REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viena lietuvių interneto parduotuvė šalia žmonių atsiliepimų pradėjo skelbti ir dirbtinio intelekto pateiktą nuomonę, tačiau netrukus gavo pylos iš vartotojų teisių gynėjų. Pasak jų, tai, kas parašyta internete paanalizavusi sistema pati arbatinuko nei pirko, nei jį išbandė, todėl jos išvados ne tokios pat, kaip šį arbatinuką naudojusio žmogaus. 

Viena lietuvių interneto parduotuvė šalia žmonių atsiliepimų pradėjo skelbti ir dirbtinio intelekto pateiktą nuomonę, tačiau netrukus gavo pylos iš vartotojų teisių gynėjų. Pasak jų, tai, kas parašyta internete paanalizavusi sistema pati arbatinuko nei pirko, nei jį išbandė, todėl jos išvados ne tokios pat, kaip šį arbatinuką naudojusio žmogaus. 

REKLAMA

„Jis yra lengvas, patogus naudoti ir turi tris greičių nustatymo funkciją. Tačiau, jo garsas gali būti truputį per didelis“, – tai ne gyvo žmogaus, o dirbtinio intelekto su klaidomis parašytas atsiliepimas apie ventiliatorių. Nei jis ventiliatorių pirko, nei naudojo, tiesiog surinko informaciją internete, o surinkęs apibendrino. 

Dirbtinio intelekto atsiliepimus apie savo parduodamas prekes prieš mėnesį pradėjo skelbti viena internetinė parduotuvė.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes visiškai nekoreguojame tų atsiliepimų, kuriuos dirbtinis intelektas mums pateikia. Kartais jie būna nepalankūs mums, būna parašyta, kad labai gera prekė, bet kitos prekės yra pigesnės“, – tikina „Varlė.lt“ įkūrėjas Marius Butauskas.

REKLAMA

Kartais dirbtinis intelektas atkreipia dėmesį į tokį prekės minusą, apie kokį žmogui nebūtų šovusi mintis. Pavyzdžiui, kad patikęs virdulys yra sunkus. Išties, kiek iš mūsų tikriname internete perkamo arbatinuko svorį?

„Man atrodo, nuostabu yra pasitarti su labai intelektualiu, negaliu pasakyti, sutvėrimu, bet kaip ir įrankiu tokiu“, – sprendimą leisti dirbtiniam intelektui parašyti atsiliepimą paaiškino M. Butauskas.

Būna ir keistų dirbtinio intelekto komentarų.

„Jis pakomentavo, kad, šitas kompiuteris labai geras, net mano sesė išsineša jį žaisti į savo kambarį, tai atrodo, kad dirbtinis intelektas turi sesę“, – pasakojo „Varlė.lt“ įkūrėjas.

REKLAMA
REKLAMA

Paklausėme praeivių, ar jie pasitiki tokiais dirbtinio intelekto sukurtais komentarais. Štai, ką sako žmonės:

„Manau, pasitikėčiau. – O labiau žmogaus komentaru, ar dirbtinio intelekto? – Kol kas, turbūt, žmogaus, bet po kažkiek metų nebus skirtumo tarp žmogaus ir dirbtinio intelekto.“

„Susistemina ir, jei 7 atsiliepimai geri, iš kurių 5, sakykime, yra feikiniai, kurie tiesiog giria tą prekę, tai dirbtinis intelektas padaro išvadą, kad čia viskas gerai ir verta pirkti. Aš juo visiškai nepasitikiu, kol kas pasitikiu ne dirbtiniu intelektu.“

„Jei dirbtinis intelektas surenka informaciją, atrenka pagrindinius pliusus ir minusus, kurie kartojasi, tai kaip ir atlieka už mane darbą, bet labiau pasitikėčiau žmogumi, kuris pats išbandė tą prekę.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kompiuterių asai pataria aklai nepasitikėti tuo, ką parašė dirbtinis intelektas.

„Žmogus turėtų tai matyti kaip žaidimą, kur dirbtinis intelektas yra viena iš priemonių, skirta išreikšti vieną iš nepriklausomų nuomonių, kuri nebūtinai yra teisybė, nes jūs nežinote, kaip internetinė parduotuvė formuoja užklausas ir kokį darbą formuoja dirbtiniam intelektui“, – tikino informacinių technologijų ekspertas Marius Pareščius.

Iš pradžių dirbtinio intelekto komentarus elektroninė parduotuvė skelbė šalia tų, kuriuos parašė žmonės, bet už tai gavo vartotojų teisių gynėjų įspėjimą, kad taip daryti nevalia.

REKLAMA

„Tai nėra objektyvu, tai nėra išsamu ir nelabai įmanoma prilyginti fizinio asmens, kuris panaudojo prekę, atsiliepimo ir dirbtinio intelekto, kuris neturi apčiuopiamo kūno ir padėvėjęs batus bei pasiklausęs radijo imtuvo galėtų teigti, kad batai patogūs, o radijo imtuvas skleidžia tinkamą muzikos garsą, atsiliepimo“, – teigė Vartotojų teisių apsaugos gynimo tarnybos direktorė Goda Aleksaitė.

Abejonių komentarai tarnybai sukėlė ir dėl to, kad dirbtinis intelektas pateikia daugiau pliusų, nei minusų.

„Jeigu trūkumas yra vienas, o privalumai – trys, praktiškai viskas giriama, tai sukelia tam tikrą įtarumą, abejonę, ar tai teisinga“, – pridūrė G. Aleksaitė.

Po tarnybos pastabų parduotuvė dirbtinio intelekto komentarus perkėlė prie prekių aprašo. O svarstantiems, ar jais pasitikėti, specialistai pataria – kaip ir parašytus žmonių – skaityti, bet išvadas pasidaryti patiems. 

Daugiau detalių ieškokite aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

Aš išvis netikiu komentarais, juos dažnai rašo pati prekiaujanti firma arba paprašo pažįstamų, darbuotojų. O jei ir tikras komentatorius giria prekę, tai ką aš žinau, kokie jo poreikiai ir reikalavimai kokybei, gal šūdą nusipirkęs džiaugiasi ir dar rašo 'rekomenduoju!', o kitas ir už ačiū neimtų. Šita funkcija yra seniai save kompromitavusi, savo svetainėje neleidžiu komentuoti.
Šiaip,straipsnio neskaičiau,bet pakanka pavadinimo,nes nežinau(o gal kas žino),kad kuri įmonė,firma,tiekėjas,darbuotojas ir t.t. imtų save peikti ir kviestų jį rinktis.Kažkur prasilenkia su logika.Tik ar vien pavadinime(nelogiškas)?.Juk nesvarbu,kas komentuoja,reklamą kuria, žmogus ar robotas,vistiek bus nustatyta vienodai reklamuoti,komentuoti.Negi,žmogus tik girs,o robotas-peiks.Ar atvirkščiai.Be to,robotizacija didele apimtimi,aplamai ne už kalnų. Juk daug kur žmonėms gręsia bent dalinė bedarbystė ir šalių vyriausybės turės padirbėti, kad pasekmės būtų kuo švelnesnės.O čia pilstymas iš tuščio į kiaurą.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų