REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas iš vairuotojams, ypač didmiesčiuose, stresą keliančių veiksnių – spūstys keliuose. Ar yra būdas situaciją pagerinti? Apie tai kalbamės su miesto eismo organizavimo departamento vadovu Aleksej Apanovič.

Vienas iš vairuotojams, ypač didmiesčiuose, stresą keliančių veiksnių – spūstys keliuose. Ar yra būdas situaciją pagerinti? Apie tai kalbamės su miesto eismo organizavimo departamento vadovu Aleksej Apanovič.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

- Kodėl susidaro spūstys?

- Spūstys susidaro dėl per didelio transporto srauto gatvėse. Viena iš eismo spūsčių susidarymo priežasčių yra didelis žmonių noras keliauti asmeniniais automobiliais, ir tai, jog 4 automobiliuose vidutiniškai važiuoja vos 5 asmenys, t. y. kiekvienas šeimos narys keliauja nuosavu automobiliu. Įsivaizduokite, jeigu vidutinis kiekvieno automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto sumažėtų dvigubai. Kitos svarbios spūsčių priežastys: sankryžų blokavimas, blaškymasis tarp eismo juostų, eismo dalyvių neatidumas – naudojamasi mobiliaisiais telefonais, nesekami šviesoforų signalai, labiau domimasi šalikelėje vykstančiais darbais, praeiviais.

REKLAMA

Eismo valdymo centro specialistai pastebi, kad užsidegus žaliam šviesoforo signalui pirmas automobilis pajuda tik po 2–3 s, antrasis – praėjus 3 sekundėms nuo pirmojo, o spūsčių metu tarpai tarp automobilių siekia iki 40 m. Dėl tokio vairuotojų neatidumo blokuojamos sankryžos ir per 30 s kol dega žalias šviesoforo signalas pravažiuoja vidutiniškai 5–6 transporto priemonės, nors jų galėtų pravažiuoti dvigubai daugiau.

 

- Ar įmanoma užkirsti kelią spūstims?

- Visuose didmiesčiuose egzistuoja spūsčių problema, kai piko valandomis padidėja transporto srautai gatvėse. Vilniaus miesto gatvių sankryžose veikia automatinė šviesoforų valdymo ir reguliavimo sistema, kuri šviesoforų laikus parenka remiantis transporto srautų duomenimis, gautais iš transporto jutiklių (detektorių) eismo juostose. Būtent automatinis šviesoforų reguliavimas užtikrina sklandesni transporto srautų pralaidumą tose gatvėse, kur yra didžiausi transporto srautai ir formuojasi spūstys.

REKLAMA
REKLAMA

- Kaip taikomasi, ar atsižvelgiama į tai, jog transporto priemonių žmonės turi vis daugiau?

- Automobilizacijos lygis Lietuvoje kasmet auga, ir automobilių skaičius Vilniuje nuolat didėja. Atsižvelgiant į tai, keliami strateginiai tikslai, kaip pagerinti susisiekimą mieste. Šiuo metu ruošiamas Vilniaus miesto judumo planas, kuriame ir bus pagrindiniai atsakymai į klausimus kaip planuojama tobulinti susisiekimo sistema ateityje, kad galėtume judėti mieste greitai ir patogiai.

- Koks būtų jūsų patarimas vairuotojams, norintiems išvengti spūsčių?

- Patariu nesiblaškyti tarp eismo juostų ir nesirikiuoti, kai pradeda judėti automobiliai kitoje juostoje. Papildomas manevravimas sukelia prastovas, didina eismo įvykio tikimybė, mažina eismo juostų pralaidumą. Taip pat būtina laikytis saugaus atstumo tarp transporto priemonių, ypač esant šlapiai arba slidžiai kelio dangai. Rinktis viešąjį transportą ir mažiau naudotis asmeniniais automobiliais, kai tai nėra būtina.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų