• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 2027 m. visi Europos Sąjungoje parduodami nauji elektromobiliai privalės turėti papildomą dokumentą – baterijos pasą.

Nuo 2027 m. visi Europos Sąjungoje parduodami nauji elektromobiliai privalės turėti papildomą dokumentą – baterijos pasą.

REKLAMA

Skaitmeninis dokumentas bus susietas su kiekvieno elektromobilio VIN (kėbulo) numeriu. Be to, automobilyje bus galima rasti specialų QR kodą, kurį nuskaičius bus galima sužinoti išsamią informaciją apie elektromobilyje naudojamą bateriją.

Skaitmeniniame dokumente informacija bus suskirstyta į šias kategorijas: informacija apie bateriją ir jos gamintoją, ilgaamžiškumas, eksploatacinės savybės, efektyvus išteklių naudojimas, cheminė sudėtis, baterijos gamybos metu išskirtas anglies dioksido kiekis.

Pasak Europos Sąjungos, šie duomenys suteiks galimybę artimiau susipažinti su elektromobiliuose naudojamų baterijų poveikiu aplinkai, kur baterija buvo pagaminta, kuriuose pasaulio kampeliuose buvo išgaunamos baterijoms reikalingos medžiagos.

REKLAMA
REKLAMA

ES iniciatyva gali tapti pasauliniu precedentu automobilių pramonėje. Juo gamintojai bus skatinami ne tik atsakingai pasirūpinti reikalingomis žaliavomis, bet ir užtikrinti, jog ištisa tiekimo grandinė nepalieka milžiniško poveikio aplinkai.

REKLAMA

Verta pažymėti, jog su šiomis taisyklėmis kartu buvo nustatyti ambicingi baterijų perdirbimo tikslai.

Reglamente nustatytas specialus mažųjų transporto priemonių baterijų atliekų surinkimo tikslas – ne vėliau kaip 2028 m. gruodžio 31 d. jų turės būti surenkama 51 proc., o dar po trijų metų, 2031 m. gruodžio 31 d. – 61 proc.

Ne vėliau kaip 2027 m. gruodžio 31 d. litis turės būti atgaunamas iš 50 proc. baterijų, 2030 m. gruodžio 31 d. – iš 80 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo 2031 m. reglamente numatyti privalomi minimalūs perdirbtųjų medžiagų lygiai pramoninėms, automobilių baterijoms ir elektra varomų transporto priemonių baterijoms. Jose turės būti 16 proc. perdirbto kobalto, 85 proc. perdirbto švino, 6 proc. perdirbto ličio ir tiek pat perdirbto nikelio.

Nuo 2025 m. gruodžio 31 d. reikės perdirbti 80 proc. nikelio-kadmio baterijų atliekų, kitų baterijų atliekų – 50 proc.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų