• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujoji Vilniaus reklama dar nė nestartavusi Europoje, panašu, Lietuvoje užkūrė tikrą pirtį. Pradedant nuo arkivyskupo Gintaro Grušo kritikos iki naujausios žinios apie Artūro Zuoko užmojį rengti interpeliaciją Povilui Poderskiui bei atleisti „GO Vilnius“ vadovę. Maža to, Rusija Vilniaus reklamą jau išnaudoja propagandai.

Naujoji Vilniaus reklama dar nė nestartavusi Europoje, panašu, Lietuvoje užkūrė tikrą pirtį. Pradedant nuo arkivyskupo Gintaro Grušo kritikos iki naujausios žinios apie Artūro Zuoko užmojį rengti interpeliaciją Povilui Poderskiui bei atleisti „GO Vilnius“ vadovę. Maža to, Rusija Vilniaus reklamą jau išnaudoja propagandai.

REKLAMA

Praėjusią savaitę visuomenė nevienareikšmiškai pasitiko netrukus Berlyne ir Londone turinčią pasirodyti Vilniaus reklamą „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai jį randa – tai nuostabu“.

Štai Vilniaus arkivyskupas G. Grušas mano, kad reklama stiprina Vilniaus, kaip sekso turizmo miesto įvaizdį ir išnaudoja reklamai moters lytiškumą. O Vyriausybės kanceliarija ragino Vilniaus reklaminę kampaniją nukelti, kad ši būtų vykdoma jau po popiežiaus Pranciškaus vizito rugsėjį.

Grasina interpeliacija

Maža to, Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos narys Mark Adam Harold sekmadienio vakarą savo „Facebook“ paskyroje pasidalino Tarybos nario A. Zuoko laišku savivaldybės administracijos direktoriui P. Poderskiui. Jame politikas ragina P. Poderskį stabdyti reklaminę kampaniją ir sakosi su savivaldybės frakcijomis susitaręs dėl interpeliacijos jam bei „GO Vilniaus“ vadovės atleidimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Po GO Vilnius pranešimi apie VILNIUS G SPOT reklamą ir tamstos pasisakymą apie , „socialinę atsakomybę“ ir „pasaulio gerinimą’“ kilo rimtas nepritarimas. Miesto Tarybos frakcijos sutarė dėl interpeliacijos pačiam ir rezoliucijos merui, dėl GO Vilnius vadovo atleidimo. <...> Pačiam reikėtų sukviesti pirmadienį frakcijų atstovus ar pasitarti telefonu ir atsižvelgus į visuomenės nuomonę, sustabdyti šią reklamą tolimesnėms diskusijoms. Tai būtų protinga ir išmintinga“, – A Zuokas rašė P. Poderskiui.

REKLAMA

A. Zuokas portalui tv3.lt patvirtino tiek laiško autentiškumą, tiek savo ketinimus. Jo teigimu, ši reklama žemina Lietuvos sostinę ir paprasčiausiai demonstruoja prastą skonį.

„Niekam net minčių nekilo, kad savivaldybės įmonė „GO Vilnius“ imsis tokią reklamą realizuoti Vokietijos ir Anglijos rinkose. <...> Tai yra Vilniaus miesto ir Vilniaus miesto moterų žeminimas, pateikiant moterį kaip prekę, kuri skatina kažką parduoti. Vakarų pasaulyje tai jau yra praėjęs laikotarpis, tai primena sovietmečio reliktą ir prastą skonį. Natūralu, kad mūsų reakcija yra gana griežta, nes pasekmes visos šitos kampanijos mes jausime ilgai“, – tv3.lt sakė A. Zuokas.

REKLAMA
REKLAMA

„Pokalbis apie seksualumą yra galimas ir sveikintinas“

P. Poderskis susidariusią situaciją portalui tv3.lt pažadėjo pakomentuoti kiek vėliau. Tačiau M. A. Harold pateikia administracijos direktoriaus rašytą atsakymą A. Zuokui.

„Nebuvo tikslu pasakyti, kad reklama „socialiai atsakinga“, nors panašu, kad tai tuoj taps visiška tiesa: tamsūs, prastai išsilavinę, veidmainiai „gero oro“ katalikai pradeda atrasti, kad pokalbis apie seksualumą yra galimas ir sveikintinas. O seksas tai nėra lygu prekybai žmonėms ir prostitucijai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Go Vilnius vadovė Inga yra profesionali, darbšti ir sumani vadovė. Su tokiu mažu biudžetu pasiekti tiek daug yra ne kas kita, kaip stebuklas.

Jūsų siūlymas mano interpeliacijai yra savaip žavus, bet dabartinė koalicija, esu užtikrintas, nepasiduos jūsų šantažui ir bandymams griauti suplanuotus darbus miestiečiams dėl reklaminės kampanijos. Tiesiog primenu, kad šiuo metu esate opozicijoje, o pagal savo vykdomą politiką, ypač tokią kaip šiuo atveju, manau, kad tikrai ten ir liksite“, – rašė P. Poderskis. 

REKLAMA

Tai tik metafora

Kiek anksčiau „GO Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė ragino nesieti popiežiaus vizito ir sostinės reklamos. Šiuo metu I. Romanovskienė vieši Paryžiuje, bet savo „Facebook“ paskyroje pasidalino išsamiu komentaru apie susidariusią situaciją.

„Kampanija reklamuos Vilnių – jo įžymias vietas, kultūrinius renginius, gamtą, restoranus, aktyvias pramogas. Kad visą tai galima būtų papasakoti Vilniumi nei kiek nesidominančiam užsieniečiui, reikėjo apvilkimo į metaforas ir žodžių žaismo. Ir tada pagrindinis kampanijos keywordas (raktinis žodis – aut. past.) tapo malonumas. Nes malonumas, patiriamas atvykus į Vilnių ir pažinus jo grožį, beveik prilygsta orgazmo metu patiriamam malonumui. Ir tai tik neženkli hiperbolizacija – paklausykite užsieniečių epitetų apie Vilnių. That's all! Jokio sekso skatinimo, jokių nuogybių, jokių nepadorių pasiūlymų. Metafora!!!“, – rašė įmonės vadovė.

REKLAMA

 

Rusija reklamą jau naudoja propagandai

Įdomiu tai, kad Rusijos žiniasklaida kontroversiją dėl Vilniaus reklamos Europoje jau išnaudoja propagandiniais tikslais. Rusijos portalas „Regnum.ru“ savo publikacijoje apie reklamą Vilnių išvadino ištvirkavimo sostine.

Tekste cituojamas pats A. Zuokas, sakantis, jog tokia reklama – nesuvokiama, kadangi po mėnesio Lietuvą aplankys popiežius.

Pats A. Zuokas sakėsi nežinantis apie Rusijos leidinio publikaciją, pašiepiančią Vilnių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų