• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Už draudžiamą alkoholio reklamą beveik 14,5 tūkst. eurų bauda nubaustas alaus gamintojas „Švyturys-Utenos alus“ pasiekė, kad jam skirta sankcija būtų panaikinta. Bendrovė sako, kad taip Lietuvoje apginta nealkoholinių gėrimų reklama.

Už draudžiamą alkoholio reklamą beveik 14,5 tūkst. eurų bauda nubaustas alaus gamintojas „Švyturys-Utenos alus“ pasiekė, kad jam skirta sankcija būtų panaikinta. Bendrovė sako, kad taip Lietuvoje apginta nealkoholinių gėrimų reklama.

REKLAMA

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) sausio 19 dieną galutinai panaikino Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimą – 2020 metų vasarį bendrovė buvo nubausta už Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimą. 

„Departamentas, siekdamas pagrįsti minėtą pareiškėjo padarytą pažeidimą, nurodė iš esmės nepagrįstus argumentus, jog pareiškėjas netiesiogiai skleidė draudžiamą alkoholio reklamą“, – skelbia teismo nutartis. 

„Švyturio-Utenos alaus“ korporatyvinių reikalų direktorius Dainius Smailys sako, kad ši nutartis yra svarbi, nes priešingu atveju Lietuvoje būtų eliminuota nealkoholinių gėrimų reklama.

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu tokioms interpretacijoms būtų pritarta, iš esmės Lietuvoje eliminuotume nealkoholinių gėrimų reklamą, kas būtų visiškai nesuderinama su pačiu alkoholio reklamos draudimo principu“, – BNS sakė jis.

REKLAMA

Pasak teismo, departamentas neteisingai interpretavo įstatymo normas ir pažeidimu laikė dviejų rūšių nealkoholinio alaus reklamos sklaidą bendrovės svetainėje bei ant vieno gėrimo skardinės. Kontrolierių vertinimu, vaizduojami gėrimai yra kone identiški alkoholiniams ir vartotojui kelia būtent tokią asociaciją.

„Nutarimas priimtas remiantis ne objektyviais faktais, o hipoteze, kad nealkoholinio alaus reklama teigiamai pristato ir alkoholinį alų“, – teigia teisėjų kolegija. 

REKLAMA
REKLAMA

„Departamentas gerbia teismo sprendimą, šiuo metu analizuoja teismo argumentus, vertina motyvus susiformavusios teismų praktikos alkoholio reklamos kontekste“, – BNS komentavo įstaigos atstovė Renata Butkevič.

Departamento 2020 metais atlikto suaugusių Lietuvos gyventojų nuomonės tyrime beveik pusė apklausos dalyvių nurodė, jog viešai ir žiniasklaidoje skelbiama nealkoholinių gėrimų reklama primena to paties gamintojo alkoholinį gėrimą, teigia institucija. 

Tuo metu LVAT teigia, kad apklausa aiškiai parodė, jog labai didelė dalis vartotojų gėrimus, dėl kurių buvo skirta bauda, lengvai identifikuoja kaip nealkoholinius. 

Lietuvoje alkoholio reklama draudžiama nuo 2018 metų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų