REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Socialiniuose tinkluose sekame politinius lyderius, nuomonės formuotojus. 2016 metais išpopuliarėjo tiesioginės vaizdo transliacijos, kasdienybės fiksavimo platformos. Ko tikėtis iš kitų metų ir ar įmanoma, kad Šventąją socialinių tinklų trejybę - Facebook, Instagram ir Snapchat papildys naujas rinkos žaidėjas?

Socialiniuose tinkluose sekame politinius lyderius, nuomonės formuotojus. 2016 metais išpopuliarėjo tiesioginės vaizdo transliacijos, kasdienybės fiksavimo platformos. Ko tikėtis iš kitų metų ir ar įmanoma, kad Šventąją socialinių tinklų trejybę - Facebook, Instagram ir Snapchat papildys naujas rinkos žaidėjas?

REKLAMA

Remiantis Statistikos departamento duomenimis, namų ūkių skaičius, kuriuose yra naudojamasi kompiuteriu ir internetu toliau auga - 2016 metais kompiuterį turėjo 70,5% namų ūkių, 2015 metais – 67,6%. Tad kur žengsime toliau?

Vartotojai segmentuojasi

Socialinių tinklų ekspertas Aidis Dalikas sako, kad ir toliau bus pastebima vartotojų segmentacija ir prioriteto teikimas vienam socialiniam tinklui. „Jei galima kalbėti bendrai apie socialinius tinklus, tai manau, kad matysim toliau, ką matėm ir šiais metais, tokį segmentaciją vartotojų tarpe. Kad nebebus Facebook vienintelis socialinis tinklas, kuris aktualus. Matysim labai aiškų vartotojų judėjimą į Instagram, kuris šiais metais įgavo gerą pagreitį. Snapchat Lietuvoje tikrai tarp jaunimo toliau tvirtinsis“, - sako ekspertas.

Taip pat, anot Aidžio Daliko, keičiasi ir socialinių tinklų vartotojas, kurį sudominti darosi sudėtingiau. „Ta vartotojų segmentacija vystysis toliau. Darysis kuo toliau, tuo sunkiau, pasiekti vartotojus paprastai, vieno mygtuko paspaudimu. Vartotojai nebenorės vien tiktai komercinės informacijos gauti, atsiras didesnis poreikis bendrauti dar glaudžiau ir gauti kažkokios apčiuopiamos naudos iš to bendravimo. Šitas tendencijas mes matome ir šiais metais vykstant“, - sako Aidis Dalikas.

REKLAMA
REKLAMA

Ketvirtasis žaidėjas nelabai realus?

Socialinių tinklų Šventąja trejybe laikomi Facebook, Instragram ir Snapchat, sunkiai įsileistų dar vieną rinkos žaidėją. „Manau, kad jeigu žiūrint visai į bendrą masę, į eilinius vartotojus, kasdieninius, tai manau, kad labai sunkiai dar kažkam pavyktų įsiterpti. Galbūt gali atsiverti kažkas labai naujo, bet specifinio. Bet kad kažkas tokio įsiterptų, kad galėtume pradėti sakyti, kad yra 4 socialiniai tinklai, tai būtų labai sunku. Tokiam tinklui į tokią poziciją užlipti bus labai sunku“, - sako socialinių tinklų ekspertas Aidis Dalikas.

REKLAMA

Eksperto nuomone, į šią poziciją bent kukliai įsiterpti galėtų socialinis tinklas Pinterest. „Nebent aš matyčiau šitoj vietoj galimybę, kad vartotojų daugiau galėtų prisitraukti Pinterest. Bet čia viskas priklausys nuo to, kokia yra strategija būtent šio socialinio tinklo visam pasauliui. Bet šiaip nemanau, kad kažkas tokio esminio ir seisminio Lietuvos rinkoje atsirastų“, - prognozuoja pašnekovas.

Socialinių tinklų įtaka tik stiprėja

Komunikacijos ekspertas Elvinas Jakimovas sako, kad socialiniai tinklai ir šiais metais toliau tvirtins pozicijas ir ji taps dar labiau reikšminga visuomenėje. „Žmonės naudojasi socialiniais tinklais vis daugiau, negaliu sakyti, kad tik dabar atranda, bet prasmę labiau supranta. Ką juose galima padaryti ir kaip vienus ar kitus įvykius, politines kryptis nubrėžti. Revoliucijos valstybėse vyksta socialinių medijų pagalba. Kas liečia vieną ar kitą socialinį ar politinį klausimą, tai vienareikšmiškai socialinių tinklų įtaka yra. Ir jis yra informacinis ginklas“, - teigia pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat pašnekovas tikina, kad socialinių tinklų įtaka jau gali būti sulyginama su televizijos svarba. „Įtaka socialinių tinklų tik dar kils į viršų. Vienareikšmiškai. Pavyzdžiui, Vokietija paskelbė, kad planuoja priimti įstatymą, jog už kiekvieną melagingą naujieną Facebook, po pusę milijonų dolerių baudos. Tai įtaka yra tokia didelė, kad ji, iš vienos pusės yra kažkokie teigiami diskusijos aspektai, bet visada yra ir neigiamų diskusijų aspektų. Tai yra naujienų, kurios yra netikros, melagingos, skleidžiančios propagandą. Su tuo irgi kovoti reikia. Čia ir yra ženklas, kad įtaka tokia didelį, kad reikia riboti. Ir neišsėmusi savo galios. Tai yra vienas galingiausių medijų kanalų šiuo metu. Jo galią jau prilyginčiau televizoriaus galiai, tikrai nemenkesnė. Jeigu moki teisingai panaudoti, tai per Facebook gali pasiekti tuos pačius tikslus“, - sako Elvinas Jakimovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Socialiniai tinklai politikams dar svetimi

Anot pašnekovo, ne visi Lietuvos politikos atstovai suvokia, kokią reikšmę turi socialiniai tinklai ir pasisakymai juose. „Amžius mūsų seimo narių pavyzdžiui yra 50 metų, ir čia jau šiek tiek atjaunėjo, mažėja vidurkis. Jiems įsisavinti šiuolaikines medijas ir atitinkamu greičiu atsirasti Facebook sraute, yra beprotiškai sunku. Jie jau yra lėti, uždari, nepriima naujovių. Jie nesupranta to dalyko, kaip labai galima nesuprantant prisižaisti socialinėj erdvėje“, - sako pašnekovas.

Elvinas Jakimovas sako, kad šiuolaikinis politikas socialiniuose tinkluose turi būti pastebimas kas valandą. „Skirtingas intensyvumas politikų, gerumo prasme. Mano nuomone, kartelė yra tokia – minimaliai kas valandą politikas turi kažką pasakyti socialiniuose tinkluose. Politikas yra viešas asmuo ir jis turi išeiti į eterį kas valandą. Jeigu jis sugeba tai daryti, tai jis yra šiuolaikinis, modernus“, - sako E. Jakimovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų