Antrąją parodos dieną Ženevoje rinkdamiesi maršrutą po ekspozicijų plotus užklydome į „Lexus“ stendą, kur visu savo gražumu puikavosi naujos kartos IS sedanas. Turime pripažinti, kad automobilio dizainas natūroje mums paliko labai gerą įspūdį, tuo metu pavyzdinga surikimo kokybė, geriausių medžiagų šiuolaikiškas interjeras gali tapti tikra naujų klientų viliojimo priemone.
Vienintelis klausimas, kuris mums kilo ne kartą ir ne du, ir į kurį „Lexus“ atstovai Lietuvoje mums vis negalėjo rasti tikslaus atsakymo, tai kodėl gamintojas atsisakė dyzelinių variklių ir taip smarkiai riboja siūlomų variklių gamą. Ekspozicijoje nučiupome Briuselyje dirbantį vyresnįjį produktų vadybininką Etienne Plasą, kuris metęs popietės užkandį su malonumu sutiko atsakyti į visus mus dominančius klausimus.
- Kodėl buvo atsisakyta dyzelinių variklių? Juolab, kad siūloma gama yra labai maža lyginant su bet kuriuo iš konkurentų.
- Faktas toks, kad mes esame labai jaunas prekės ženklas, skaičiuojantis istoriją vos nuo 1989 m. Taigi gyvuojame tik kiek daugiau nei 20 m., tačiau labai greitai plečiamės. Hibridines jėgaines ypatingai Europoje mes pasirinkome kaip strategines, nes tikime, kad europiečiams jos teikia visą įmanomą naudą – yra pakankamai galingos, suteikia gerą dinamiką, nedidelę išmetamųjų dujų emisiją, racionalias degalų sąnaudas ir kt.
Visi privalumai daro jas labai tinkama alternatyva dyzeliniams motorams. Taip, anksčiau gamoje turėjome dyzelinį IS modelį, dabar turėsime hibridinę versiją, nes iš esmės manome, kad ji yra geresnė alternatyva.
Kalbant apie variklių gamą, galiu paminėti, kad su naujuoju IS modelių pristatome ir naują jėgainę, su 2,5 litro varikliu, kuris Europoje yra visiškai naujas. Kitose rinkose jis jau buvo siūlomas, dabar ateina ir į Europą. Tai yra sritis, kurioje mes plečiamės – jau turėjome mažesnes hibridines jėgaines, tai pat ir didesnius agregatus, o šis įsitaisys tarp jų. Taigi lėtai, bet užtikrintai plečiame hibridinių jėgainių pasiūlą, nes tikime, kad tai geriausias pasirinkimas „Lexus“.
- Taigi Europoje bus siūlomos tik dvi versijos – su 2,5 litro V6 benzininiu varikliu ir hibridine jėgaine?
- IS modeliui, taip. Pasauliniu mastu visoje gamoje yra trys skirtingi modeliai: „IS 250“ su 2,5 litro V6 varikliu, kurį siūlome Europoje, taip pat hibridinis „IS 300h“ ir galingesnį benzininį variklį turintis „IS 350“, kurio europiečiams mes nepateiksime.
- Tačiau kodėl buvo nuspręsta nesiūlyti galingiausio benzininio variklio Europoje? Tarkime, jūsų konkurentai savo itin plačioje 3 serijos motorų gamoje turi ir itin galingų motorų. Galbūt kyla problemų dėl išmetamųjų dujų emisijos reikalavimų?
- Išmetamųjų dujų emisijos reikalavimus įgyvendinti mes privalome, jei norime pirmauti ekologijos ir degalų sąnaudų aspektais. Jei norime būti tarp geriausių. Galbūt neturime tokios plačios jėgainių pasiūlos kaip kai kurie konkurentai, tačiau taip pat nesame tokie pat dideli. Europoje apskritai esame ganėtinai smulkūs žaidėjai. Mes linkę koncentruoti į produktus, kurie gerai pažįstami.
Tuomet galime parengti labai gerus pasiūlymus, galbūt ir neaprėpsime viso segmento ir bus klientų, kuriems tie varikliai bus per dideli, ar per maži. Visgi manome, kad turime kažką, kas yra pačioje segmento širdyje ir norime įtikinti tuo pakankamai daug žmonių.
Norime lėtai ir užtikrintai plėsti pardavimus, tačiau nesirengiame parduoti milijonų automobilių ateinančiais metais. Esame apdairūs ir naują automobilį parengiame tik tuomet, kai turime tikrai gerą pasiūlymą.
- Galbūt galime įvardinti tiksliau kodėl europietiškoje „Lexus“ gamoje nėra minėto 3,5 litro benzininio variklio? GS serijai jis atrodo labai reikalingas.
- Toks sprendimas pagrįstas rinkos tyrimu. Kiekviena rinka yra šiek tiek skirtinga, todėl mes turime matyti visą didesnį Europos paveikslą, taip pat atskirai Vakarų Europą, Rytų Europą, nuo Rusijos ir Didžiosios Britanijos per Islandiją, nepamiršti ir Graikijos, Izraelio. Turime numatyti viso kontinento poreikius ir nuspręsti, kurios jo dalys turi didžiausią potencialą.
Geriau paleisti į rinką tik du modelius su visapusiška parama pardavimams ir rinkodarai, nei mėginti pradėti trijų ar ketverių modelių prekybą, iššvaistyti pastangas, nepasiekiant to, kad jie būtų tokie patrauklūs klientams, kaip norėtųsi. Iš esmės, mes manome, kad su „IS 250“ ir 300h mūsų galimybės atsiriekti savo rinkos dalį, didesnę nei turime šiuo metu šiame segmente yra labai geros. Tokios strategijos ir ketiname laikytis.
- Taigi norite pasakyti, kad 3,5 motoro europiečiai nepirktų?
- Nepakankamai tam, kad jo atsiradimas gamoje atsipirktų.
- „Lexus“ konstatuoja norintys kurti sportiškus hibridinius modelius, tačiau iš esmės jėgainių konstrukcija kol kas per daug nesiskiria nuo tos, kurią turi „Prius“ ir yra visų pirma orientuota į ekonomišką važiavimą. Ar bus specialiai kuriamos dinamiškesnės hibridinės sistemos, o galbūt pertvarkomos dabartinės?
- Belaipsnė transmisija yra labai efektyvus sprendimas valdant variklio galią, tačiau ir sportiško vairavimo požiūriu mes pamažu tobulėjame. Privalote išbandyti naująjį modelį. Ar bandėte „GS 450h“, kurį mes pristatėme praėjusiais metais. Jis jau buvo geresnis. Manau, tai jau buvo žingsnis į priekį. Galbūt ne toks sportiškas kaip norėtųsi, tačiau geresnis.
Su naujuoju modeliu mes pasistūmėjome dar toliau – padirbėjome su jėgaine, kėbulo standumu, vairuotojo sėdėsena, interjero ergonomika. Viską tai atlikome norėdami padaryti automobilį sportiškesnį. Suprantame, kad būtent to nori klientai Europoje. Mes progresuojame, tačiau belaipsnės pavarų dėžės neatsisakome, nes tikime, jog tai yra labai efektyvi sistema.