilius visiškai apsisaugoti nuo apgavysčių neįmanoma. Ieškant patrauklesnės kainos, lazda gali apsisukti kitu galu: neretai įsigyjamas automobilis su nuslėptais defektais, jo naudojimo intensyvumą maskuojančia pakoreguota rida, todėl vėliau tenka pinigus leisti remontams.

Specialistai atkreipia dėmesį ir į pastaraisiais metais įsisiautėjusius sukčius, kurie apsimeta naudotų automobilių pardavėjais, išvilioja dalį pinigų ir dingsta lyg į vandenį. Kaip išvengti apgavikų ir kokios alternatyvos, norintiems apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų?

REKLAMA
REKLAMA

Avansų viliotojai

Automobilių duomenų asociacijos „Association of Automotive Intelligence“ vadovas Matas Buzelis pripažįsta, kad vienu populiariausių sukčiavimo būdų tebėra ridos klastojimas. Eksperto teigimu, jį sukontroliuoti yra labai sunku ir net ne visada įmanoma aptikti dėl duomenų prieinamumo suvaržymų.

REKLAMA

Jam antrinantis automobilių skelbimų portalo komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas pastebi dar vieną piktavalių triuką: kartais vietoje kilometrų nurodomos mylios, tikintis, kad pirkėjas to nepastebės.

Tačiau, abiejų pašnekovų nuomone, šiuo metu vis aštresnė tampa kita problema – ji net nelabai susijusi su automobilių pardavėjais. Jos epicentre – paprasčiausi finansiniai sukčiai, kurie apsimeta parduodantys dažnai nė neegzistuojančias transporto priemones ir iš patiklių pirkėjų išvilioja avansus.

„Nurodoma itin viliojanti transporto priemonės kaina. Patiklūs pirkėjai telefonu yra įtikinami, kad mašiną nori pirkti daug žmonių. Esą jie pasiruošę dabar pat atvažiuoti ir pažiūrėti, todėl pasiūloma nuotoliniu būdu pervesti avansą kaip garantiją, kad automobilis nebus parduotas kitiems. Pervedus avansą, pardavėjas staiga išgaruoja. Taip pat yra pasitaikę keletas atvejų, kai buvo paimtas avansas už iš JAV „plaukiantį“ automobilį, kuris taip niekada ir neatvyko“, – schemas atskleidžia G. Dauparas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot M. Buzelio, tokie pavojai nebūtinai slypi skelbimų portaluose, tai gali būti kita, menkiau kontroliuojama aplinka, kaip antai socialiniai tinklai ir pan. Siekiant apsisaugoti nuo tokių apgaulių, patartina išlaikyti šaltą protą.

Vienas iš patikimų automobilių pardavėjų bruožų – galimybė greitai ir patogiu metu aiškiai bei išsamiai susipažinti su dominančio modelio istorija ir jį išmėginti. Tokios pardavimo bendrovės kaip „Moller Auto“, „Longo LT“ ar „Bravoauto“ pateikia itin išsamią informaciją apie parduodamas transporto priemones. Štai visi pastarosios bendrovės parduodami automobiliai yra nuodugniai patikrinti ir techniškai tvarkingi, o visą internete matomą asortimentą galima apžiūrėti fiziškai pardavimo vietoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Avansą pirkėjas turėtų mokėti tik tada, kai automobilį fiziškai pamato, pabando, galbūt patikrina kokiame nors servise – kuomet pirkimo kelionėje jau nuėjęs ganėtinai netrumpą kelią. Žinoma, tuomet taip pat reikia dokumentuoti avanso mokėjimą“, – pažymi M. Buzelis.

Atsiveža patikrintus

Asociacijos vadovo teigimu, jeigu žmogus ketina pirkti automobilį iš užsienio, patikimiau kreiptis į tai atliekančius profesionalus arba rinktis iš labai patikimų pardavimo įmonių. Neretai pardavimo bendrovės pačios atsiveža tokių transporto priemonių tik atlikusios išsamią jų būklės patikrą.

Pavyzdžiui, „Longo LT“ pasitikrinusi gabena automobilius iš Belgijos, Nyderlandų, o „Bravoauto“ yra naujomis transporto priemonėmis prekiaujančių bendrovių „Inchcape“ ir „Krasta Auto“ prekių ženklas, todėl nemažos dalies parduodamų naudotų modelių istoriją žino nuo pat pirmosios dienos.

REKLAMA

Kadangi „Inchcape“ grupės įmonės veikia ir daugybėje kitų valstybių, dalis naudotų automobilių, kurių istorija pardavėjui taip pat gerai žinoma, į prekybą gali būti atsivežta ir iš užsienio. Ši bendrovė taip pat suteikia 21 dienos grąžinimo garantiją, tad jei įsigytas pirkinys netenkina, per numatytą laiką jį galima pakeisti kitu.

Anot G. Dauparo, vis dar pasitaiko atvejų, kai transporto priemonės parduodamos su paslėptais defektais. Tačiau, pašnekovo žodžiais, dėl įvairių apribojimų, detalesnių tikrinimų ir pirkėjams palankių įstatymų pastarųjų atvejų po truputį mažėja.

M. Buzelis priduria, kad visuomet reikėtų suklusti, jeigu iš užsienio atvežto automobilio kaina yra įtartinai žema.

REKLAMA

„Jei iš užsienio atgabenta transporto priemonė parduodama už stebėtinai žemą, užsienio skelbimų portaluose sunkiai aptinkamą kainą, tai gali reikšti tik viena – kažkas su ja yra negerai“, – perspėja specialistas.

Kaip neapsigauti?

G. Dauparas sako, kad naudotu modeliu susidomėjusius pirkėjus visuomet skatina visų pirma gauti automobilio identifikacijos numerį (VIN) ir pasitikrinti tiek Google, tiek mokamose platformose. Jei kabliukų nėra, galima pereiti prie antros dalies – tikrinimo servise.

„Jeigu automobilis apynaujis, reikėtų tikrinti įgaliotajame servise, jei senesnis, galima ir paprastoje, tačiau patikimoje transporto priežiūros įmonėje. Atlikus šiuos žingsnius dar iki perkant, veikiausiai pavyks išvengti paslėptų defektų. O jei automobilio pardavėjas nesutinka atsiųsti VIN kodo arba tikrinti automobilio servise, verčiau jam palinkėti geros dienos ir prie to automobilio nebegrįžti“, – apibendrina specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Su juo sutinka ir M. Buzelis. Eksperto manymu, vienas iš priešnuodžių prieš nepatikimus pardavėjus yra būtinybė gauti kaip galima daugiau informacijos apie dominantį modelį. Kuo informacijos daugiau ir ji geranoriškiau pateikiama, tuo akivaizdžiau, jog pardavėjas elgiasi sąžiningai.

„Apžiūrėti automobilį, užvesti kol variklis dar šaltas, atlikti normalų bandomąjį važiavimą mieste ir užmiestyje. Kreiptis į oficialių atstovybių servisus ir ten patikrinti automobilio būklę, nes tokių servisų meistrai negali sau leisti suklysti: jiems reputacija itin svarbi“, – pataria pašnekovas.

Jo žodžiais, reputacijos klausimas galioja ir patikimiems pardavėjams. Jie patys savo iniciatyva siūlo susipažinti su automobilio istorija ir netgi papasakoja apie defektus ar kitus svarbius niuansus, kad pirkėjas turėtų kuo išsamiausią informaciją.

Be to, dalis bendrovių net suteikia naudotiems automobiliams garantiją. Pavyzdžiui, vieną ilgiausių įsipareigojimų siūlanti bendrovė „Bravoauto“ visiems parduodamiems automobiliams duoda net iki 12 mėn. trukmės arba 20 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantiją fiziniams asmenims ir iki 6 mėn. arba 20 tūkst. km įmonėms.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų