Serganti moteris (nuotr. Fotolia.com)

Serganti moteris (nuotr. Fotolia.com)

Dėl visų mus puolančių ligų kaltiname nusilpusį imunitetą, tačiau ar susimąstome, kodėl jis nebeatsigina nuo virusų? Bet koks netinkamas gyvensenos įprotis silpnina imuniteto atsparumą ir kuo giliau jis įsišaknija mumyse, tuo daugiau vargina organizmą. Net iš prigimties tvirto imuniteto atsparumas baigiasi, kada žmogus nuolat, net mažiausiomis smulkmenomis, alina savo organizmą.

„Konkrečiai įvardinant, imuniteto atsparumą mažina tokie veiksniai, kaip sumažėjęs miego valandų skaičius ar nemiga, per ilgai besitęsiantis protinis, fizinis darbas arba nuolatinės per intensyvios sporto treniruotės. Taip pat didelę įtaką gali padaryti staigus svorio netekimas arba maistinėmis medžiagomis skurdus valgiaraštis. Žinoma, alkoholio vartojimas imunitetui taip pat daro nemenką žalą“, – sako sporto ir sveikatingumo klubo „Šaulė GYM“ įkūrėja Gitana Vitkauskienė.

REKLAMA

Savijautos pokyčiai iš karto nepastebimi

Visi šie neigiami mūsų kasdienio gyvenimo įpročiai neleidžia kūnui tinkamai atsistatyti, organizmas priverstas eikvoti maistinių medžiagų ir energetinius resursus. Šiems išsekus ir nesant atsistatymo, mažėja atsparumas mikroorganizmų vyravimui, ima pulti bakteriniai, virusiniai susirgimai.

„Išsekus imunitetui dažnai žmogus didelių savijautos pokyčių nejaučia, tačiau užtenka lengvo vėjelio pūstelėjimo ar oro temperatūros pokyčio ir susergama. Liga taip mus bando įspėti, kad atkreiptume dėmesį į tai, kiek miegame, valgome ar net dirbame. Žalingi gyvensenos įpročiai sekina ir mūsų centrinę nervų sistemą: asmuo tampa jautresnis stresui, silpnėja atidumas bei dėmesys, tai gali iššaukti net traumas, avarijas ar kitus nelaimingus įvykius“, – tvirtina Gitana Vitkauskienė.  

Gitana Vitkauskienė (nuotr. asm. archyvo)

Gitana Vitkauskienė (nuotr. asm. archyvo)

Kaip atstatyti nusilpusį imunitetą?

Siekiant kuo greičiau atstatyti nusilpusį imunitetą, pirmiausia būtina gerai išsimiegoti ir vėliau nuolatos laikytis miego-poilsio rėžimo. Privalu kuriam laikui atsiriboti nuo darbų ir pailsėti nuo minčių, užduočių, informacijos srauto bei šurmulio.

REKLAMA

Trenerė taip pat akcentuoja, kad būtina nuolat dėmesio skirti kasdieniniam ir savaitgalio poilsiui: popiečio miegas, pasivaikščiojimas gryname ore, buvimas gamtoje, vandens procedūros bei kitos aktyvaus poilsio formos.

„Atsisakykite alkoholio ir cigarečių, o jiems skirtus pinigus ir laiką skirkite sporto treniruotėms ar kitiems sveikiems malonumams. Ypatingai svarbi ir subalansuota maistinga mityba. Ribokite saldumynus, miltinius patiekalus, greitą maistą ir juos iškeiskite į žuvį, kiaušinius, daržoves, košes, vaisius, uogas, sėklas, riešutus ir ankštinius produktus.

Nepamirškite gerti pakankamai vandens, tačiau nesidairykite į nereikalingus ir net pavojingus gėrimus, kaip vaisvandeniai, sultys iš pakelių, alkoholis, kava ar juoda arbata. Šiuos gėrimus pabandykite pakeisti žalia ir žolelių arbatomis, šviežiomis vaisių bei daržovių sultimis“, – pataria pašnekovė.

Taip pat organizmo rezervus padeda atstatyti saikinga vitaminų, mineralų, amino rūgščių, žuvų taukų, vaistažolių, česnako, imbiero ekstraktų pagalba.

Sveiki kasdieniai įpročiai – nepalaužiamas imunitetas

Norint turėti tvirtą ir jokių virusų nepalaužiamą imunitetą, būtina juo rūpintis nuolatos ugdantis tinkamus sveikos gyvensenos įpročius.

„Išvardintus sveiko gyvenimo būdo komponentus būtina praktikuoti nuolat, kompleksiškai ir visą gyvenimą, prisiimant atsakomybę už savo sveikatą bei savijautą, keliant aukštesnius tikslus sau, kaip žmogui, kuriančiam sveiką šeimą ir visuomenę. Rekomenduoju jungtis prie sveiką gyvenimo būdą propaguojančių organizacijų ar sporto klubų. Ten dirbantys specialistai ir bendraminčiai suteiks jums žinių, praktinių patarimų ir nuolat motyvuos”, – kalba G. Vitkauskienė.  

Ingrida
2016-12-18 15:29:55
Aš visada profilaktiškai geriu Acai maisto papildą, kad imunitetas būtų stiprus renkuosi iš www.Biofitus.lt
Atsakyti
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
    Diskusija (2)
    Komentuoti
    REKLAMA

    Top Video

    Psichiatras: dalis siūlymų dėl alkoholio nutaikyti į sveikus žmones
    DABAR RODOMA
    Psichiatras: dalis siūlymų dėl alkoholio nutaikyti į sveikus žmones
    DABAR RODOMA
    Pragariškai pasibaigusiame koncerte buvęs lietuvis areną paliko akimirka prieš sprogimą
    DABAR RODOMA
    Andrius Kubilius apie mokesčių politiką: niekas nežino, kur eina vyriausybė
    DABAR RODOMA
    Po kalbų apie kompensacijas už šildymą – svarstymai dėl užgriūsiančios naštos
    DABAR RODOMA
    Pareigūnai kreipiasi į visuomenę: po eismo įvykio ‒ nepaaiškinamas vilniečio poelgis
    DABAR RODOMA
    Socialiniuose tinkluose plinta liudininkų užfiksuotas sprogimas ir panika Mančesteryje
    DABAR RODOMA
    Siaubas apėmė Angliją: per sprogimą Arianos Grande koncerte užmušta dešimtys žmonių
    DABAR RODOMA
    Genialu: sugalvojo būdą, kaip akimirksniu atvėsinti kavą ar arbatą
    DABAR RODOMA
    Biržų daugiabučio gyventojai šokiruoti: grėsė mirtinas pavojus, tačiau tarnybos neskubėjo įspėti
    DABAR RODOMA
    Liberalai siūlo įteisinti Lietuvoje paplitusią gyvenimo nesusituokus formą

    Televizija









    Orai
    RODYTI ŽEMĖLAPĮ
    Nuotraukos autorius: Deimantė R., Pasvalys



    Televizijos laidų vedėja ir žurnalistė D. Žeimytė: grožis gyvenime lemia daug
    DABAR RODOMA
    Televizijos laidų vedėja ir žurnalistė D. Žeimytė: grožis gyvenime lemia daug
    DABAR RODOMA
    S. Vaitulionis: „Vienai dienai norėčiau spintomis susikeisti su A. Jagelavičiūtės vyru“
    DABAR RODOMA
    Raudonaskilimas.lt (19 laida)
    DABAR RODOMA
    Dainininkė Šorena Džaniašvili: rengiuosi taip, kaip tą dieną jaučiuosi
    DABAR RODOMA
    Kokia yra keksiukų karalienės Liucinos Rimgailės lieko liemens paslaptis?
    DABAR RODOMA
    Jauno dizainerio šlovę nulėmė atostogos Australijoje
    DABAR RODOMA
    Žurnalistė D. Žeimytė: Liutaurą Salasevičių tu arba myli, arba jo nekenti
    DABAR RODOMA
    Raudonaskilimas.lt (19 laida)
    DABAR RODOMA
    Stilistė A. Jablonskytė: mada man yra žaidimas
    DABAR RODOMA
    Koks yra verslininkės I. Budrienės sėkmės receptas?

    Valiutų skaičiuoklė

    EUR

    USD

    GBP

    PLN

    Remejas1-apacia
    Į viršų